IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Citroen C4 Picasso

5.9
Закупена: г., Пробег: км.
Приложимост в ежедневието
7
Надеждност
5
Оборудване
4
Пространство
9
Цена/Качество
5
Качество на материалите
5
Разход на гориво
9
Удоволствие от шофирането
3

Какво не ти харесва

  • Безличен
  • Предразполага към пенсионерско каране
  • Просто кола за придвижване от точка А до точка Б
Citroen C4 Picasso От: Automotive. 21.01.2015 9235 прочитания 20 коментара
Начин на ползване:
Еднократно, тест
На кое качество на автомобила най-много държиш:
Начин на каране:
Допълнителни бележки
Вановете винаги са ми били най-неприятните, във визуален аспект, коли. Често като видя такъв на пътя, особено ако е френски си представям, че шофьорът му е възпълен чичка с грозен мустак, рехава коса и панталон от ония с големите джобове отстрани, който кара с 15км/ч под ограниченията. Предразсъдъци? Разбира се, ама дали са неоправдани не знам. Както и да е, без аз самият да притежавам която и да е от изброените черти (дано така си и остане), се озовах на шофьорското място именно на един от тези ванове. Колата е Citroen Grand C4 Picasso с 1.6 литров дизелов двигател разполагащ със 115к.с. и ниво на оборудване... Seduction - маркетинг отдела на Citroen определено има чувство за хумор. Оглеждам колата отвън, за да видя има ли нещо "seductive" в нея, а отговорът е кратък и ясен. Не. Както и да е, не съм тръгнал да пиша хейтърско ревю, така че да оставим външността на колата настрана (и без това чичката с мустака няма да си купи кола заради външността ѝ). Няма да е излишно да спомена, че нямам опит с марката и последният Citroën, в който съм сядал беше Visa 11 преди 20 години. Наясно съм и с това, че Citroën все още правят малко по-особени коли и макар да са масов производител не се пускат по течението. Това се потвърждава на практика секунда след като се озовавам на шофьорското място - не помня друг път да съм се чувствал толкова неориентиран в нова кола. Че аз не мога да намеря от къде се регулира седалката! Все пак след първоначалния шок всичко си идва на мястото. Ергономията е на ниво и впечатление прави особената позиция на седене, чувстам се като шофьор на градски автобус. За сметка на това видимостта на всички страни също е сходна с тази в градските автобуси. А-колоните са тънки, всички прозорци са големи начело с предният, който се извива над главите на седящите на предния ред седаки. Интериорният дизайн създава приятна атмосфера благодарение на това, че е изчистен и относително елегантен. Качеството на изработка също е на високо ниво, но не малко от използваните материали изглеждат евтино. Същото важи и за бутоните на волана, които при натискане издават подчертано "евтино" "ЩРАК". Не питайте как звучи евтиното щракане... Много добро впечатление прави мястото на втория ред седалки. Mоже би тъкмо заради автобусната озиция на седене отпред, отзад се освобождава изключително много място и трима пътници нямат проблем да се возят на дълъг път. Разбира се за това помага и напълно равният под - французите знаят как да извлекат ползи от задвижването на предните колела. Все пак трябва да спомена и една от най иновативните черти на интериора на C4-ката и това е липсата на бутони по централната конзола. На разоложение имате два физически бутона - един за палене на двигателя и друг, комбиниран, за пускане на инфотеймънт системата и за регулиране на звука. Всичко друго се упрaвлява от сензорен дисплей или от няколкото допълнителни сензорни бутони. За мен това е един много неприятен тренд, който навлиза в автомобилната индустрия, защото не е удобно и отвлича вниманието от пътя. И все пак как се справя големият ван на пътя? По-добре отколкото очаквах. Двигателят има прилична тяга и едва забеежима турбо-дупка, тих е и работи балансирано.. Скоростната кутия е рафинирана с подходящо подбрани предавателни числа и дълга шеста скорост. Окачването е подчертано комфортно, доста е тихо при дупки и неравности и се справя със задачата да държи автомобила стабилно на пътя, макар да позволява на каросерията да се накланя осезаемо в завои. Аеродинамичният шум също не е много. Като цяло колата е приятна за дълъг път и магистралата е нейна територия, но предимно в дясната лента - нека не се заблуждаваме. Една ситроенова странност, която ми направи впечатление е това, че не може да се дозира колко вода да пръснете на стъклото. За колкото и време да се задържи лостчето на чистачките, системата си пръска едно определено количество вода. Къде е смисълът? Други особености не видях. Grand C4 Picasso определено е една добра и подходяща кола за чичовците с грозни, но практични панталони и смешни мустаци.
Снимки
Citroen C4 Picasso Citroen C4 Picasso Citroen C4 Picasso Citroen C4 Picasso Citroen C4 Picasso
0 от 500
  • #8
    20 rate up comment 0 rate down comment
    Дифорс Валвматиков ( преди 9 години )
    Като цяло добре написано, но наистина има малко "хейт". По принцип този тип автомобили не са за всички. За това има изключително разнообразие от купета, мощности, марки и др. Аз като семеен човек с малко дете с удоволствие бих карал отново ван и то точно този. От както сме тричленно семейсто съм имал няколко еднообемни автомобил и твърдя, че не съм се чувствал по свободен в друга кола. Когато возиш други хора и особенно малки деца, е добре скоростта да е по-ниска - за безопасност и за предотвратяване на прилошаване. Тогава е нещо нормално да се движиш по магистрала в дясната лента със скорост около разрешената. Също, когато тръгнеш със семейството си на море и пожелаеш да вземеш всичко, няма как да го събереш в някоя бегачка тип хечбек или седан. В общи линии, както виждате често говоря за семейство и смятам, че това е основния движещ мотив на всички производители, за да проектират такъв модел. Що се отнася до този Ситроен смятам, че е пример в много насоки за много производители.
  • #7
    12 rate up comment 0 rate down comment
    Дифорс Валвматиков ( преди 9 години )
    Като цяло добре написано, но наистина има малко "хейт". По принцип този тип автомобили не са за всички. За това има изключително разнообразие от купета, мощности, марки и др. Аз като семеен човек с малко дете с удоволствие бих карал отново ван и то точно този. От както сме тричленно семейсто съм имал няколко еднообемни автомобил и твърдя, че не съм се чувствал по свободен в друга кола. Когато возиш други хора и особенно малки деца, е добре скоростта да е по-ниска - за безопасност и за предотврат
  • #6
    9 rate up comment 0 rate down comment
    Аз съм ( преди 9 години )
    Момчета, аз съм дъртото чиче с рядката коса и омачканите панталони. Може и други за изглеждат като мен, но аз не карам тумбести ванове с кубатура под два литра. Моята е 2.5 и смятам да я сменям с нещо по-мощно. Опаковката на всички остарява, но ако скуката не те влече, меракът за все повече коне остава. Живи и здрави.
  • #5
    14 rate up comment 3 rate down comment
    Automotive ( преди 9 години )
    Малко повече разбирам от коли, за да се впечатлявам от дисплеи и автоматични скорости ;)
  • #4
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Пич,тоя чичка навсякъде е един и същ.Относно колата са те попрецакали.Дали са ти да покараш най-гадният рейс.Искай да тестваш ето това - "http://***.citroen.md/uploads/images/news/2014/10/17/citroen-c4-picasso.jpegсъс двуцветното табло автоматичните скорости и хубавите дисплей.Пък тогава говори "безличен автомобил като всички други"
  • #3
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Automotive ( преди 9 години )
    Анонимен, моят чичка си го представям германец. Те са по-грамотни технически и надали ще го уплаши дисплеят :D Но за еквивалентният български чичка сигурно си прав.Иначе Seduction е второти ниво на оборудване, така че и по-евтино има. Таблото пък е двуцветно. Но аз както написах от интериора съм доволен като цяло. Сега се сетих, че пропуснах да спомена, че ме впечатли, колко е маневрена тая кола. Също така с четирима човека и каране с 2-3 мили в час над англииските ограния ми даде разход 4.5л
  • #2
    13 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Това е възможно най-грозната и евтина версия на този ван.Има по-компактен модел който не прилича на автобус ..Освен това таблото е значително по красиво когато е двуцветно а скоростите автоматични.Авторът не прав..Чичката с бирено шкембе мустаци и развлечени панталони със големи джобове никога няма да си купи този миниван.Дори и в най грозната му версия.Прекалено му е футуристичен вътре има странни копчета и дисплей...Той би си купил комби дизел опел или голф.В краен случай нещо азиатско.Хах
  • #1
    24 rate up comment 6 rate down comment
    Стен ( преди 9 години )
    Браво,много добър тест,и много интелигентно и забавно представен,6-ица по шестобалната от мен!