IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Технологията Twin Power и при малки двигатели на BMW

От BMW съобщават, че ще пренесат технологията TwinPower turbo и при по-малки двигатели.

Технологията Twin Power и при малки двигатели на BMW
Това означава, че в скоро време ще видим четирицилиндрови и дори трицилиндрови двигатели с би-турбо технология. Технологията TwinPower се комбинира с тази за директно впръскване на горивото и неравномерно отваряне и затваряне на клапаните (Valvetronic system).
 
 
 
Тази комбинация дава възможност за по-висока мощност на двигателя и в същото време по-висока ефективностк и по-нисък разход на гориво.
 
За първи път технологията се появява през 2009 година, като е монтирана на трилитровият редови бензинов двигател (на снимката в ляво) с 6 цилиндъра, който беше монтиран на 5-Series GT.
 
Сега тази технология се използва при доста модели на Баварската фирма, главно при по-големите двигатели.
 
През януари обаче, BMW представи X1 xDrive28i, който е с нов двулитров турбодвигател със системата TwinPower turbo system. Максималната му мощност е 245 к.с. (180 kW) и има максимален въртящ момент от 350 Nm.
 
Моделът  X1 xDrive28i, който е с предаване на движението към четирите колела, има среден комбиниран разход на гориво от 7.9 литра на 100 км (според EU test cycle).
 
От известно време се говори, че BMW разработва трицилиндров двигател, а сега става ясно, че този агрегат също ще бъде комбиниран с технологията TwinPower.
 
 
От BMW уточняват, че се разработва цяла серия от двигатели с три цилиндъра, които ще бъдат монтирани на новото поколение на MINI, като и на компактните модели на BMW.
 
Новите двигатели са както бензинови, така и дизелови. Ще имат версия с три и с четири цилиндъра. До 2015 година над 1.5 милиона автомобили от група BMW ще бъдат с новото семейство компактни двигатели.
0 от 500
  • #67
    2 rate up comment 0 rate down comment
    RS1600 ( преди 13 години )
    RS1600 съм, че не обичам да съм Анонимен.
  • #66
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Така е. Калпави работници сме и все се оплакваме и всички са ни виновни - държава, работодатели, но само не ние.С тоя начин на мислене - толкоз.Ествествено никой да не се засяга, това не важи за всеки. Само за 80% от българите, но това е повече от достатъчно.За да сме по-добре, ние сме тези които трябва да работим и променим нещата - да си вършим разботата съвестно и качествено, а не да мрънкаме и да се оплакваме.Успехите тогава сами ще дойдат.
  • #65
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Niama e kulturata i mantaliteta u nas za prinadlejnost kam firmata.Pove4eto rabotnici i slujiteli razsajdavat taka vse edno 4e sa nezamenimi i pri niakoe zatrudnenie zapo4vat da sabotirat i da praviat se4eno kato ne misliat 4e taka ako vsi4ki praviat firmata ste falira a te ste sa na ulicata.Vse oste u nas na rabotodatela se gleda kato na 4orbadjia koito samo eksploatira.Rabotodatel ste kaje6 4e e mrasna duma.
  • #64
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Vseki si gleda negovata panica.Rabotnicite nikoga ne sa dovolni osobeno v BG sam go zabeliazal.V moiata firma vsi4ko sam im osiguril,polu4avat mnogo dobri zaplati.Prosto niama ot kakvo da se opla4at.Da ama se razgleziha i po4naha da zakasniavat da se oslu6vat da ne idvat na rabota 6toto ve4erta prepili da rabotiat prez prasti i klientite zapo4naha da se oplakvat.Re6ih 4e taka niama da stane.Vavedoh globi za vsiako provinenie a pri 3 naru6enia gonia.Ha poznaite koi e lo6ia sega.Az estestveno.
  • #63
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Triforce ( преди 13 години )
    BGRS - Изработката на 1 метален гараж в момента знаеш ли, че излиза 1790 лева с поцинкована ламарина за покрива? Хайде сега кажи ми, ако платя по 300 лева на работниците, а не по 120, кой ще ми плати тока, режийните, т.н.? Т.е. - да затварям фирмата и работниците да ходят да си търсят работа в тази безработица или да стоят за по 300 лева на месец? Наистина, ела да ти изработя нещо и специално за теб ще е с 20% по-скъпо, а тези пари ще ги дам на работниците! МНОГО ЩЕ СА ТИ БЛАГОДАРНИ!!! :)
  • #62
    1 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    видяхме ги колко струват тези ТwinPower turbo system моторчета на БМВ. Ауди ги разрлака още през миналото лято. Оказа се че 740ХD на БМВ с 306к.с. с ТwinPower turbo system и 3 литра мотор, харче с 4 лигра повече на 100км. от А8 4,2TDI с 350к.с. а за сметка на това наема много по-бавно. 4 литра разход разлика е мега много в 21век, още повече по-малкия мотор да харчи повече, говори за безумното изоставане на БМВ спрямо кок"у"ренцията.
  • #61
    5 rate up comment 1 rate down comment
    BGRS ( преди 13 години )
    RS1600, не си прав, че работа за един я вършим трима. Напротив. В момента се получи една ситуация, раздухана от медиите и неразбрана от работодателите. Съкратиха се хора и се кара по инерция. Съкращават се разходи за работнически дрехи, обувки, храна и така нататък. Има някакво производство с намалено качество, предизвикано от малкото работна ръка и старата техника, с която разполагат повечето фирми. Тия, с нова техника, така и така са си наели точния брой хора за обслужването и. Имаме някакви клиенти на запад, които сме спечелили по някакъв начин. Мъчим се да ги задържим, но качеството реално пада, заради криворазбраната производителност на труда от работодателите. Друг наш, основен проблем, е текучеството на кадри. По-умните се преселват на Запад, а малко по-нерешителните, просто сменят фирмата и търсят реализация тук, в България. Това е отново една грешна философия на работодателите че няма незаменими хора. Тук се пропуска факта, че камъкът тежи на мястото си. И сега да ти дам пример от моята работа. Преди имахме двама човека поддръжка към смяна механик и ел.техник. Смяната бе 6 човека, като имаше възможност един да е отпуск, а друг дори да е болнични временно. Макар, 4 човека да са малко при моята работа, пак е възможно да се произвежда нещо, макар и със занижено качество поради факта, че останалите трябва да поемат задълженията на липсващите двама. Сега няма поддръжка, в смяна сме 5 човека стандартно и при липса на един просто не се справяме както трябва. Или понижаваме производството и то доста или се занемарява качеството и стават някакви аварии, ако примерно аз поема задължениято на други. Често става така, че има авария. Ние, работим на смени и реално нямаме поддръжка след 15 часа и до 7 часа сутринта. При авария, това е загуба на ценно време. Ще ти кажа само, че реално може да произвеждаме продукция за 15-20000 лева на час. Сам си прави сметка, при нормална печалба, каква загуба търпи фирмата и дали си заслужава съкращението на поддръжката, която навреме би могла да се справи с аварията. Освен това сметни още колко губим, ако работим със занижено темпо при липса на човек от смяната или дори само при една рекламация от Германия, заради некачествена продукция. Само транспортът е поне 2000 евро, което е повече от месечната заплата на тримата съкратени. Да не говорим за продукцията, която поради своята специфика може да отиде на брак. И ако единицата се продава за 10 лева, то за бракът се плаща 2 лева. Да засегна сега и липсата на храна, работно облекло, кисело мляко и разни други привилегии, които са съществували. Това изнервя хората и често се случва така, да не се спазва и уплътнява работното време. Ето, аз днес спрях да работя заради липса на работни облекла и заради заплатата ми, която е на 60-70 % от преедишната вече две години и половина. Ефектът бе, че работно облекло ще има и заплатата ми ще се увеличи, макар и с малко. Да, но фирмата губи от разправиите, които се повтарят всеки месец.И понеже аз съм балък и работя без 2 заплати вече година, фирмата си мисли, че може да прави каквото иска с мен и колегите ми. Да, но аз вече изплатих колата си и честно да ти кажа, не ми пука, дали ще остана без работа. Скоро повечето хора ще изплатят заемите си и тогава ще дойде нашият ред да искаме. В България е така. Работниците се държат в страх от работодателите и работят без пари заради това, че имат семейства, деца и заеми. Но това ще свърши. Заемите ще се изплатят и няма да се вземат нови. Децата ще пораснат, а някои ще се разведат заради паричните проблеми. Тогава?
  • #60
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Нискоинертният ротор се развърта много бързо. Това спомага за избягването на турбодупката при ниски обороти. Това е все едно да духнеш пухче от глухарче и лист хартия. Глухарчето веднага ще се отклони, докато на хартийката ще и трябва доста повечко въздух, за да промени траекторията си. Два турбокомпресора вършат подобна работа. Малкият се развърта много бързо при ниски обороти, докато големият се включва на по-късен етап.За мен това е излишно усложнение на техниката.
  • #59
    3 rate up comment 0 rate down comment
    BGRS ( преди 13 години )
    triforce, гледай си работата. Заради такива като теб явно, сме на това дередже - най-бедната страна в Европа с най-наглите управници и работодатели. Казвам ти истината, повярвай ми.
  • #58
    2 rate up comment 3 rate down comment
    бавареца ( преди 13 години )
    TwinPower turbo мился че не е някаква комбинация от две турбини, а е 1 турбина в която газовете се вкарват през две дюзи. образно казано. да се говори за би-турбо особено при 3цилиндров мотор е доста абсурдно.