IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Дизеловите мотори вървят по пътя на динозаврите

Очакванията са доминацията им в Европа да свърши през 2020 г.

Дизеловите мотори вървят по пътя на динозаврите

Дизеловите мотори в Европа се ползват с такава популярност, с каквато не може да се похвали нито един друг континент. Това обаче не им гарантира светло бъдеще - даже напротив. Очаква се през 2020 г. тяхната доминация да приключи, твърди изданието Car Advice.

Дизеловите мотори вървят по пътя на динозавритеЕдна от причините за това са непрекъснато затягащите се норми за изхвърлените въглеродни емисии. Това обаче е само половината от проблема - модерните технологии, позволяващи да се запази околната среда, са скъпи и това се отразява негативно върху стойността на дизеловите мотори. Освен това самото дизелово гориво стремително поскъпва, докато бензиновите мотори стават все по-екологични и по-икономични.

Шефът на европейския филиал на Ford - Джо Бакаж, е категоричен, че нормите на стандартите Евро 6 и Евро 7 ще се превърнат в основен проблем за дизеловите агрегати. Според него бензиновите мотори далеч по-лесно могат да бъдат приспособени към новите изисквания за екология. "Колкото е по-голям обемът на един двигател, толкова по-скъпа е неговата модернизация", казва Бакаж.

Той допълва, че благодарение на новите високи технологии бензиновите мотори могат спокойно да съперничат на дизелите по икономичност. Всичко това е доказателство, че времето на дизеловите агрегати постепенно изтича.

Статистиката сочи, че в Европа популярността на тези двигатели е огромна. В Испания и Франция около 70 % от продадените нови автомобили са с дизелови мотори. Във Великобритания техният дял е около 50 %, а като цяло за Европа той достига 55 %.

Още по темата:
Британци се усъмниха в ефективността на дизела
Дизелът може да причини рак
BMW и Audi научиха американците да карат дизели
Моторът на Дизел стана на 120 г.

Снимка: Car Advice

0 от 500
  • #44
    5 rate up comment 1 rate down comment
    до: Петко ( преди 10 години )
    Машините,които си споменал естествено,че трябва да отговарят на екологични норми,които естествено са съобразени с тегло,обем и приложение на МПС-то.В БГ нещата естествено са малко по-различни от тези в развитите държави.Само за пример ще ти дам,че повечето автобуси в големите световни градове НЕ са дизели,а са на метан,хибриди,със слънчеви батерии на покривите,електрически и т.н.Там те замърсяват минимално.Поради тази причина и дизелите не трябва да бъдат допускани в централните части на градове
  • #43
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Дизела се добива при по-висока температура на кипене на нефта и от там идва по-високата му цена.Другото нещо,че се подлага на супер филтрация и допълнително трябва да се отделят серните съединения.Хората,които казват,че бензина трябва да е по-скъп си нямат абсолютно никакво понятие от горива и технологията на производството им.Дизела изкуствено се държи по-евтин от бензина,защото аксиза му е по-нисък,а трябва да бъде по-голям,защото енергийното съдържание на дизела е по-голямо и екологично е зле
  • #42
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Хонда Акорд. Пред Оптима и вече старата Мазда 6 първа генерация изглежда класи отгоре.
  • #41
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Ами според мен най-хубавата в този клас е Хонда.
  • #40
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Петко ( преди 10 години )
    В този ред на мисли,не трябва ли и всички промишлени машини,генератори,автобуси,селскостопанска техника,тежкотоварни автомобили да имат алтернативен икономичен бензинов двигател.За тях няма ли евронорми и ако има,как така те ги покриват,а една лека кола не може да ги покрие?
  • #39
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Правото на собствено мнение е свещено. Дизайнът е въпрос на вкус. Според теб Оптимата отвън е ***, а според мен е с най-хубавия дизайн в този клас, включително всички премиум марки. Може би новият Лексус ИС е по-хубав, но все пак Киата е от 2010 г.
  • #38
    2 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Стига с тоя *** Оптима, това е сайт за автомобили, не за коптори. Актуалната Елантра е много по-хубава от Оптимата като дизайн и на нея флуидния дизайн й седи по-добре от колкото i30, което е кичозно.
  • #37
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Optima e neskoposano kopie na Honda
  • #36
    7 rate up comment 3 rate down comment
    до предния ( преди 10 години )
    Където Рио 2002 там и новата Оптима. Вътре може и да е добре, но отвън Оптимата е пълен ***. Личи си, че е надраскана от немец. Немец и дизайн.
  • #35
    6 rate up comment 1 rate down comment
    До фена на Рио ( преди 10 години )
    Пич, аз написах, че иронизираш. Няма логика да е друго. И аз отскоро имам Киа, малко по-нова от Риото. Страхотен автомобил за парите си. Но когато говориш за Рио 2002 г. и БМВ и още повече ако си вярваш, ме караш да си мисля, че имаш нужда от сериозна помощ. Несравними са. Може да направиш някакво сравнение между Оптима и последната тройка с аналогичен двигател, но не и Рио 2002 г.