Предложението на Брюксел за омекотяване на изисквания за емисии превръща 2035 година вече не в стена, в която автомобилната индустрия рискува да се блъсне, а във филтър, през който ще могат да преминават и двигателите с вътрешно горене. То променя правилата на играта, като оставя пространство за електронни и биогорива, както и за плъг-ин хибриди. Промяната възнаграждава тези, които вярват в този тип автомобили, като същевременно поставя онези, които в миналото са залагали на електричество на всяка цена, в неизгодна позиция.
Въвеждането на новата категория за малки електрически автомобили (под 4.2 метра), която носи ползи за производителите с "супер кредити", позволяващи им да компенсират лимитите на емисии (всеки продаден електрически автомобил струва 1.3 кредита вместо 1), би трябвало да стимулира пазара да произвежда по-евтини и по-достъпни електромобили. Нека видим кой е по-добре в тази перспектива и кой е по-зле.
Промяната в Европа – кой печели и кой губи (ГАЛЕРИЯ):
Включването на синтетични горива е от съществено значение за тези производители, които все още ще могат да произвеждат модели, свързани с тяхната традиция. Целта от 90% позволява на тези марки да продават термални автомобили, "компенсирани" чрез използването на зелени материали (зелена стомана) и биогорива - при този тип автомобил дори значителни увеличения на цените (възможно включително зареждане с електрически горива) могат да останат на заден план пред клиентите с много високи възможности за разходи.
Докато двамата италиански производители само разглеждаха евентуална пълно електрификация, Porsche се хвърли с главата надолу в тази посока, само за да се откаже малко по-късно. Въпреки това възможността да продължи да предлагат автомобили с вътрешно горене със сигурност ще зарадва клиентите на германскаа марка.


5