IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Сбогом, Focus ST – последният хот-хеч слезе от конвейера

Поредният забавен спортен автомобил отива в историята

Последната бройка от хот-хеч Focus ST беше произведена в завода на Ford в Саарлуис, (Германия), което слага край на дългата история на напомпаната версия на модела, която беше много популярна сред автомобилните фенове в Европа. Производството на стандартния Focus ще продължи до ноември, след което моделът най-накрая ще напусне пазара.


Ford Focus ST Edition


По-рано компанията спря производството на Fiesta ST и Mondeo, което вече се отрази негативно на позицията й в Европа. Според Асоциацията на производителите на автомобили в Европа (ACEA ), пазарният дял на Ford е спаднал до 3,3%. През първите осем месеца на 2025 компанията е продала 260 342 автомобила, докато Volkswagen записва почти три пъти по-голям резултат.

Сегментът на спортните хечбек продължава да се свива поради по-строгите екологични разпоредби. В допълнение към Focus ST, европейците вече загубиха моделите Honda Civic Type R и Hyundai i20 N и i30 N. Сред наличните предложения на пазара са VW Polo GTI, Golf GTI/R, Cupra Leon и Audi S3/RS3.

На фона на предстоящата забрана за нови двигатели с вътрешно горене до 2035 автомобилните производители изместват фокуса си към градски електрически автомобили като Abarth 500e и VW ID.3 GTX.


0 от 500
  • #4
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Няма икономическа логика! Каква е логиката зад тия решения (далеч не само във Форд) не се наемам да коментирам!
  • #3
    6 rate up comment 0 rate down comment
    бъчваря ( преди 2 месеца )
    Някой умишлено са отира Форд последните години. Всичко добро, което бе постущигнато след Фокус 1, бе затрито за има няма 5 години. Жалко. Сега гледам продават Пума за 70к. Вие нормални ли сте? Това е работническа кола и дори на запад няма работник, дето да си я позволи. Още повече, че явно е някакъв дериват на Фолксваген. Защо спряхте Фиеста, а сега и Фокус? Някой може ли изобщо да обясни икономическата логика, да се спре автомобил номер 1 по продажби в Европа, от който се продаваха по 500к на
  • #2
    8 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Точно нацелиха дизайна при Фокус седан и го спират след само няколко години. Бързайте да купуватe, защото в този клас седани има само от Шкода.
  • #1
    4 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Това като Мустнаг ли ше е? Всяка година шее ушш там послениат мъдел, ама все изкача нов?