Въпреки че електрическата стратегия на Ford напоследък е белязана от редица предизвикателства, главният изпълнителен директор Джим Фарли демонстрира, че марката не е изоставила амбициите си за разширяване на гамата. Ръководителят на "Синия овал" наскоро подсказа за съществуването на нов, високопроизводителен, но същевременно достъпен електрически седан, който ще залага на задно задвижване, съобщава Carscoops.

Ключът към този потенциален нов модел е универсалната платформа за електромобили, върху която Ford активно работи. Тя е предвидена да бъде гръбнакът на цяло семейство по-достъпни електрически превозни средства, сред които има място и за седан. По време на Седмицата на автомобилите в Монтерей, Фарли даде интригуващ намек във видеоклип, описвайки бъдещия модел като такъв с "изчистен силует и готина задна част". Това описание силно загатва за лифтбек формат, който не само осигурява елегантна визия, но и добавя така необходимата практичност, което е умен ход за привличане на по-широк кръг клиенти.
Дали това не е дългоочакваният електрически седан Mustang, за който се говори още от 2022 година? Възможно е. Според слуховете, дилърите вече са видели рендер на този модел през 2024 година – и вероятно точно за него говори Фарли сега. Шефът на Ford е категоричен: "Определено има пазар за седани – огромен пазар." Той твърдо вярва, че отписването на този сегмент е прибързано.
Фарли обаче признава и грешките от миналото. Той посочи, че предишните седани на компанията в САЩ са претърпели фиаско, тъй като са били прекалено усъвършенствани по европейски стандарти, което неизбежно е направило производството им скъпоструващо. Отказът от модели като Fusion (Mondeo) е освободил капитал, който е бил инвестиран в изключително печеливши проекти като Bronco и Maverick – решение, което се е оказало "златна мина" за компанията.
Встрани от масовия сегмент, изпълнителният директор не крие и своите по-диви мечти. Фарли сподели, че е силно вдъхновен от китайския електромобил Xiaomi SU7 и копнее да създаде офроуд суперкола. Идеята е за частично електрифициран рали автомобил в стил WRC, предназначен за четирима души, с колосална мощност, достигаща около 1000 к.с. Засега това са само витаещи идеи, които чакат по-добри времена.
Макар че Ford преминава през труден период – белязан от проблеми с някои електрически проекти в САЩ, усложнено партньорство с Volkswagen в Европа и рекорден брой изтегляния (138 през последните години) – намекът за нов, достъпен, заднозадвижващ се електрически седан е ясен сигнал. Той показва, че компанията е готова да излезе от защитната си позиция и да се завърне в сегмент, който мнозина вече бяха предали на историята.


2