IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Технологията Twin Power и при малки двигатели на BMW

От BMW съобщават, че ще пренесат технологията TwinPower turbo и при по-малки двигатели.

Технологията Twin Power и при малки двигатели на BMW
Това означава, че в скоро време ще видим четирицилиндрови и дори трицилиндрови двигатели с би-турбо технология. Технологията TwinPower се комбинира с тази за директно впръскване на горивото и неравномерно отваряне и затваряне на клапаните (Valvetronic system).
 
 
 
Тази комбинация дава възможност за по-висока мощност на двигателя и в същото време по-висока ефективностк и по-нисък разход на гориво.
 
За първи път технологията се появява през 2009 година, като е монтирана на трилитровият редови бензинов двигател (на снимката в ляво) с 6 цилиндъра, който беше монтиран на 5-Series GT.
 
Сега тази технология се използва при доста модели на Баварската фирма, главно при по-големите двигатели.
 
През януари обаче, BMW представи X1 xDrive28i, който е с нов двулитров турбодвигател със системата TwinPower turbo system. Максималната му мощност е 245 к.с. (180 kW) и има максимален въртящ момент от 350 Nm.
 
Моделът  X1 xDrive28i, който е с предаване на движението към четирите колела, има среден комбиниран разход на гориво от 7.9 литра на 100 км (според EU test cycle).
 
От известно време се говори, че BMW разработва трицилиндров двигател, а сега става ясно, че този агрегат също ще бъде комбиниран с технологията TwinPower.
 
 
От BMW уточняват, че се разработва цяла серия от двигатели с три цилиндъра, които ще бъдат монтирани на новото поколение на MINI, като и на компактните модели на BMW.
 
Новите двигатели са както бензинови, така и дизелови. Ще имат версия с три и с четири цилиндъра. До 2015 година над 1.5 милиона автомобили от група BMW ще бъдат с новото семейство компактни двигатели.
0 от 500
  • #47
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Ми защото ти така си мислиш. Ние тук всичките да не сме състезатели! Добрият автомобил е съвкупност от доста характеристики, а не само бързина. Но от казаното от теб личи, че точно ти си от този тип хора, които се перчат пред другите на пътя.
  • #46
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Triforce ( преди 13 години )
    Много добро решение от БМВ за малолитражни мотори с двойно турбо. Да му мислим в България, където се купуват автомобили на по 200 хил. км. и тези двигатели ще са доста по амортизиране, от атмосферните...
  • #45
    9 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Виж, според мен Алфа е единствената кола, която може да се сравнява с БМВ, понеже са от една кръвна група, но ако ти си купил Алфа само за да се кефиш, че не си се прекарал, жалко че караш Алфа!
  • #44
    9 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Нека има такива като вас да си мислят че карат кола а аз ще си карам АЛФА за по малко пари ще ви правя смешни по пътя и ще се кефя че не съм се прекарал като вас. Айде лека
  • #43
    7 rate up comment 9 rate down comment
    До Фиат маниаците ( преди 13 години )
    Като ми покажете немски автомобил който по каталог да му дават да гори масло,елате ме разходете.ОК,италианците правят Ферари и Ламбо,безпорно най-бруталнитеза мен автомобили,но колко то тук пишещите карате такива?Говорим за масово потреблени.А там италианките са супер зле.По-трошливи са и от френските бангии.Баварците са на светлинни години преди Фиат.По тая логика,след като немец е създал ДВГ-то ,италианците на парни котли ли да го карат още...?
  • #42
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Добре че се появиха хора, които разбират и мислят и пишат смислени мнения. По този начин още по-добре изпъкват и се вижда колко прости са спамерите с изказвания от рода на "... е най-велик", "светлинни години напред", еди кой си ще надбяга еди кой си и т.н.Прав е колегата, който каза че тук се е обърнало на детска градина!
  • #41
    3 rate up comment 7 rate down comment
    до Анонимен ( преди 13 години )
    Ми отивай да си купиш една Алфа или Фиат. Те и без това 5 годишни са по за 1000лв. А след още 2 години ги бракувате.
  • #40
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Не . Ти си смешен . Ясно е че говоря за коли от един клас . Защото само вие се правите на тарикати по пътя и се перчите пред по слабите коли . Що като сте толкова отворени що не се пробвате с една АЛФА например в същия клас .
  • #39
    5 rate up comment 2 rate down comment
    до Анонимен ( преди 13 години )
    Ти си смешен. Зависи от колата естествено. Ако го сравняваш с Рено Клио със същата мощност, няма как да я надбяга. Едната кола е 300 кг по-лека, примерно
  • #38
    8 rate up comment 0 rate down comment
    politics of ecstasy ( преди 13 години )
    RS1600, Valvetronic на БМВ е система която променя момента на затварянето на клапаните в зависимост от натоварването на двигателя, т.е. премахва нуждата от дроселова клапа и произхождащите от това вакуумни загуби. Това което ти си описал е зависимост от оборотите и носи името Vanos. Разбира се и двете системи са копирани от другаде - първата от VVTL-i на Toyota, а втората от VTEC на Honda.