IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Infiniti Q45

9.3
Закупена: 2014 г., Пробег: 6500 км.
Приложимост в ежедневието
9
Надеждност
9
Оборудване
10
Пространство
8
Цена/Качество
9
Качество на материалите
9
Разход на гориво
10
Удоволствие от шофирането
10

Какво не ти харесва

  • сравнително малък багажник, с материали не онговарящи на нивото на колата
Infiniti Q45 От: Nabludatel 02.06.2014 11939 прочитания 31 коментара
Начин на ползване:
ежедневно
На кое качество на автомобила най-много държиш:
поведение на пътя и цена/качества
Начин на каране:
спортно
Допълнителни бележки
Всъщност става въпрос за новото Инфинити Q50 hybrid AWD, но в автомедиата липсва такъв модел. Нищо, че четохме наскоро дежурния тест-драйв на редактора... ;-) 1.Технически параметри: Колата е от горния среден клас - в една категория с Мерцедес С350 AMG-paсkage , БМВ 335 М-performance и Ауди S4. Но в някои отношения този автомобил сякаш пристига от друга галактика! Визуално в интериора средната конзола напомня в известна степен на нашумялата Тесла S - в случая е с 2 дисплея, които командват 90% от всички функции - настройки по автомобила, навигация вкл. и на БГ, климатизация, режими на работа, сигурност, аудио-система и т.н. За разлика от ОРС например, тук бутоните са сведени до минимум - всъщност повечето са по волана. Автомобилът е оборудван с ДВГ 3.5литра - 300к.с. и ел.мотор - 64к.с. Това е т.нар direct response hybrid със системна мощност от 364к.с. и 550НМ въртящ момент. И е доста "quick" в рекцията и сработването между двата двигателя!Разполагате с 4 режима на настроики на ДВГ, скоростна кутия, окачване и волан - еко, стандарт, спорт и персонал. Разликата между тях е доста отчетлива, като в персонал имате доста широки възможности за индивидуализиране на поведението на пътя. Ако карате кротко, на градско или с чести спирания/тръгвания ел. мотора поема почти 60-70% от работата по задвижването, като ДВГ се включва рядко и то предимно за зареждане на акумулаторите. При по-здраво настъпване на педала на газта обаче колата реагира като ужилена, ДВГ се развърта без усилие до 7000оборота и подпомогнат от ел. мотора резултата е впечатляваща динамика. Според мен днес това е може би най-доброто задвижване за автомобил със спортни претенции и то с реален разход при здраво настъпване средно около 13л/100! Тук нямаме никакъв турбо-лаг, реакциите са спонтанни, незабавни и усещането е, че под капака работи поне 5литров атмосферен мотор! Скоростната кутия е познатата но доусъвършенствана 7-степенна на Инфинити, с бърза реакция при смяна на скоростите и възможност за ръчно избиране от волана. Перата впрочем са същите магнезиеви, които се ползват и при GT-R. Интериорът е по японски перфектно изработен, с внимание към детайла, много кожа и истински алуминий. Колкото и да е странно обаче точно тук откривам и някои слабости в този иначе почти перфектен автомобил. Усещането е, че колата като че ли е правена "опред-назад", т.е. колкото по-назад отиваш толкова материалите стават по-обикновени, като това важи особено за багажника. Той е с приличните 400литра обем, но вложените материали и изработка не са нивото на колата като цяло. Но това е "мрънкане на високо ниво", както казва Джеръми Кларксън ..;-) Иначе Q50 hybrid AWD е над 1800кг (и заради батериите), перфектно балансирана е 50:50, системата 4х4 е ATTESA E-TS позната и от GT-R, т.е. винаги тръгва на задно и се движи на задно, но ако започне буксуване до 50% от мощността се прехвърлят отпред. Тази кола се чуства повече като със задно задвижване отколкото 4х4. Сега за другата "новина" в този автомобил - Direct Adaptive Steering (DAS) или първото в света управление "по жица". Веднага казвам, че ефекта е много-добър! Това управление ви дава възможност да настроите реакциите на волана от крайно "мек" до доста "тежък" и директен. Всеки може да намери най-доброто за своя стил на каране. Още един плюс особена за нашите пътища - DAS елеминира почти напълно влиянието на дупките и коловозите върху управлението на колата, а това е много важно особено при по-спортно каране в завои. Мисля, че това нововъведение ще го видим скоро при всички сериозни производители в една или друга версия. Струва си! 2. Инфотеймънт: Ами заслужава да се отдели от другите чудесии на този автомобил. В Инфините го наричат Infiniti InSuite - обединява почти всички електронни помощници в сравнително лесен алгоритъм за работа. Малко досадна е системата за 360 градусова сигурност, която често си позволява да взема решения без да пита шофьора относно сигурността около колата, но нейсе - ще свикнем и на това! Иначе още при покупката получавате персонален код за онлайн връзка с Инфинити центалата и получавате всички приложения и ъпдейти, касаещи автомобила по интернет. Аудио системата е последно поколение Bose и се справя достойно със задачите си, особено като се има предвид, че колата е толкова тиха, че на заден ход издава пиукащи звуци за да не прегази някой... 3. Сервиз, цена/качества: Ненапразно ги включвам на едно място. Според мен най-добрите гаранционни и сервизни условия днес се осигуряват от Инфинити и Лексус. Специално Инфинити дават 5г./150000км удължена гаранция с куп предимства за първия собстевник - напр. ако пътувате в чужбина и случайно колата се повреди в рамките на ЕС до 2ч след обаждане на специален номер с вас се свързва представител на Инфинити който ви предлага заместващ автомобил или престой за тяхна сметка в 5 звезден хотел, съответно 1-ва класа самолетен билет ако се налага по-дълъг ремонт на колата ви. Това не съм го пробвал, но заради един дребен проблем колата тярбваше да стои 48часа в сервиза - веднага бе осигурен заместващ автомобил и то М hybrid! Нека не звучи рекламно, но поне до момента условията и отношението в Инфинити център - София са несравними с което и да е друго автомобилно представителство и/или сервиз в България, а май и не само там. Инфинити Q50 hybrid AWD не е евтина кола, но дава повече от преките немски конкуренти - и екстри и мощност и нови технологии. Относно другите качества по-натам ще гледам да направя обещаното сравнение Q50 - S4 - OPC.
Снимки
Infiniti Q45 Infiniti Q45 Infiniti Q45 Infiniti Q45 Infiniti Q45 Infiniti Q45 Infiniti Q45 Infiniti Q45 Infiniti Q45 Infiniti Q45
0 от 500
  • #18
    22 rate up comment 7 rate down comment
    Driver ( преди 10 години )
    Интересно - пак се появиха хапльовците, които явно от "висотата" на колите си -3-4-та ръка взеха да дават "естетични" мннения! А бе льольо купи и ти нещо подобно, покажи го тук или някъде на друго подобно място па тогава давай акъл кой какво и защо да прави със СОБСТВЕНАТА си кола!
  • #17
    2 rate up comment 16 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Нищо не праим ся?!Всеки има право на лош вкус, възползвай се от това. Никой не гвори за "праведни самураи" (???) ,а за красива кола с перншки тунинг.
  • #16
    7 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Баровец. И чантата му чанта, и колата му кола.
  • #15
    12 rate up comment 5 rate down comment
    Георги ( преди 10 години )
    Много хубав текст, поздравления. Автомобилите им са хубави, но лично аз имам една забележка-дизелите. Трябваше ми економичен дизел, на месец минавам около 6000км и след като ги сравних се реших за 320xdrive. Осемстепенната кутия на БМВ просто няма равна на себе си и разхода на комбинирано е около 5.7 при яко натискане. Когато този разход се отнесе към 70000 към годишно разликата покрива каквото и другите застраховки. Другото предимство на БМВ е I drive бутона.
  • #14
    6 rate up comment 1 rate down comment
    BB ( преди 10 години )
    Da tochno taka, 3.7 V6 328hp...hibrida obache beshe s oklo 10K $ otgore i zatova se sprqh na standartniq, a inache sum siguren che e dobur hybrida, a e i dosta po nov. Chernite stopove, emblema i djanti sa super!
  • #13
    13 rate up comment 0 rate down comment
    Nabludatel ( преди 10 години )
    BB вероятно си тествал някъде американската версия на Q50 с 3.7 литровия мотор, май е към 320к.с. Всъщност този мотор е на години и поради това усъвършенстван и в най-малкия детаил - пробвал съм го и в FX и в по-старото G37. Но колкото и да е добър, хибрида е на поне класа отгоре - пробвай го в тест драйв и сам ще се убедиш.Относно Premium rally - да, една от колите ще участва. Ако искате да знаете коя посетете сайта на събитието (***.premiumrally.com). А който има добра кола с поне 200+к.с. може да се пробва там - струва си! ;-)Относно "затъмняванията" - съгласен съм (но не толкова драматично) с колегата, че всеки има право на собствен вкус което не би трябвало да се стандартизира.
  • #12
    9 rate up comment 3 rate down comment
    до джапонеца ( преди 10 години )
    ми то и ауспухите в затъмнение - и кво праим ся!?като че ли ще е по-добре да не се изживяваме като праведни"самураи". всеки си има индивидуален вкус - лично на мен тези "интервенции" доста ми харесват, още повече, че инфинити претендира за кола на индивидуалистите, а всъщност индивидуализма при японските коли има доста малко поле за изява
  • #11
    9 rate up comment 5 rate down comment
    MADE IN JAPAN ( преди 10 години )
    Страхотен тест, невероятен автомобил, най-вече като екстериор! Тук е обаче моментът да кажа, че съм доста разочарован от затъмнените стопове. Съжалявам, но за мен е срамота да се направи (предполагам от собственика) тази груба интервенция
  • #10
    6 rate up comment 2 rate down comment
    BB ( преди 10 години )
    Super test! Evala! Testvah Q50 standartniq benzinov, kolata e neveroqtna. Za okolo 40k $ mislq che e nai dobroto predlojenie v segmenta. Kraq na godinata kato poizlqzat vtora ruka off lease tuk tam mislq da vzema edno. Sravnenie s S4 ne moje I da stava, infinity-to e mnogo po napred
  • #9
    16 rate up comment 0 rate down comment
    12345 ( преди 10 години )
    Поздравления към автора! Много добър тест драйв на много добра кола. Чак се размечтах :-)