Главният изпълнителен директор на Ford - Джим Фарли, алармира за нов проблем пред компанията му. Производителят от Детройт не може да намери хора за 5000 свободни позиции за механици, въпреки че дилърствата са готови да плащат до 120 000 долара годишно (10 000 долара на месец), което е почти два пъти над средната заплата в страната, съобщава Carscoops.

Според шефа на Ford, дилърите в цяла Америка са изправени пред остър недостиг на квалифицирани специалисти, като този проблем застрашава не само автомобилните услуги, но и други области. Фарли допълва, че натоварването в сервизните центрове вече е огромно, особено на фона на честите изтегляния на автомобили, чиито бройки продължават да растат.
Въпреки заплатата, която е привлекателна на фона на средните показатели за страната, работата на механик остава трудна и изисква много години обучение. Фарли даде пример: за да свалите двигателя безпроблемно пикап Super Duty, са нужни сериозни умения и опит. И механикът трябва да е наясно какво прави.
Ръководителят на Ford каза още, че недостигът на работнически работници отдавна надхвърля автомобилната индустрия. В страната има над един милион свободни места, свързани с ключови области – от аварийни служби и товарен транспорт до фабрични работници, електротехници и водопроводчици.
Статистиката потвърждава страховете на Фарли. The New York Post съобщава, че в САЩ не достигат 37 000 квалифицирани механици всяка година, а Бюрото по трудова статистика прогнозира средно 67 800 нови работни места годишно до 2033. Според експертите тези работни места едва ли ще бъдат заменени от изкуствен интелект – индустрията все още се нуждае от хора с реални технически умения.
Недостигът на персонал вече е забележим - ремонтите на автомобила често се проточват с седмици, а дилърите трябва да прехвърлят техници между пунктове, за да се справят с обема работа.


0