Европейската комисия публикува подробности за плана за действие за "чиста и конкурентоспособна автомобилна индустрия в Европа". Както е известно, той включва оттеглянето на забраната за регистрация на автомобили с вътрешно горене, определена за 2035 г., и засилване на дейностите по електрификация на "корпоративни автопаркове". Какво означава това за европейската индустрия и за самите шофьори?
Публикуваният план е реакция на кризата, в която се озова европейската автомобилна индустрия. Европейската комисия отбелязва, че през последните шест години производството на автомобили на Стария континент е намаляло с до 3 милиона единици, а продажбите на малки превозни средства, главно в A-сегмента, са намалели с 1,6 милиона. Новите идеи са да възродят този сегмент и да подкрепят популяризирането на електрическите превозни средства, произвеждани в ЕС.
Отмяна на забраната на ДВГ – какво означава това за шофьорите (ГАЛЕРИЯ):
Както беше обявено по-рано, предстои и нов клас "малки" електрически автомобили, произведени в Европа, насърчавани от европейските регулации. Инициативата, наречена "Малки достъпни автомобили", предполага бонус за електрически автомобили до 4,2 метра, произведени в местни европейски фабрики. Колите ще бъдат хомологирани в новата категория M1E.
Вече беше казано, че новите автомобили могат да бъдат подложени на по-малко рестриктивни изисквания относно задължителното оборудване, което беше силно оспорено от Европейския съвет за безопасност на транспорта (ETSC). Възможно е отстъпките да се отнасят само до технически въпроси, свързани например със стандарта Euro 7 за емисии, който за първи път в историята ограничава емисиите на прах от спирачните накладки и гуми.


0