Начин на ползване:
Лично
На кое качество на автомобила най-много държиш:
Питай ме някое, друго въпросче!
Начин на каране:
Пенсионерски
Допълнителни бележки
И така, вече съм в отбора на Опел. За добро или лошо от около месец карам Опел Антара 2010г.,4х4, 2.0 CDTI 150кс., 350 Нм. въртящ момент, автоматична кутия с ниво на оборудване „Космо“, към момента на 19 000км. Понеже направих достатъчно километри с него за да го опозная напълно, реших да споделя впечатления с вас. А и когато аз самия търсих ревю за такава кола, не намерих много информация.
Общите впечатления от дизайна на автомобила: Първо ми се стори грозен и то откровено грозен. Никога не съм го „броил за жив“ докато не посвикнах да го гледам и сега направо ми се струва „дизайнерски“, смисъл на мен ми харесва защото е различен от определени ъгли. Поне ъгли има много.... По отношение на интериора имах, по ниски очаквания, но се оказа за Опел са постигнали едно прилично ниво на качество и ергономия, което граничи с някой марки с премуим претенции. Единствено лошо впечатление прави материала на централната конзола и неравномерното осветление на контролните уреди. (жълта светлина). Салона е кожен в кафяв цвят, като част от нивото на оборудване „космо“ и изглежда по-качествен от колкото се полага на един Опел. Седалките са доста удобни, но регулирането на облегалката се извършва с лостче без фиксирани позиции. Лично за мен това е недостатък, макар и несъществен. Волана е красив и приятен, но е голям колкото на малък камион . Има управление на радиото и на бор.компа .Мястото на задните седалки е прилично, а багажника е доста малък за такава кола. Бих го нарекъл плитък.Аудиосистемата е трагична. Качеството на звука е ужасено! Един детайл особено ме подразни - никъде не се показва скала с нивото на звука, когато усилваш или намалиш.Борд компютъра е приличен. Всъщност има два, който се дублират. Показва и количеството гориво,което си изразходил (примерно 23л.) Има и различни видове хронометри. Показва нивото на въздух в гумите . Настройката е трудна и не интуитивна, но тя се прави веднъж. Идеално решение за мен е работата с темпомата. Командва се от два бутона на колонката за фаровете и мигачите. До сега не съм виждал подобно решение, но ми хареса. Фаровете са много добри и регулират нивото си спрямо пътя сами. Работи добре.Пътно поведение и комфорт. Колата е учудващо комфортна за този клас, с някой уговорки, а именно шума. Двигателя е доста груб и шумен (на място волана вибрира) , но след 100км/ч това вече няма значение защото автомобила е голям и аеродинамични звуци дебнат от всякъде. Дръжката на вратата се чува най отчетливо, някъде около нивото на лявото ми рамо. Също така рейките за багаж на покрива и не на последно място шума от към пътя.
Окачването е балансирано и даже „спортно“, очквах дасе клати , но е съвсем прилично.Волана е директен, но тотално не информативен. Радиуса на завой е огромен. Понякога е невъзможен обратен завой на двулентов път.
В комбинация с авт, скоростна кутия и теглото от 1965 кг. положението от към динамика е отчайващо. Мощността е крайно недостатъчна за адекватно задвижване. Най-много се усеща в града, все едно теглиш огромна каравана. Даже в началото гледах в огледалото ... сериозен съм за това ! Естествено след всичко казано до тук разхода на гориво се движи между 10.5 и 11л/100. средно. В града около 13.5л./100, извън града съм падал до 9.6 л/100 по прав равен път на темпомат. За мен това е неоправдано много.
Извън пътя.
Системата 4х4 е с електорхидравлична муфа и „включва „ задния диф когато тя прецени. Това обикновено става с една секунда закъснение от приплъзването на предните гуми. Няма ръчни опции за блокаж. Тук отново голямото тегло става и голям недостатък. Въпреки това клиренса е приличен и става да се разходите малко по поляните, дава поне 50 % повече възможности от обикновен автомобил, но не бих рискувал повече.
От към надеждност за сега няма как да кажа, понеже километрите още са малко, но по думите на хората в сервиза на Опел тампоните на окачването и спирачките са консуматив заради ... познайте ... " високото тегло" !
В заключение, кола за търпеливи и намерили своя вътрешен мир хора.
--