IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

И евтините модели на Ford в Европа получават автопилот напролет

BlueCruise позволява да карате без ръце и ще бъде наличен за Puma, Kuga и други модели

Ford разширява обхвата на своята технология за шофиране "без ръце", демонстрирайки колко бързо функции, някога запазени само за моделите от висок клас, се внедряват в масовите автомобили. BlueCruise вече ще бъде наличен за най-достъпните SUV-ове на марката в Европа, като ще даде на купувачите възможност да се докоснат до усъвършенствана система за подпомагане на водача, без да се налага да се бъркат в джоба допълнително.


BlueCruise


Освен в Puma и изцяло електрическата Puma Gen-E, системата скоро ще се предлага и за компактния SUV Kuga и средноразмерния пикап Ranger PHEV като част от опционален пакет за подпомагане на водача. BlueCruise направи своя европейски дебют с Mustang Mach-E през 2023 г., преди постепенно да се разшири от Великобритания до 16 страни на континента.

От пролетта на 2026 г. малките и компактни SUV-ове на Ford, както и средноразмерният пикап, ще се предлагат със система за свободни ръце. Това оставя само електромобилите Capri и Explorer, базирани на VW, гамата Transit/Tourneo и Mustang с двигател с вътрешно горене без достъп до технологията.


BlueCruise


BlueCruise, базиран на адаптивния круиз контрол, позволява на водача да махне ръцете си от волана, докато държи погледа си върху пътя. Системата управлява ускорението, спирането и управлението, като камери и сензори следят трафика, маркировката и дори погледа и позицията на главата на водача, за да гарантира, че той внимава.

В Европа BlueCruise може да се активира на над 135 000 км магистрали, обозначени като "Сини зони". Например, човек може да го използва, за да пътува от Стокхолм до Рим, покривайки 2000 км през шест държави и общо около 25 часа шофиране със свободни ръце. В световен мащаб собствениците на Ford и Lincoln са изминали над 888 милиона км, използвайки автомобили, оборудвани с BlueCruise. По-голямата част от тях обаче са в Северна Америка.



Засега BlueCruise ще бъде наличен за изброените модели на компанията на пазарите в Австрия, Белгия, Чехия, Дания, Франция, Великобритания, Германия, Гърция, Унгария, Италия, Холандия, Норвегия, Полша, Португалия, Испания и Швеция.


0 от 500
  • #4
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Ще се продава като топъл хляб, защото с тези цени на жилища в Европа много хора са принудени да пътуват над 100 км всеки ден . умората води до много катастрофи , а сега ще можеш да се отпуснеш след 12-часовата смяна ,
  • #3
    8 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    като искаш да се возиш то си има влак, автобус, самолет и т.н. - по-евтино и безопасно е.
  • #2
    4 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Миналата седмица във Федекс ми се падна да карам Форд Ф550 на една седмица. Километражът показваше 469 км - чисто нов малък камион.Ами...само в руски кошници и в един Додж съм се чувствал по-гадно. Изключително твърда возия, лошо управление, тежък волан.Не можех да повярвам, че това е чисто ново возило.Всяка една от колите и всеки един от камионите, които съм карал до този момент са били по-добри, независимо от възрастта на возилата, включително и други камиони и ванове на Форд. Кошмар.
  • #1
    3 rate up comment 1 rate down comment
    М даа ( преди 2 седмици )
    Търся си нова кола и мога да потвърдя че стратегията на Форд работи на 100 процента - въобще не се сетих че има такава марка в Испания, за да ида до шоу-рума им.