прилична кола,като се вземе предвид,че замених за нея ауди 3 и доплатих:()Ама карам 100% градско,а удито ме убиваше,та сега ще видим колко дизелче ще гълта тази...
Мойта фиеста е 2003г. 1.4 16v 80коня под 3000 оборота ми е малко мудна на баири по магистралата на 5та гледам как километрите от 140 падат постепенно колата е много здрава и за 1 година нищо не съм сменял от как я взех но определено кола под 1.6 100 коня не е за мен :) следваща кола мазда-3 или мазда-6 2.0 бензин или форд фокус пак с по голям мотор
Напълно подкрепям авторката-карам същата Фиеста от 2005 година ,но дизел-никакви проблеми до момента-на 85 000 километра е сега -само масла,филтри и каране ! Това е !
Аз да кажа недостатъците. Недостатъците се проявяват до втората година. Това ми каза дилъра през 2006 година като купувах моята. Така и стана. до втората година поправяха датчика за горивото и запалката. Изгоряха и късите. Смазаха седалките, коланите, жилото на предния капак, че маслото от завода малко. Но за стара кола това не важи, понеже вече някой се е заел с тая задача преди това. До петата година не влязох в сервиза. После като продадох колата и смениха накладки на 80000 км, изгоряха още 2-3 крушки една на габаритите, една на задната горна стоп светлина. Смениха и един лагер на колелото, който според монтьора е бил производствен дефект. Все пак с тоя дефект колата мина 80000, а той се изразяваше в свирене на едно от колелата при дъжд и да кажем 3-4 дни след това. Всичко това след като я продадох. При мен просто проблемите бяха само с електричеството светлини, запалка, горивомер и естествено с липсата на заводско смазване на много места. Преди месец пак седнах да направя едно кръгче с колата, защото съм я продал на познати. Като нова беше, макар да бе минала 100 000 км. Скоростите все едно съм я взел вчера от магазина. Съединител също. Управлението без проблеми. Луфтове във волана не забелязах, макар тая кола да е карана само в България. Тапицерията на седалките след 8 години не е мръднала. Единствено е избеляла и пооцапана. Няма нито една гънка и нито едно разнищено конче. На първата година пушех цигари в нея и без да искам направих дупка в тапицерията на моята седалка. Тая дупка след 7 години си стои, без да се е разнищила, сякаш току що някой е изгорил с огънче тапицерията. Пластмасите колкото и да са критикувани, не са мръднали. Така са си, както като я купих. Макар на някой да му се струват не добре закрепени, те така са си останали и след 8 години. Тоест, няма промяна в негативна посока. Отворих капака да видя мотора. Запалих го студен. Невероятно, но работи както първия ден. Човека дори не е сменял нито антифриз, нито спирачна течност. Аз съм доливал половин литър концентрат на антифриз на 4-тата година. Акумулатора е на 8 години и пали от раз. Лично аз не съм имал проблеми при -20 градуса с паленето с изключение на един път, когато запалих в 5 часа сутринта при около -20 градуса, но се сетих, че стъргалката ми за лед е в багажника. Изключих мотора, за да взема ключа и да отворя. После не можех да запаля от раз, та се наложи да изчакам минута, за да се посъвземе малко акумулатора. Веднага запали. Та ето още един недостатък при по-евтините модели за да се отвори багажника, трябва да се ползва ключа за запалване. Но това е избегнато при по-скъпите модификации, където има и копче за отваряне на багажника от купето. Също така резервоара се заключва със същия ключ, което не е чак такъв недостатък, защото така и така на бензиностанция мотора трябва да е изключен. Друг недостатък на тоя 1.25 литров мотор е ниския въртящ момент при потегляне. Затова който кара тая кола, трябва да има наум и да вдига малко оборотите при потегляне или да борави по-внимателно със съединителя, ако иска да тръгне без газ. Още малко за недостатъците. Регулировката на волана е само във височина стандартно. Регулировката в дълбочина се доплащаше. Това не е много добре за хора с дълги ръце, защото волана идва две идеи по-надалече. И като съм тръгнал с недостатъците, ето и още нещо тъпо. Липсват стелки при евтините модели и ако се кара така както мен, мокета под *** за газтта се протрива и дори накъсва. Има само някаква гума, която е прекалено малка и крака ми рядко стои на нея :) Затова определено трябват стелки, но пък това е *** проблем, който реално е без значение за втория собственик. Купува си стелка и нещата се оправят. Ама мен ме мързеше, какво да правя. А да и тоя мокет, който е и в багажника, почти не може да се почисти от ***, дори с прахосмукачка. Трудна работа. Друг недостатък няма къде да поставиш права бутилка от литър и половина така, че ще трябва да стои легнала във вратата или просто да се ползват половин литрови бутилки. За тях има предостатъчно места и отпред и отзад. Чакай да се сетя за други недостатъци...а да, писал съм го и друг път в тоя сайт, за което ми се подигравате. Регулировката на фаровете става с въртящ се превключвател, който така и не запомних за 5 години накъде е надолу и накъде нагоре. Освен това степените му са много, но пук с дебел пръст като моя, много лесно ги минавам. Не е за мен тая финна работа. Добре че при новата са оправили тая гадост с превключвател, който вече се върти не във вертикална, а в хоризонтална посока и който е с доста по-отчетливи степени. Още малко недостатъци, понеже съм решил само за тях да пиша. В базовите версии има само един плафон в купето. Няма лампи за четене, няма и осветление в краката. И нещо гадно. Няма дръжки на тавана от мястото на шофьора, както и на задните места. Има само една дръжка за пътника до мен. Ако някой се интересува от предимства, ще ги напиша. Те все пак са доста повече при положение, че човек търси кола за път. И като казах път, ето и един лек недостатък. За мен е съвсем лек. Окачването е малко по-твърдо, но за толкова години не само съм свикнал с него, а и ми изглеждаше доста комфортно примерно при бързо каране по път с кръпки. Някак си колата стои стабилно и човек и има вяра въпреки лошите пътища. Още два недостатъка. Базовите версии нямат АБС и ЕСП. Еърбега при Ambiente е само за шофьора. Иначе си ги има тия неща с доплащане. Изобщо, фиеста е типичен пример за кола, която се купува за каране. От там нататък слагаш всичко, каквото ти трябва климатик, ABS, ESP, радио, ел.стъкла и така нататък. И като казах радио, тия автомобили имат стандартно радиокасетофон, а не CD :) Затова и не поръчах заводско. Който е доволен, да даде плюсче. Който не, минусче :)
Добре, че е фена на *** , зая да има все пак ревю. И добре,че е обективен. Сега ако кажеш и някой негативи, каквито безспорно има колата ще си стане съвсем стойностно ревю:)