Начин на ползване:
ежедневно
На кое качество на автомобила най-много държиш:
поведение на пътя и цена/качества
Начин на каране:
спортно
Допълнителни бележки
Всъщност става въпрос за новото Инфинити Q50 hybrid AWD, но в автомедиата липсва такъв модел. Нищо, че четохме наскоро дежурния тест-драйв на редактора... ;-)
1.Технически параметри:
Колата е от горния среден клас - в една категория с Мерцедес С350 AMG-paсkage , БМВ 335 М-performance и Ауди S4. Но в някои отношения този автомобил сякаш пристига от друга галактика!
Визуално в интериора средната конзола напомня в известна степен на нашумялата Тесла S - в случая е с 2 дисплея, които командват 90% от всички функции - настройки по автомобила, навигация вкл. и на БГ, климатизация, режими на работа, сигурност, аудио-система и т.н.
За разлика от ОРС например, тук бутоните са сведени до минимум - всъщност повечето са по волана.
Автомобилът е оборудван с ДВГ 3.5литра - 300к.с. и ел.мотор - 64к.с. Това е т.нар direct response hybrid със системна мощност от 364к.с. и 550НМ въртящ момент. И е доста "quick" в рекцията и сработването между двата двигателя!Разполагате с 4 режима на настроики на ДВГ, скоростна кутия, окачване и волан - еко, стандарт, спорт и персонал. Разликата между тях е доста отчетлива, като в персонал имате доста широки възможности за индивидуализиране на поведението на пътя.
Ако карате кротко, на градско или с чести спирания/тръгвания ел. мотора поема почти 60-70% от работата по задвижването, като ДВГ се включва рядко и то предимно за зареждане на акумулаторите. При по-здраво настъпване на педала на газта обаче колата реагира като ужилена, ДВГ се развърта без усилие до 7000оборота и подпомогнат от ел. мотора резултата е впечатляваща динамика.
Според мен днес това е може би най-доброто задвижване за автомобил със спортни претенции и то с реален разход при здраво настъпване средно около 13л/100! Тук нямаме никакъв турбо-лаг, реакциите са спонтанни, незабавни и усещането е, че под капака работи поне 5литров атмосферен мотор!
Скоростната кутия е познатата но доусъвършенствана 7-степенна на Инфинити, с бърза реакция при смяна на скоростите и възможност за ръчно избиране от волана. Перата впрочем са същите магнезиеви, които се ползват и при GT-R.
Интериорът е по японски перфектно изработен, с внимание към детайла, много кожа и истински алуминий. Колкото и да е странно обаче точно тук откривам и някои слабости в този иначе почти перфектен автомобил. Усещането е, че колата като че ли е правена "опред-назад", т.е. колкото по-назад отиваш толкова материалите стават по-обикновени, като това важи особено за багажника. Той е с приличните 400литра обем, но вложените материали и изработка не са нивото на колата като цяло. Но това е "мрънкане на високо ниво", както казва Джеръми Кларксън ..;-)
Иначе Q50 hybrid AWD е над 1800кг (и заради батериите), перфектно балансирана е 50:50, системата 4х4 е ATTESA E-TS позната и от GT-R, т.е. винаги тръгва на задно и се движи на задно, но ако започне буксуване до 50% от мощността се прехвърлят отпред. Тази кола се чуства повече като със задно задвижване отколкото 4х4.
Сега за другата "новина" в този автомобил - Direct Adaptive Steering (DAS) или първото в света управление "по жица". Веднага казвам, че ефекта е много-добър! Това управление ви дава възможност да настроите реакциите на волана от крайно "мек" до доста "тежък" и директен. Всеки може да намери най-доброто за своя стил на каране. Още един плюс особена за нашите пътища - DAS елеминира почти напълно влиянието на дупките и коловозите върху управлението на колата, а това е много важно особено при по-спортно каране в завои. Мисля, че това нововъведение ще го видим скоро при всички сериозни производители в една или друга версия. Струва си!
2. Инфотеймънт:
Ами заслужава да се отдели от другите чудесии на този автомобил. В Инфините го наричат Infiniti InSuite - обединява почти всички електронни помощници в сравнително лесен алгоритъм за работа. Малко досадна е системата за 360 градусова сигурност, която често си позволява да взема решения без да пита шофьора относно сигурността около колата, но нейсе - ще свикнем и на това!
Иначе още при покупката получавате персонален код за онлайн връзка с Инфинити центалата и получавате всички приложения и ъпдейти, касаещи автомобила по интернет.
Аудио системата е последно поколение Bose и се справя достойно със задачите си, особено като се има предвид, че колата е толкова тиха, че на заден ход издава пиукащи звуци за да не прегази някой...
3. Сервиз, цена/качества:
Ненапразно ги включвам на едно място. Според мен най-добрите гаранционни и сервизни условия днес се осигуряват от Инфинити и Лексус. Специално Инфинити дават 5г./150000км удължена гаранция с куп предимства за първия собстевник - напр. ако пътувате в чужбина и случайно колата се повреди в рамките на ЕС до 2ч след обаждане на специален номер с вас се свързва представител на Инфинити който ви предлага заместващ автомобил или престой за тяхна сметка в 5 звезден хотел, съответно 1-ва класа самолетен билет ако се налага по-дълъг ремонт на колата ви. Това не съм го пробвал, но заради един дребен проблем колата тярбваше да стои 48часа в сервиза - веднага бе осигурен заместващ автомобил и то М hybrid!
Нека не звучи рекламно, но поне до момента условията и отношението в Инфинити център - София са несравними с което и да е друго автомобилно представителство и/или сервиз в България, а май и не само там.
Инфинити Q50 hybrid AWD не е евтина кола, но дава повече от преките немски конкуренти - и екстри и мощност и нови технологии. Относно другите качества по-натам ще гледам да направя обещаното сравнение Q50 - S4 - OPC.