IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Новата Kia EV6: по-добра ли е от Tesla?

Тестваме корейския електромобил, който се зарежда за 18 минути и обещава версия с 585 коня догодина (ВИДЕО)

Много хора от онези, за които изтърканото клише казва, че са с бензин в кръвта, се тревожат от настъплението на електрическото задвижване. Смятат, че то ще им отнеме най-ценното - удоволствието от карането. Но всъщност би трябвало да се тревожат от нещо съвсем друго.
  
  
 
  
  
Най-голямата заплаха за класическите автомобилни фенове - каквито сме и ние - се казва "споделяне на платформи". Това е нещо, което спестява огромни пари на производителите, и увеличава чувствително печалбите. Но то е също така нещо, което прави автомобилите все по-подобни, все по-еднакви. Не само между отделните модели на една марка, но и между отделните марки. По този начин автомобилът, който беше нещо със собствен, уникален характер, сега започва да напомня малко на кухненски уред: нещо, което даже не забелязвате, стига да работи.
За щастие обаче има един начин и вълкът, и агнето да са щастливи в тази ситуация. Добър пример за това е новата Kia EV6.
  
   
Kia EV6 тест драйв
  
    
Това е дългоочакваният електромобил от трето поколение на Kia: не просто нормален модел, пригоден да носи батерия, а изцяло нова архитектура, разработена специално за електрическо задвижване. Точно там обаче е и проблемът: тази нова платформа, наречена ЕGMP, е същата като в Hyundai Ioniq 5 и в бъдещия Genesis GV60. На пръв поглед: поредната порция безлични клонинги.
 
 
Kia EV6 тест драйв
  
   
Но истината е, че между тези коли - EV6 и Ioniq 5 - няма почти нищо общо. Те ползват различни като капацитет батерии - тази при Kia е с пет киловатчаса повече. Окачването е различно. Различно е даже междуосието.
И освен това самата концепция на този автомобил няма нищо общо с Ioniq 5. Ioniq е типичният SUV с електрическо задвижване. А това дори ни е трудно да определим с точност какво е: малко кросоувър, малко хечбек, малко като нищо друго на света. Всъщност Kia EV6 създава нов, собствен клас.
  
  
Kia EV6 тест драйв
  
  
Този дизайн ще събуди полярни чувства, допускаме. На нас ни хареса: плавните очертания карат иначе доста големия автомобил да изглежда по-компактен. И освен това няма никакъв шанс да сбъркате тази кола с някоя друга, ако я видите отдалеч на пътя.
  
  
Kia EV6 тест драйв
  
  
Същото важи и за интериора: елегантни, изчистени линии и качество на материалите, за което и някои премиум модели биха могли да завидят. Единственото изключение от това е изобилието от пиано лак по централната конзола - решение, което ще ви кара ежедневно да бършете нервно следите от пръсти.
  
   
Kia EV6 тест драйв
  
   
Самата конзола е доста обемна и изяжда от мястото, спестено иначе заради електрическото задвижване. Затова усещането за простор тук е по-скромно от това в Ioniq. Но пък усещането за уют е по-отчетливо.
 
 
Kia EV6 тест драйв
  
    
На задните седалки безгрижно могат да седят и дългучи. Багажникът побира 490 литра, което далеч не е рекордно, но е достатъчно. Има и мъничко багажно пространство под предния капак, където може да държите кабелите за зареждане например.
 
  
Kia EV6 тест драйв
   
    
Самото зареждане е от най-силните козове на тази кола. Благодарение на 800-волтовата архитектура тя може да поема до 239 киловата заряд. Което означава, че батерията се пълни от 10 до 80 процента за някакви си 18 минути. На 50-киловатова станция са нужни час и нещо. Освен това EV6 може и да отдава обратно ток: от захранването на лампа в къмпинга до зареждането на друг електромобил.
  
  
Kia EV6 тест драйв
  
  
77-киловатчасовата батерия стига за 528 километра пробег според официалните тестове. Собственият ни опит по пътищата на Андалусия показва по-скоро около 450 километра при нормално каране, без лишения.
 

Kia EV6 GT-Line S

325 к.с. максимална мощност

605 Нм макс. въртящ момент

5.2 секунди 0-100 км/ч

EV6 може да бъде само със задно предаване, и с мощност 229 коня. А може да бъде и със задвижване на четирите колела чрез добавянето на втори електромотор на предната ос. Тогава конете скачат до 325, но и обхватът се стопява с петдесетина километра. Догодина ще дойде и суперверсията GT с почти 600 коня мощност и спираща дъха динамика.
  
  
Kia EV6 тест драйв
  
   
Но и обикновената EV6 е достатъчно пъргава - малко над 5 секунди от 0 до 100 км/ч за версията с два мотора. Тук щеше да е мястото да ви кажем и цените, но още не ги знаем за България. Търсенето за модела засега е по-голямо от производствения капацитет и даже не сме сигурни кога да го очакваме у нас - най-вероятно след Нова година. В Германия стартовата цена за версията със задно предаване е около 44 000 евро. Доста сериозна сума, докато не се сетите, че за същите пари се продава дизелов Ford Kuga с 40 коня по-малко.
  
  
Kia EV6 тест драйв
  
  
Както винаги при Kia, серийното оборудване е щедро, и включва някои доста приятни електронни асистенти. За да ни убедят в ползите от 360-градусовата камера с изкуствен интелект, от Kia ни организираха даже слалом с изцяло затъмнени стъкла. Не е приятно преживяване, но е напълно постижимо. Електронният асистент за паркиране може да действа дори след като излезете от колата, и после може да ви я измъкне на удобна позиция, така че направо да потеглите.
  
  
Kia EV6 тест драйв
  
  
На финала ще се върнем към споменатото в началото притеснение на много автомобилни фенове, че електричеството ще им отнеме радостта от карането. EV6 ни доказа, че това няма да стане. Бърз волан, прецизно управление, стегнато окачване - тази кола има всичко необходимо за по-динамично шофиране. Няма да стигаме до крайности и да използваме думи като спортен. На производителите на електромобили страшно им се иска да си присвоят този термин. Но да наречеш един електрически слон "спортен" е все едно да заявиш, че и състезателите по надяждане с хотдог са спортисти.
 
  
Kia EV6 тест драйв
  
   
Електромобилите могат да са много бързи по права линия, и да смачкат самочувствието на всеки собственик на Porsche Cayenne на светофарен старт. Но докато не изобретим антигравитацията от старите фантастики, те ще си останат роби на законите на Нютон. Когато стигнат завой, 2040-те килограма на EV6 сменят посоката по-неохотно от 1800-те килограма на Kia Стингър. Да не говорим за 800-те килограма на Golf 1 GTI. Затова няма да ви убеждаваме, че EV6 е спортен автомобил. Но с чиста съвест можем да ви кажем, че е много забавен за каране.


Още снимки от теста на Kia EV6 вижте в ГАЛЕРИЯТА:

 

0 от 500
  • #26
    4 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    не е научна фантастика колко сте зле
  • #25
    13 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    ...."ДВГ умира, немците не могат , арабите фалират" ?! Тука форум по научна фантастика ли е!?!
  • #24
    8 rate up comment 9 rate down comment
    край ( преди 2 години )
    И немците могат да направят такава кола. След 12г.
  • #23
    8 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Едно от нещата което не ми харесва на повечето автомобили от последните години е стената в която се е превърнала средната конзола, хич не мислят че младите се обичат , пускат си ръка в движение , пък като спре човек някъде -току жената ми седне в скута...
  • #22
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    колега, нали се сещаш, че спориш едновременно с няколко човека на много различно мнение???? моя стил ли не хващаш???? кога аз съм имал възражения срещу електричките? а да, бъркаш ме с някой друг
  • #21
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Разбрахме, че си имаш някакви проблеми с гъзарията и гъзарчетата, друго не ти се разбира. Не мога да схвана възраженията против електрокар. Защо да е опорка? Опорката е символ на безмисловна и безкритична защита на чужди идеи, зад които стоят чужди интереси. Ти искаш да кажеш, че знаеш моя интерес по-добре от мен, ли? Ето ти дефиницията на Уйки: Electrocar, is an electric vehicle, typically a small car with an electrical driving gear and a storage battery.
  • #20
    16 rate up comment 1 rate down comment
    Dido ( преди 2 години )
    Колата е хубава,тествах я преди няколко дни.Конкретната бройка струваше 51 000 Евро след държавна субсидия от 6000 Евро.Все още бих предпочел бензин с доста коне за тези пари пред електричка.А и бензинова кола с подобен лукс и екстри може да се вземе съвсем нова за 32-35 000 Евро. 15-20 000Евро са си доста пари,колкото и гориво и подръжка да иска ДВГ. След 4-5 години можем да си говорим за реален икономически смисъл от електричките. Ако цената на тока за тях остане същата, разбира се :-)
  • #19
    4 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    прекалено много коментари съм написал тук, пък който не е разбрал какво казвам си е за него, ДВГ умира, арабите и руснаците фалират
  • #18
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    спорът е относно електричките, бъдещето и гъзарията при вседеходите, ако сте 1 и 90, хубаво, но повечето гъзарчета не сте, електрокаристи е поредната думичка изкопана от опорките
  • #17
    6 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Преди няколко години се бях засилил за нова кола. Решението беше - седан, сегмент D. Обиколих няколко набелязани шоурума. На пръв поглед най-доброто (субективно) съотношение цена/кола ми предложиха в КИА - Оптима (има ги и като К5). Обаче, всичко приключи много бързо при влизане в колата. Привидно голяма кола, а вътре страшна теснотия, дори на шоф. място. Голям съм, опирах в тавана, при десен завой редовно удар по главата. Сега викат за ЕВ6, че дори отзад имало място за дългучи. А-дано!