IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Дизеловите мотори вървят по пътя на динозаврите

Очакванията са доминацията им в Европа да свърши през 2020 г.

Дизеловите мотори вървят по пътя на динозаврите

Дизеловите мотори в Европа се ползват с такава популярност, с каквато не може да се похвали нито един друг континент. Това обаче не им гарантира светло бъдеще - даже напротив. Очаква се през 2020 г. тяхната доминация да приключи, твърди изданието Car Advice.

Дизеловите мотори вървят по пътя на динозавритеЕдна от причините за това са непрекъснато затягащите се норми за изхвърлените въглеродни емисии. Това обаче е само половината от проблема - модерните технологии, позволяващи да се запази околната среда, са скъпи и това се отразява негативно върху стойността на дизеловите мотори. Освен това самото дизелово гориво стремително поскъпва, докато бензиновите мотори стават все по-екологични и по-икономични.

Шефът на европейския филиал на Ford - Джо Бакаж, е категоричен, че нормите на стандартите Евро 6 и Евро 7 ще се превърнат в основен проблем за дизеловите агрегати. Според него бензиновите мотори далеч по-лесно могат да бъдат приспособени към новите изисквания за екология. "Колкото е по-голям обемът на един двигател, толкова по-скъпа е неговата модернизация", казва Бакаж.

Той допълва, че благодарение на новите високи технологии бензиновите мотори могат спокойно да съперничат на дизелите по икономичност. Всичко това е доказателство, че времето на дизеловите агрегати постепенно изтича.

Статистиката сочи, че в Европа популярността на тези двигатели е огромна. В Испания и Франция около 70 % от продадените нови автомобили са с дизелови мотори. Във Великобритания техният дял е около 50 %, а като цяло за Европа той достига 55 %.

Още по темата:
Британци се усъмниха в ефективността на дизела
Дизелът може да причини рак
BMW и Audi научиха американците да карат дизели
Моторът на Дизел стана на 120 г.

Снимка: Car Advice

0 от 500
  • #54
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Косе босе ( преди 10 години )
    Природата е както на хората, така и на животните. Вие с вашите коли я мърсите и затова ние птичките ви цвъкаме по колите, нека ви е ят. :)
  • #53
    6 rate up comment 3 rate down comment
    speedart ( преди 10 години )
    Нещо което намерих по-темата...
  • #52
    13 rate up comment 4 rate down comment
    speedart ( преди 10 години )
    Най-скъп е дизелът, въпреки че акцизът за него е 15% по-нисък от този за бензина. Според акциза литър дизел трябва да е 10 ст. по-евтин от литър бензин, а не по-скъп. Но цената му се определя конюнктурно от монополиста Лукой Нефтохим, а не от пазарни принципи, нито по технологични причини при дестилацията на тюменския петрол, с който работят в Бургас, се получава повече дизел, отколкото бензин. Като се отчете и технологията на производство, дизелът трябва да е по-евтин с 40-50 ст. на литър. Поради политиката на Лукойл, сега в България дизелът е по-скъп от бензина с 10 ст. на литър (5 евроцента). Това е от няколко години (виж още тук).А в момента в почти всички европейски страни дизелът е по-евтин от бензина, дори с по 20 евроцента за литър (виж за цените напр. clever-tanken.de)
  • #51
    9 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    "Набий си го най-после това в кратуната!"Колко типично за хората без личен живот, които прекарват свободното си време в Интернет. Защо си толкова фрустриран от живота, жена ти не ти ли пуска вече?
  • #50
    7 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Оптимата не е ***, тя е голям *** и то грозен.
  • #49
    7 rate up comment 2 rate down comment
    v-1 ( преди 10 години )
    В подкрепа на колегата под мен ще кажа, че от 2007 година дизела, които се използва в САЩ, ЕВропа и Канада е от типа ULSD (ulta-low sulfur diesel), което означава настина повече обработване за намаляване на сярата в него, което от своя страна се изисква от събвременните еко норми. ПП: Спиидарт - наистина пишеш глупости! По някогха е по-добре човейк да си замълчи... и друготе да го мислят за Ентелегенен, отколкото ... а бе нататък го знаеш...
  • #48
    5 rate up comment 4 rate down comment
    speedart ( преди 10 години )
    Пич не ми е интересно и затова не чета по-темата...просто казвам какво съм чул и питам за мнение...
  • #47
    8 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    speedart,престани да бълваш глупости!Запознай се малко с горивата и тогава коментирай,че се излагаш тотално.Дизела НЕ Е ОТПАДЪЧЕН ПРОДУКТ.Набий си го най-после това в кратуната!И понеже пак правиш свободни съчинения да те питам какво му се обработва допълнително на бензина?Виж дизела се обработва и то доста допълнително.А за добавките беше поредната тъпня измислена от теб.Добавките при дизела са много повече и по-скъпи,за да може да се ползва в съвременните дизели.А зимата е още по-зле.
  • #46
    6 rate up comment 7 rate down comment
    speedart ( преди 10 години )
    Добре де , бензина е петролен продукт , само че се обработва допълнително и му се добавят доста елементи...затова и е по-скъп...друга версия е че дизела е отпадъчен продукт от производството на бензин...затова трябва да е по-евтин...
  • #45
    4 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    И аз харесвам Акорд и Мазда6 и то много, но това не значи, че Оптимата е ***. Няма нито една от трите...Добре, че някой написа компетентен коментар по темата. На дизела скача цената и заради повишаващия се акциз.