IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Ford обяви промени в стратегията и отписа 20 милиарда долара

Компанията спира да прави големи електромобили, ще залага предимно на хибриди

След като призна, че е "убил" големия електрически пикап Ford F-150 Lightning, Ford обяви допълнителни корекции в стратегията си за развитие. Оказва се, че компанията спира производството на всички нови големи електрически превозни средства, включително вановете, които ще заменят Ford E-Transit. Сега Ford планира да инвестира предимно в хибридни модели, надявайки се, че те ще бъдат надеждни и търсенето за тях ще бъде голямо.


Ford


Проблемите на Ford с електрическите превозни средства продължават и явно далеч не са приключили. Компанията още не е готова да се откаже напълно от електрическите превозни средства, но е стигнала до ясния извод, че производството на големи и скъпи електрически превозни средства е безсмислено - пазарът масово ги отхвърля.

Проектът за създаване на семейство бюджетни електромобили, базирани на Ford Universal EV Platform, обявен през август, обаче остава в ход. Това семейство е предназначено предимно за Северна и Южна Америка, а в Европа ще произвежда достъпни електромобили, базирани на платформата на Renault. Сътрудничеството беше обявено миналата седмица. Първият модел на Ford Universal EV Platform ще бъде компактен пикап, който ще се появи на пазара през 2027, а първият електрически автомобил, базиран на платформата на Renault, ще последва през 2028.

През август, когато официално беше обявена Ford Universal EV Platform, компанията все още вярваше, че големите електрически превозни средства също могат да бъдат печеливши, просто трябваше да изчака. Тогава Ford обяви, че пускането на пазара на нов голям електрически ван (второто поколение Ford E-Transit) и нов голям електрически пикап (второто поколение Ford F-150 Lightning) ще бъдат отложени до 2028. Сега беше обявено, че това няма да се състои и двата нови модела са отменени като безперспективни. За тяхното разработване и подготовка за производство обаче вече са изразходвани значителни средства.


Ford


Компанията съобщава, че ще трябва да отпише 19,5 милиарда долара загуби, пряко или косвено свързани с отменените електрически превозни средства. Това е в допълнение към предишни загуби от електромобили, като например отменения проект за голям SUV миналата година. Изненадващо е как въпреки подобни управленски сътресения, Джим Фарли, главният изпълнителен директор на Ford от 2020 г., успява да остане на власт и дори все още няма признаци за предстоящото му напускане.

Спреният от производство електрически Ford F-150 Lightning от първо поколение скоро ще бъде заменен от голям пикап със същото име с plug-in хибридно задвижване. Датата на дебюта му още не е обявена. Вместо новия E-Transit, Ford ще разработи достъпен ван с чисто бензинов двигател и с хибридни задвижвания за американския пазар. Новият Ford E-Transit също няма да се предлага в Европа и не е ясно дали ще има директен заместител на сегашния голям Transit, който се произвежда от 2014 г. Възможно е това да бъде модел, разработен съвместно с Renault. Все още обаче не са постигнати конкретни споразумения между Ford и Renault по този въпрос.

На мястото на спрените електрически превозни средства, Ford планира да разработи за Америка разнообразие от нови, задвижвани с водород, като се фокусира върху използването на ДВГ в хибридни силови агрегати от различни видове. Официални подробности за тези нови продукти още не са налични. Ford очаква електромобилите и хибридите да представляват 50% от световните продажби на компанията до 2030, в сравнение с едва 17% днес.


0 от 500
  • #6
    1 rate up comment 5 rate down comment
    Антитрол ( преди 6 часа )
    Така е. Оттук нататък еволюцията ще е единствено в източника на енергия за електродвигателя на ЕЛЕКТРИЧЕСКИТЕ ДВИГАТЕЛИ. Няма значение дали ще е ДВГ като хибридите, водородна горивна клетка при водородните автомобили или батерия като при електромобилите. Дори батериите ще еволюират и в бъдеще няма да се зареждат за цели 5 минути само от 5 до 70%, а вероятно ще се зареждат за 3 минути до 100%. НО БЪДЕЩЕТО Е ЕЛЕКТРИЧЕСКО! Независимо еволюционно или революционно.
  • #5
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Hvaliprats ( преди 6 часа )
    Ех, Тротинетка, тротинетка, всичко е временна технология на тоя свят, защото еволюцията е безкрайна. Имаше един който проповядваше за край на историята, т.е. еволюцията, но и той като тебе стана за смях.
  • #4
    0 rate up comment 4 rate down comment
    Антитрол ( преди 7 часа )
    Разбира се че бъдещето не принадлежи на хибридите, а на електричеството. Хибрида не е бъдеща, а ДНЕШНА технология - ПРЕХОДНА технология. ЦЕЛТА на хибридите никога не е била да бъдат КРАЙНА ЦЕЛ с които преходът да завърши. Хибридите са ВРЕМЕННА технология. Освен ако ти и останалите антиелектрици нямате някакъв друг прочит, който ще се радвам да изслушам? Даже съм приготвил пуканките!
  • #3
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Hvaliprats ( преди 7 часа )
    "Ford планира да инвестира предимно в хибридни модели .. производството на големи и скъпи електрически превозни средства е безсмислено - пазарът масово ги отхвърля." Тротинетка, я кажи пак мантрата че хибридите нямали бъдеще, да се посмеем.
  • #2
    0 rate up comment 6 rate down comment
    Антитрол ( преди 8 часа )
    Така е. Ето от ford го послушаха и ще произвеждат водородни автомобили и ще просперират, за разлика от китайците! Или пък ще проспирират и китайците, които също започнаха да разработват водородни технологии - нали японците и ford ще трябва да има откъде да си купуват водородни горивни клетки и електролизери за производство на водород? Китай им че те плановете И ИМ РЕШАВА ПРОБЛЕМИТЕ , КАТО ИМ ПРОДАВА РЕШЕНИЯ
  • #1
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 8 часа )
    Ще слушате Акио Тойода,а не Теслю адреналинката електричка и неговия идол Илон Мъск.