IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Ford вкарва всички Mustang Mach-E в Европа в сервизите

Изтеглянето ще засегне над 320 000 електрически кросоувъра

Ford обяви мащабно изтегляне от пазара на всички електрически кросоувъри Mustang Mach-E, продадени в Европа, произведени между февруари 2020 и юни 2025. Сервизната акция засяга над 320 000 автомобила, съобщават от компанията.


Ford Mustang


Проблемът е свързан с механизма на вратата. За разлика от повечето автомобили, Mach-E няма традиционни дръжки или ключалки - вратите се отварят с бутон на средната колона. Ако обаче 12-волтовата спомагателна батерия е изтощена, вратите не могат да се отключат нито отвън, нито отвътре, което представлява потенциална опасност за безопасността.

За да се справи с проблема, Ford актуализира софтуера за два модула - модула за управление на задвижването (PCM) и диагностичния модул (SOBDMC). Процедурата отнема от 30 до 60 минути и се извършва безплатно в оторизирани сервизни центрове. Собствениците са уведомени да се запишат за сервизно обслужване.

Въпреки че дефектът изглежда незначителен, експертите го посочват като пример за това как преследването на футуристичен дизайн може да доведе до абсурдни последици. Пускането на автомобил, чиито врати не се отварят, когато стандартна 12-волтова батерия е разредена, е очевиден инженерен пропуск. Ford обещава, че актуализацията ще елиминира напълно този риск.

Едновременно с Ford обяви мащабна сервизна кампания, засягаща 332 778 автомобила Mustang от предишно поколение. Изтеглянето от пазара се дължи на потенциални проблеми с анкерните елементи на предпазните колани, които могат да корозират с времето. Засегнати са както купета, така и кабриолети, произведени между 2015 и 2017.


Ford Mustang


Изтеглянето от пазара включва автомобили с различни двигатели, от атмосферния V6 Cyclone и турбокомпресорния EcoBoost I4 до мощните V8 Coyote и Voodoo. Следователно, почти всички модели Mustang, произведени през този период, са изложени на риск. Съобщава се, че дефектът е свързан с кабелите на обтегачите, които са част от анкерните елементи на предпазните колани. Тези компоненти могат да ръждясват с времето, намалявайки здравината и надеждността им при катастрофа.

Засегнатите компоненти са доставени от компанията Joyson Safety Systems, която е произвела и доставила предпазни колани за въпросните модели. Ford подчертава, че все още не са съобщени сериозни инциденти, свързани с този дефект, но компанията е решила да играе на сигурно и да предостави безплатни резервни части на всички собственици на засегнатите автомобили.

Собствениците на автомобили Mustang, произведени между 2015 и 2017, се съветват да се свържат с оторизирани дилъри възможно най-скоро за проверка и, ако е необходимо, подмяна на анкерните скоби на предпазните колани.


0 от 500
  • #10
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Дзвер ( преди 1 месец )
    Поправка на собственият ми коментар отдолу - не можеш да забраниш всички ъпдейти на съвременен автомобил. Ел., ДВГ, хибриди, имат някои ъпгрейди, за които не питат собствениците. Което никак не е безобидно.
  • #9
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Дзвер ( преди 1 месец )
    Колега номер 7, не можеш да забраниш всички ъпдейти на електромобил. Някои се случват и без да те питат. Уви.
  • #8
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Dji ( преди 1 месец )
    Колега, не се занимавай да обясняваш на хора живеещи в каменната ера. Няма да те разберат. Даже не знам как такива хора са преминали от телефон с шайба към смартфон. Явно защото са видяли, че е неизбежно. Скоро това ще стане и с Двг-тата.
  • #7
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    Че кой ти е казал че не можеш да си забраниш ъпдейтите на автомобила. То даже няма нужда от забрани защото те питат дали искаш или не всеки път. Ти си избираш времето и мястото. Ако не смяташ това за проблем няма нужда да получаваш и ъпдейта. То по- същата логика просто няма да идеш и на сервиза да го направят. Каква е разликата дали е по интернет или ще идеш физически да ти направят ъпдейта?
  • #6
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    ***, аз на телефона си не позволявам актуализации без мое разрешение, и полудявам като се ъпдейтне някой апп без да съм искал. Та какво остава за автомобила ми.....ама ти много ги разбираш, сигурно и нафтичката си я зареждаш софтуерно по въздуха.
  • #5
    1 rate up comment 4 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    До 3. Понякога е боя не помага, трябва си четене ..."За да се справи с ПРОБЛЕМА, Ford АКТУАЛИЗИРА СОФТУЕРА за два модула - модула за управление на задвижването (PCM) и диагностичния модул (SOBDMC). Процедурата отнема от 30 до 60 минути и се извършва безплатно В ОТОРИЗИРАНИ СЕРВИЗНИ ЦЕНТРОВЕ."
  • #4
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    Потърсете грешки в сметките и аргументите?Ако не намерите, карайте по утъпкания сценарий на правилата на тролфермата. " Когато не можеш да отговориш смислено на аргумента на оппонента, измисли му прякор, напсувай го, измисли някоя лъжа по негов адрес. Пиши от негово име някоя глупост. Гарнирай с обилни обиди по негов адрес. Прати в лудницата. Да му кажеш, че е бременен също върши работа за целите на троленето. НО НИКОГА В НИКАКЪВ СЛУЧАЙ не отговорите на въпроси по ТЕМАТА НА ДИСКУСИЯТА! НИКОГА!!!
  • #3
    5 rate up comment 1 rate down comment
    . ( преди 1 месец )
    Софтуерно програмиран чат бот Илон дзинпин, не всичко в този живот е софтуер. Ако ти разцепят тъпата тиква, дали ще може да те оправят OTA???
  • #2
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    И още по гениално е, че отнема по един час на собствениците и хиляди часове на работниците в сервизите, за да направят update на софтуера, който други компании извършват автоматично по интернет без да губят и секунда на нито един клиент или сервизен техник и без автомобила да изминава десетки или стотици километри до сервизен център, което са както допълнителни разходи така и допълнителна загуба на време и нерви за собствениците.
  • #1
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    гениално инженерно решение, браво!