IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Дизеловите мотори вървят по пътя на динозаврите

Очакванията са доминацията им в Европа да свърши през 2020 г.

Дизеловите мотори вървят по пътя на динозаврите

Дизеловите мотори в Европа се ползват с такава популярност, с каквато не може да се похвали нито един друг континент. Това обаче не им гарантира светло бъдеще - даже напротив. Очаква се през 2020 г. тяхната доминация да приключи, твърди изданието Car Advice.

Дизеловите мотори вървят по пътя на динозавритеЕдна от причините за това са непрекъснато затягащите се норми за изхвърлените въглеродни емисии. Това обаче е само половината от проблема - модерните технологии, позволяващи да се запази околната среда, са скъпи и това се отразява негативно върху стойността на дизеловите мотори. Освен това самото дизелово гориво стремително поскъпва, докато бензиновите мотори стават все по-екологични и по-икономични.

Шефът на европейския филиал на Ford - Джо Бакаж, е категоричен, че нормите на стандартите Евро 6 и Евро 7 ще се превърнат в основен проблем за дизеловите агрегати. Според него бензиновите мотори далеч по-лесно могат да бъдат приспособени към новите изисквания за екология. "Колкото е по-голям обемът на един двигател, толкова по-скъпа е неговата модернизация", казва Бакаж.

Той допълва, че благодарение на новите високи технологии бензиновите мотори могат спокойно да съперничат на дизелите по икономичност. Всичко това е доказателство, че времето на дизеловите агрегати постепенно изтича.

Статистиката сочи, че в Европа популярността на тези двигатели е огромна. В Испания и Франция около 70 % от продадените нови автомобили са с дизелови мотори. Във Великобритания техният дял е около 50 %, а като цяло за Европа той достига 55 %.

Още по темата:
Британци се усъмниха в ефективността на дизела
Дизелът може да причини рак
BMW и Audi научиха американците да карат дизели
Моторът на Дизел стана на 120 г.

Снимка: Car Advice

0 от 500
  • #64
    7 rate up comment 5 rate down comment
    дошо ( преди 10 години )
    Няма по-надеждни автомобили от немските дизелови премиум лимузини.
  • #63
    5 rate up comment 5 rate down comment
    До груди ( преди 10 години )
    Ами регистрирайсе бе *** Дошо.
  • #62
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    По - голям *** от груди нема в тоя форум!!!
  • #61
    9 rate up comment 6 rate down comment
    robi1971 ( преди 10 години )
    Това са пълни глупости - дизела е винаги по-икономичен с 30-50% при всякакво каране с аналогичен бензинов двигател . Имам набпюдения от AUDI A6 2.5tdi 2000 6-9l ,VS Audi A6 2.7 10-16l , BMW 320D E90 177h -4-8l ,BMW 320I E90 170h 8-12l
  • #60
    7 rate up comment 5 rate down comment
    груди ( преди 10 години )
    "от: груди( преди 2 часа )Нисана ГТР е най-икономичен с неговия ДВГ 3.8 л. защото кара с 300 км/ч."И като пишеш глупости през никнейма, който ползвам по-умен ли се чувстваш, тийнче?
  • #59
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Съвременните дизели с ФАП практически изгарят всички частици.Колкото и да напредват бензиновите разхода ,респективно и СО2 емисиите са с 20-30% отгоре.Понеже всички сте на мнение че от Голфу по големо нема ето малко инфо за 7-чата:бензин 1.2тсе 4.9/100,дизел 1.6 3.6/100. За тсе газово няма,просто дойчо не е предвидил че след 10г. творението му ще се окаже в Перник и някой пишман майстор ще мъчи газово да му слага.А сега смятайте!
  • #58
    9 rate up comment 6 rate down comment
    газолино ( преди 10 години )
    Таз статия платена от Форд е в стила гроздето е кисело.След като дълги години взимаха може би най-добрите за времето си дизели от Пежо-Ситроен Форд бяха изместени от сънародниците им от ГМ/Опел/.А относно дизел- бензин всеки сам си избира.Газ ще кажете е най-добре без да подозирате че от 2015 Лукойл спира производството му заради хидрокрекинга който от газ и мазут прави бензин и нафта.Като си слагате "итинско" АГУ за 2000лв. първо се поинформирайте малко.
  • #57
    10 rate up comment 7 rate down comment
    Ал ( преди 10 години )
    Бензиновият двигател може да работи освен с бензин и с LPG и CNG. А последните два вида гориво са по-евтини и по-екологични от дизела .
  • #56
    13 rate up comment 15 rate down comment
    това ( преди 10 години )
    това за ДИЗЕЛИТЕ го слушам от 1992 година, когато моя баща си купи дизелова форд сиера! След това си купихме дизелов пасат през 1999 година а горивото ВНИМАНИЕ беше 70-80 стотинки на литър. Аз Карам ГОЛФ дизел от 2005. И мисля да си купя други ГОЛФ пак дизел. А моите деца през 2025 какво ще карат не знам, но ДИЗЕЛА Е ВЕЧЕН!
  • #55
    10 rate up comment 9 rate down comment
    груди ( преди 10 години )
    Нисана ГТР е най-икономичен с неговия ДВГ 3.8 л. защото кара с 300 км/ч. и изминава много километра за един час , и така идва много по-икономичен дори от хибрида.