С затягането на стандартите за емисии, животът на класическия атмосферен бензинов двигател с повече цилиндри и голям работен обем практически приключи. Производителите поеха по два начина – някои избраха хибриди и комбинираха тези доста типични двигатели с електрическа система, други намалиха капацитета, добавиха директно впръскване и често турбо, за да отговарят на стандартите.
Това правеше такива двигатели по-сложни и следователно по-малко способни да издържат на голям пробег или небрежност при обслужване. След известно време се оказа, че някои двигатели се справят по-добре, а други – по-зле. А най-добре запознати с това са механици, които се сблъскват всекидневно с такива мотори. Ето техният избор за най-добрите малки бензинови двигатели.
Най-добрите малки бензинови двигатели (ГАЛЕРИЯ):
Голямото предимство на 0.9 е ниското тегло – под 100 кг. Що се отнася до издръжливостта, тя е много добра, но има условие – редовно обслужване. Тъй като това е двигател, който за трицилиндров двигател може да гори доста често, често се използва LPG система. Препоръчва се фабричната версия, при която клапаните са подсилени. За съжаление, LPG, добавен извън фабриката, води до изгарянето им. И в двата случая трябва да помните и за регулирането на клапаните, което не е евтино. Освен това обаче няма други възражения срещу 0.9 TCe.


0