Ford обяви мащабно изтегляне от пазара на всички електрически кросоувъри Mustang Mach-E, продадени в Европа, произведени между февруари 2020 и юни 2025. Сервизната акция засяга над 320 000 автомобила, съобщават от компанията.

Проблемът е свързан с механизма на вратата. За разлика от повечето автомобили, Mach-E няма традиционни дръжки или ключалки - вратите се отварят с бутон на средната колона. Ако обаче 12-волтовата спомагателна батерия е изтощена, вратите не могат да се отключат нито отвън, нито отвътре, което представлява потенциална опасност за безопасността.
За да се справи с проблема, Ford актуализира софтуера за два модула - модула за управление на задвижването (PCM) и диагностичния модул (SOBDMC). Процедурата отнема от 30 до 60 минути и се извършва безплатно в оторизирани сервизни центрове. Собствениците са уведомени да се запишат за сервизно обслужване.
Въпреки че дефектът изглежда незначителен, експертите го посочват като пример за това как преследването на футуристичен дизайн може да доведе до абсурдни последици. Пускането на автомобил, чиито врати не се отварят, когато стандартна 12-волтова батерия е разредена, е очевиден инженерен пропуск. Ford обещава, че актуализацията ще елиминира напълно този риск.
Едновременно с Ford обяви мащабна сервизна кампания, засягаща 332 778 автомобила Mustang от предишно поколение. Изтеглянето от пазара се дължи на потенциални проблеми с анкерните елементи на предпазните колани, които могат да корозират с времето. Засегнати са както купета, така и кабриолети, произведени между 2015 и 2017.

Изтеглянето от пазара включва автомобили с различни двигатели, от атмосферния V6 Cyclone и турбокомпресорния EcoBoost I4 до мощните V8 Coyote и Voodoo. Следователно, почти всички модели Mustang, произведени през този период, са изложени на риск. Съобщава се, че дефектът е свързан с кабелите на обтегачите, които са част от анкерните елементи на предпазните колани. Тези компоненти могат да ръждясват с времето, намалявайки здравината и надеждността им при катастрофа.
Засегнатите компоненти са доставени от компанията Joyson Safety Systems, която е произвела и доставила предпазни колани за въпросните модели. Ford подчертава, че все още не са съобщени сериозни инциденти, свързани с този дефект, но компанията е решила да играе на сигурно и да предостави безплатни резервни части на всички собственици на засегнатите автомобили.
Собствениците на автомобили Mustang, произведени между 2015 и 2017, се съветват да се свържат с оторизирани дилъри възможно най-скоро за проверка и, ако е необходимо, подмяна на анкерните скоби на предпазните колани.


0