IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Проблем пред Ford: няма кой да ремонтира колите им в САЩ

Дори 10 000 долара заплата на месец не решава дефицита с кадрите

Главният изпълнителен директор на Ford - Джим Фарли, алармира за нов проблем пред компанията му. Производителят от Детройт не може да намери хора за 5000 свободни позиции за механици, въпреки че дилърствата са готови да плащат до 120 000 долара годишно (10 000 долара на месец), което е почти два пъти над средната заплата в страната, съобщава Carscoops.


Ford, сервиз


Според шефа на Ford, дилърите в цяла Америка са изправени пред остър недостиг на квалифицирани специалисти, като този проблем застрашава не само автомобилните услуги, но и други области. Фарли допълва, че натоварването в сервизните центрове вече е огромно, особено на фона на честите изтегляния на автомобили, чиито бройки продължават да растат.

Въпреки заплатата, която е привлекателна на фона на средните показатели за страната, работата на механик остава трудна и изисква много години обучение. Фарли даде пример: за да свалите двигателя безпроблемно пикап Super Duty, са нужни сериозни умения и опит. И механикът трябва да е наясно какво прави.

Ръководителят на Ford каза още, че недостигът на работнически работници отдавна надхвърля автомобилната индустрия. В страната има над един милион свободни места, свързани с ключови области – от аварийни служби и товарен транспорт до фабрични работници, електротехници и водопроводчици.

Статистиката потвърждава страховете на Фарли. The New York Post съобщава, че в САЩ не достигат 37 000 квалифицирани механици всяка година, а Бюрото по трудова статистика прогнозира средно 67 800 нови работни места годишно до 2033. Според експертите тези работни места едва ли ще бъдат заменени от изкуствен интелект – индустрията все още се нуждае от хора с реални технически умения.

Недостигът на персонал вече е забележим - ремонтите на автомобила често се проточват с седмици, а дилърите трябва да прехвърлят техници между пунктове, за да се справят с обема работа.


0 от 500
  • #5
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Оня ( преди 3 седмици )
    В Китай подобни проблеми няма...хахахаха
  • #4
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    работнически работници
  • #3
    8 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Еми като ги направиха колите да се чупят и сервизират много често, според планиран график на остаряване, така ще бъде. То недостиг на монтьори вече има и у нас. Те производителите сами копаят гроба на колите с двг, все по трудно и по-скъпи стават за ремонт.
  • #2
    12 rate up comment 1 rate down comment
    JEEP ( преди 3 седмици )
    Друго си е да печелиш, като се правиш на *** по клипчета, или нещо крипто мрипто, ама иде видов ден
  • #1
    9 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Ама как така нямат специалисти. Сега дядо Дарадони ще го опровергае в истинската си мрежа ;))). Той връща работни места в производството в САЩ, а после се оказва че нямало кой да работи. Шокиран съм ;))). Този проблем е такъв в по-голямата част от развития свят, щото там от години има само нишови производства и крайни сглобявания. А и никой не иска да си цапа ръцете с работа, като може да си стои на топло в офиса и да симулира такава, щото нямало кадри на пазара.