IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Ford ще „отслабва”

През следващите 5-6 години Ford възнамерява да намали собственото тегло на моделите си с между 120 и 320 кг.

Ford ще „отслабва”
От фирмата така възнамеряват да помогнат за съкращаване разходите на гориво с 25%. Това съобщи пред агенция The Detroit Bureau директорът на Ford по глобалните модели, Дерек Кюзак.
 
Според него, съвременните автомобили са станали доста тежки в сравнение с предшествениците си, благодарение на увеличаващото се оборудване и мерките за безопасност. Новите технологии стават все повече, някои от тях се монтират задължително на автомобилите и всичко това непрекъснато повишава теглото, дори на базовите версии.
 
 
Според Кюзак, тегло в повече или по-малко само с 30-40 кг. вече дава значително отражение върху разхода на гориво. Ако се постигне снижаване но собственото тегло на автомобилите, това ще позволи двигателите V8 да се заменят с по-икономичните V6, при това без да се прави компромис с динамиката и мощността. Този процес има бъдеще и постепенно V6 ще бъдат заменяни с редови четирицилиндрови двигатели.
 
Особено важно е да се намали собственото тегло на електромобилите, които заради акумулаторите са значително по-тежки от стандартните, заявява Кюзак.
 
Във Ford ще заложат на използването на по-леки материали и композитни смеси при производството на автомобили. Стоманени детайли ще бъдат заменяни през следващите години с алуминиеви или карбонови.
 
Според Кюзак намаляването на собственото тегло на колите трябва да започне от намаляване теглото на платформите. Този процес обаче, може да доведе до повишаване цените на новите автомобили и затова във Ford търсят начини да избегнат това.
 
Днес най-лекият модел на Ford е Fiesta, която има собствено тегло от 1041 кг.
0 от 500
  • #31
    1 rate up comment 3 rate down comment
    KEKSA ( преди 14 години )
    смешна кола за много пари...но за сметка на това и много евтина пласмаса в купето.фокус-мокуса е по изгоден, а да не говорим че е друг клас.
  • #30
    1 rate up comment 0 rate down comment
    BGRS ( преди 14 години )
    5 пъти ти го повтарям, а сега ще го обясня като за ***. Отваряш IE, пишеш в търсачката "Мото Пфое", цъкаш на Форд и отиваш на промоции. Четеш.
  • #29
    0 rate up comment 1 rate down comment
    t.t. ( преди 14 години )
    ave male...neznam koi vi dava rabota na vas prepisva4ite na statiiki..???/v toq sait ne se iziskva poznaniqta na mehanik ili inginer ama pone BI TRQBVALO DA STE APOZNATI S MODELITE VEEEEE.....FORD KA koi go proizvejda???ni6to 4e e na bazata na fiat panda vse pak si e ford otgore i TEJI 870kg koeto go pravi nai-malkiq ford>>>>>kapi6i
  • #28
    0 rate up comment 1 rate down comment
    eddie ( преди 14 години )
    Ne e locho- prilicha na peugeot 206, no s obratna usmiwka/rechetka/. Izwinete za maimunicata!
  • #27
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    BGRS,сюкъде си дал линк,бе ***?Ходи се скриий.Аман от *** селски парчета!
  • #26
    2 rate up comment 1 rate down comment
    hyndai ( преди 14 години )
    каквато и да е колата стига да не е некое френско *** бих я взел
  • #25
    3 rate up comment 1 rate down comment
    BGRS ( преди 14 години )
    Ами и аз ти давам линкове и ти пояснявам как стоят реално нещата. Тая фиеста, дето сочиш с пръст, никога не се е продавала за 19990 лева, защото винаги е била на промоция и се е продавала под 18000 лева. в интерес на истината мога да говоря само за Мото Пфое и не знам, дали във Фолксваген предлагат отстъпки на клиентите извън това, което е обявено като промоция. Лично на мен в Мото Пфое ми предлагаха отстъпка за кой да е модел така, че тая ценова листа не важи за мен. Говоря ти реални неща.
  • #24
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Я да проверим кой не може да чете http://***.ford.bg/files/priceslists/New_Fiesta_MY2011_Pricelist_V3.pdf 19 990 лв.Аз давам линк,а ти лъжи?
  • #23
    4 rate up comment 0 rate down comment
    BGRS ( преди 14 години )
    Абе ти не може ли да четеш? Тоя модел се продава за 17500 лева, а не за 20000. Когато отидеш да си купиш такава кола, никой няма да те изгони от шоурума. Дори напротив. Ще направят всичко възможно да те задържат, като ти предложат изгодни оферти. Тоя модел, макар да е с такава базова цена, никога не се е продавал на нея, а както казах, на цена с 2000-2500 по-малко. Но като си толкова ербап, погледни и ценовата листа с оборудването на Поло. http://***.volkswagen.bg/modelle/polo_gr/facts_numbers/information_prices/Най-ниската цена на модел със 70 PS ( !) e 21000 лева. При Поло, дори климатикът не е стандартен при версията Comfortline, като оборудването е почти същото, както при Trendline. Добавени са само едни ел.огледала, двоен под на багажното отделение, централно заключване, двутонален клаксон и малко хром. При FLY нещата са завъртяни, като има някои неща, които няма стандартно при Comfort, но за сметка на това липсва централно заключване с дистанционно управление и ел.огледала. Човек почва да се чуди, каква муха им е влязла в акъла на тия от Фолксваген, след като не предлагат дори и срещу заплащане ел.огледала при версиите Trendline и FLY. Та това все пак е градска кола, а в града постоянно се паркира и човек постоянно трябва да мести дясното си огледало! На пръв поглед цените са конглокентни, но реално не могат да се поръчат някои екстри ( освен в пакет), а като се добави и стандартният климатик, който всеки купува, цените вече хвръкват в небесата. При Фиеста Titanium има почти всичко необходимо, включително странични въздушни възглавници и такава за коленете на водача, която липсва при Поло. Истината е една. Човек получава за парите си, различни неща при Форд и Фолксваген. Фолксваген се скъпи за екстрите си, дори при по-високите нива на оборудване, които всъщност не се различават много от стандартното Trendline. Странна поличика на Фолксваген да пести от ел.огледала при градски автомобил. Явно целта им е, клинтите да поръчват само Comfortline версии, защото само там има опционални ел.огледала. Ха, ха и това ми било производител номер едно. Да, явно е такъв за балъците, дето се ловят на въдицата.
  • #22
    4 rate up comment 0 rate down comment
    BGRS ( преди 14 години )
    Абе ти не може ли да четеш? Тоя модел се продава за 17500 лева, а не за 20000. Когато отидеш да си купиш такава кола, никой няма да те изгони от шоурума. Дори напротив. Ще направят всичко възможно да те задържат, като ти предложат изгодни оферти. Тоя модел, макар да е с такава базова цена, никога не се е продавал на нея, а както казах, на цена с 2000-2500 по-малко. Но като си толкова ербап, погледни и ценовата листа с оборудването на Поло. http://***.volkswagen.bg/modelle/polo_gr/facts_numbers/information_prices/Най-ниската цена на модел със 70 PS ( !) e 21000 лева. При Поло, дори климатикът не е стандартен при версията Comfortline, като оборудването е почти същото, както при Trendline. Добавени са само едни ел.огледала, двоен под на багажното отделение, централно заключване, двутонален клаксон и малко хром. При FLY нещата са завъртяни, като има някои неща, които няма стандартно при Comfort, но за сметка на това липсва централно заключване с дистанционно управление и ел.огледала. Човек почва да се чуди, каква муха им е влязла в акъла на тия от Фолксваген, след като не предлагат дори и срещу заплащане ел.огледала при версиите Trendline и FLY. Та това все пак е градска кола, а в града постоянно се паркира и човек постоянно трябва да мести дясното си огледало! На пръв поглед цените са конглокентни, но реално не могат да се поръчат някои екстри ( освен в пакет), а като се добави и стандартният климатик, който всеки купува, цените вече хвръкват в небесата. При Фиеста Titanium има почти всичко необходимо, включително странични въздушни възглавници и такава за коленете на водача, която липсва при Поло. Истината е една. Човек получава за парите си, различни неща при Форд и Фолксваген. Фолксваген се скъпи за екстрите си, дори при по-високите нива на оборудване, които всъщност не се различават много от стандартното Trendline. Странна поличика на Фолксваген да пести от ел.огледала при градски автомобил. Явно целта им е, клинтите да поръчват само Comfortline версии, защото само там има опционални ел.огледала. Ха, ха и това ми било производител номер едно. Да, явно е такъв за балъците, дето се ловят на въдицата.