Европейската комисия публикува подробности за плана за действие за "чиста и конкурентоспособна автомобилна индустрия в Европа". Както е известно, той включва оттеглянето на забраната за регистрация на автомобили с вътрешно горене, определена за 2035 г., и засилване на дейностите по електрификация на "корпоративни автопаркове". Какво означава това за европейската индустрия и за самите шофьори?
Публикуваният план е реакция на кризата, в която се озова европейската автомобилна индустрия. Европейската комисия отбелязва, че през последните шест години производството на автомобили на Стария континент е намаляло с до 3 милиона единици, а продажбите на малки превозни средства, главно в A-сегмента, са намалели с 1,6 милиона. Новите идеи са да възродят този сегмент и да подкрепят популяризирането на електрическите превозни средства, произвеждани в ЕС.
Отмяна на забраната на ДВГ – какво означава това за шофьорите (ГАЛЕРИЯ):
Вместо 100-процентна цел за намаляване на емисиите от леки автомобили в сравнение с 2021, целта вече е 90 процента, като тя трябва да бъде достигната през 2035. Това означава, че хибридите, plug-in хибридите и дори "чистите" модели с ДВГ ще могат да останат на пазара, стига техният дял в продажбите да не надвишава 10 процента.
Липсващите 10% от емисиите ще трябва да бъдат компенсирани чрез "компенсационни механизми" – електронни горива (синтетични, CO2-неутрални) и биогорива, както и чрез използването на така наречената нискоемисиина "зелена" стомана. Става дума за "рециклирана стомана с почти нулева емисии на CO2", върху която се работи отдавна. "Горивните кредити" могат да представляват до 3 процента от референтната цел, докато "зелената стомана" трябва да отговаря за до 7 процента от целта.


2