Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Citroen C4 Picasso

5.9
Закупена: г., Пробег: км.
Приложимост в ежедневието
7
Надеждност
5
Оборудване
4
Пространство
9
Цена/Качество
5
Качество на материалите
5
Разход на гориво
9
Удоволствие от шофирането
3

Какво не ти харесва

  • Безличен
  • Предразполага към пенсионерско каране
  • Просто кола за придвижване от точка А до точка Б
Citroen C4 Picasso От: Automotive. 21.01.2015 9235 прочитания 20 коментара
Начин на ползване:
Еднократно, тест
На кое качество на автомобила най-много държиш:
Начин на каране:
Допълнителни бележки
Вановете винаги са ми били най-неприятните, във визуален аспект, коли. Често като видя такъв на пътя, особено ако е френски си представям, че шофьорът му е възпълен чичка с грозен мустак, рехава коса и панталон от ония с големите джобове отстрани, който кара с 15км/ч под ограниченията. Предразсъдъци? Разбира се, ама дали са неоправдани не знам. Както и да е, без аз самият да притежавам която и да е от изброените черти (дано така си и остане), се озовах на шофьорското място именно на един от тези ванове. Колата е Citroen Grand C4 Picasso с 1.6 литров дизелов двигател разполагащ със 115к.с. и ниво на оборудване... Seduction - маркетинг отдела на Citroen определено има чувство за хумор. Оглеждам колата отвън, за да видя има ли нещо "seductive" в нея, а отговорът е кратък и ясен. Не. Както и да е, не съм тръгнал да пиша хейтърско ревю, така че да оставим външността на колата настрана (и без това чичката с мустака няма да си купи кола заради външността ѝ). Няма да е излишно да спомена, че нямам опит с марката и последният Citroën, в който съм сядал беше Visa 11 преди 20 години. Наясно съм и с това, че Citroën все още правят малко по-особени коли и макар да са масов производител не се пускат по течението. Това се потвърждава на практика секунда след като се озовавам на шофьорското място - не помня друг път да съм се чувствал толкова неориентиран в нова кола. Че аз не мога да намеря от къде се регулира седалката! Все пак след първоначалния шок всичко си идва на мястото. Ергономията е на ниво и впечатление прави особената позиция на седене, чувстам се като шофьор на градски автобус. За сметка на това видимостта на всички страни също е сходна с тази в градските автобуси. А-колоните са тънки, всички прозорци са големи начело с предният, който се извива над главите на седящите на предния ред седаки. Интериорният дизайн създава приятна атмосфера благодарение на това, че е изчистен и относително елегантен. Качеството на изработка също е на високо ниво, но не малко от използваните материали изглеждат евтино. Същото важи и за бутоните на волана, които при натискане издават подчертано "евтино" "ЩРАК". Не питайте как звучи евтиното щракане... Много добро впечатление прави мястото на втория ред седалки. Mоже би тъкмо заради автобусната озиция на седене отпред, отзад се освобождава изключително много място и трима пътници нямат проблем да се возят на дълъг път. Разбира се за това помага и напълно равният под - французите знаят как да извлекат ползи от задвижването на предните колела. Все пак трябва да спомена и една от най иновативните черти на интериора на C4-ката и това е липсата на бутони по централната конзола. На разоложение имате два физически бутона - един за палене на двигателя и друг, комбиниран, за пускане на инфотеймънт системата и за регулиране на звука. Всичко друго се упрaвлява от сензорен дисплей или от няколкото допълнителни сензорни бутони. За мен това е един много неприятен тренд, който навлиза в автомобилната индустрия, защото не е удобно и отвлича вниманието от пътя. И все пак как се справя големият ван на пътя? По-добре отколкото очаквах. Двигателят има прилична тяга и едва забеежима турбо-дупка, тих е и работи балансирано.. Скоростната кутия е рафинирана с подходящо подбрани предавателни числа и дълга шеста скорост. Окачването е подчертано комфортно, доста е тихо при дупки и неравности и се справя със задачата да държи автомобила стабилно на пътя, макар да позволява на каросерията да се накланя осезаемо в завои. Аеродинамичният шум също не е много. Като цяло колата е приятна за дълъг път и магистралата е нейна територия, но предимно в дясната лента - нека не се заблуждаваме. Една ситроенова странност, която ми направи впечатление е това, че не може да се дозира колко вода да пръснете на стъклото. За колкото и време да се задържи лостчето на чистачките, системата си пръска едно определено количество вода. Къде е смисълът? Други особености не видях. Grand C4 Picasso определено е една добра и подходяща кола за чичовците с грозни, но практични панталони и смешни мустаци.
Снимки
Citroen C4 Picasso Citroen C4 Picasso Citroen C4 Picasso Citroen C4 Picasso Citroen C4 Picasso
0 от 500
  • #18
    0 rate up comment 4 rate down comment
    automotive ( преди 3 години )
    Вози си ги. Всеки е свободен да бъде лузър като му е кеф ;)
  • #17
    3 rate up comment 7 rate down comment
    Пикасо фен ( преди 3 години )
    Возя си детето и жената с кеф, нямам мустаци и нося шотландска поличка. Ае чао глупако...
  • #16
    6 rate up comment 2 rate down comment
    automotive ( преди 3 години )
    ...плюс това буквичката била сгрешена два пъти един след друг. Айде моля ти се.
  • #15
    6 rate up comment 5 rate down comment
    automotive ( преди 3 години )
    Всъщност Е и И са през 5 копчета... това ако е близо :D Направи ми впечатление, защото съм забелязал, че разни селяци я употребяват думата така както ти си я написал. С евтини гатанки не ми се занимава и не, не са Ситроен първите с предно предаване. Също така това няма грам общо с темата, както и миналите успехи на марката. Аз писах за колата от теста и съм свободен да изразявам каквото си поискам мнение ;)
  • #14
    3 rate up comment 6 rate down comment
    автор ( преди 3 години )
    Ще се наложи и аз да те разочаровам: 1. Явно, че буквичката е сгрешена, тъй като двата бутона на клавиатурата са в непосредствена близост 2. Забелязал съм и по останалите форуми, че когато няма какво да каже, човек започва да подчертава грешките в правописа на опонентите - елементарно като реакция(гледай какво ти говорят, въпреки и с правописни грешки). Да видим като си специалист, знаеш ли кой измисли предното предаване, от което така се възползва Ситроен?
  • #13
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 3 години )
    Има различни марки автомобили, за различни нужди. Ако искате да съчетаете всичко- Е 63 AMG Estate/RS 6 Avant/ M5 touring. Въпрос на гледни точки.
  • #12
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Automotive ( преди 3 години )
    @автор Ще се наложи да те разочаровам два пъти - първо дума "предвижвам" в българския език няма. Второ теста го има на едно единствено място освен тук и то е не списание, а блогът ми. Другото няма какво да го коментирам. Всеки има право на мнение, пък било то неинформирано и леко лаишко.
  • #11
    13 rate up comment 12 rate down comment
    автор ( преди 3 години )
    Бога ми, ако тази статия не е преписана от някое списание. А това, че била за чичковци е най-смешната част. Хора ти говорят за семейна кола, за какво му е на чичкото семейна кола!? А по отношение на това, че бил безличен изобщо пък не е за вярване - Ситроен никога не може да бъде безличен. И последно: един Ситроен никога не е автомобил за предвижване от точка А до точка В. Ситроен не предвижва, а носи в пространството.
  • #10
    20 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 4 години )
    Голф и БМВ3 винаги са ми били най-приятните, във визуален аспект, коли. Често като видя такъв на пътя, си представям, че шофьорът му е комплексиран ***, облечен с официален Адидас, усилил чалгата, нахлупил бейзболната шапка, който кара с 95 км/ч над ограниченията. Предразсъдъци?
  • #9
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Automotive ( преди 4 години )
    @Дифорс Валвматиков Със сигурност нуждите на различните хора се различават, на хората с деца също (особено малки, дето като набуташ количката в багажника не остава място за нищо друго). Но и алтернативи има - Volvo XC90/Vоlvo V70/Land Rover Discovery и т.н. големи автомобили. Тук вече бюджетът играе роля де. Иначе аз като пиша тестове обичам да пиша от моя гледна точка и да си давам моето мнение . Когато някой познат ме помоли за съвет какво да си купи, тогава гледам неговите нужди. Друго е.