Европейската комисия публикува подробности за плана за действие за "чиста и конкурентоспособна автомобилна индустрия в Европа". Както е известно, той включва оттеглянето на забраната за регистрация на автомобили с вътрешно горене, определена за 2035 г., и засилване на дейностите по електрификация на "корпоративни автопаркове". Какво означава това за европейската индустрия и за самите шофьори?
Публикуваният план е реакция на кризата, в която се озова европейската автомобилна индустрия. Европейската комисия отбелязва, че през последните шест години производството на автомобили на Стария континент е намаляло с до 3 милиона единици, а продажбите на малки превозни средства, главно в A-сегмента, са намалели с 1,6 милиона. Новите идеи са да възродят този сегмент и да подкрепят популяризирането на електрическите превозни средства, произвеждани в ЕС.
Отмяна на забраната на ДВГ – какво означава това за шофьорите (ГАЛЕРИЯ):
Въпреки че новите идеи на Европейската комисия се представят като проявление на рационален отговор на кризата в автомобилната индустрия и слушане на гласа на купувачите, в действителност те не означават, че Старият континент се оттегля от електромобилността. Според прогнози, след като се вземат предвид новите цели за емисии, около 7,8 милиона електрически автомобила ще бъдат регистрирани на Стария континент през 2035 вместо предишно прогнозираните 10,3 милиона. Това означава, че само един от всеки четири новорегистрирани автомобила в ЕС ще използва някаква форма на двигател с вътрешно горене. Голямата част от тях вероятно ще са plug-in хибриди.
Няма съмнение, че най-големите бенефициенти от новите регулации ще бъдат европейските автомобилни компании – Volkswagen, Stellantis (в европейската част) и Renault Group. Те вече предлагат широка гама малки електрически автомобили, които ще бъдат класифицирани в новата категория „Малки достъпни автомобили'' (M1E).


1