Два от водещите китайски автомобилни производители - Geely и BYD, влязоха в директен спор, след като и двата определиха своя нов двигател с вътрешно горене за „най-добрия в света“, съобщава CarNewsChina.
В случая е избран необичаен критерий - топлинната ефективност в хибридната задвижваща система. От BYD твърдят, че техният агрегат от пето поколение използва бензинов блок с ефективност 46,06%. В същото време Geely настоява, че неговата система Nordthor PHEV може да се похвали с двигател с ефективност от 46,1%.
И двата производители на автомобили предоставят сертификати на китайския център за автомобилни технологии и изследвания. В случая Geely предостави данни, че двигателят BHE15-CFZ наистина предлага ефективност от 46,1%, но има нюанс - този агрегат така и не се е появил в серийно производство.
В отговор на твърденията на конкурента си BYD показа подобен документ с ефективност от 46,5%, допълвайки, че разполага с двигатели с още по-голяма ефективност. Те обаче все още са в процес на разработка и нямат нужния сертификат.
Разногласия между Geely и BYD не приключват с ефективността, като са свързани и с пробега на хибридните задвижващи системи. Тук постигането на консесус е още по-трудно, защото всичко зависи от методологията на измерване. Според стандарта WLTC, използван в Китай, седанът BYD Qin L харчи 2,9 л/100 км, но всъщност в реални условия разходът е 3,8 л/100 км.