Европейската комисия публикува подробности за плана за действие за "чиста и конкурентоспособна автомобилна индустрия в Европа". Както е известно, той включва оттеглянето на забраната за регистрация на автомобили с вътрешно горене, определена за 2035 г., и засилване на дейностите по електрификация на "корпоративни автопаркове". Какво означава това за европейската индустрия и за самите шофьори?
Публикуваният план е реакция на кризата, в която се озова европейската автомобилна индустрия. Европейската комисия отбелязва, че през последните шест години производството на автомобили на Стария континент е намаляло с до 3 милиона единици, а продажбите на малки превозни средства, главно в A-сегмента, са намалели с 1,6 милиона. Новите идеи са да възродят този сегмент и да подкрепят популяризирането на електрическите превозни средства, произвеждани в ЕС.
Отмяна на забраната на ДВГ – какво означава това за шофьорите (ГАЛЕРИЯ):
В случая с леките автомобили, целите за емисии за 2030 остават непроменени. Това означава, че от 2030 г. нататък средните емисии на CO2 от нови автомобили, над които ще се налагат глоби на производителите, ще бъдат около 49 г/км (намаление от 55 процента). В момента тя е 93,6 г/км, а всеки грам над този лимит струва на производителя 95 евро за всеки автомобил, продаден в Европейския съюз (което, дори при минимално превишаване, води до глоби, броени в десетки милиони евро).
Вместо това междинните планове за вановете са променени. Предложението на Комисията предвижда лека промяна на целите за 2030 (намаление от 40% вместо сегашните 50%).


1