Главният изпълнителен директор на Ford - Джим Фарли, отдавна не крие любовта си към китайските електромобили. Преди година шефът на американският концерн публично призна, че кара Xiaomi SU7, която обича. Сега Фарли отива по-далеч, като предупреждава, че китайските автомобили могат да изместят американските производители от пазара.

В интервю за CBS шефът на Ford сравни днешната китайска автомобилна индустрия с тази на Япония от 80-те години, но на „стероиди’’. Според Фарли производственият капаците на производителите в Китай в момента е напълно достатъчен, за да обслужва целия американски пазар.
„Япония никога не е разполага с това, което има Китай в момента. Това е съвсем различно ниво на риск за нашата индустрия, тъй като може да ни извади от бизнеса’’, предупреди шефът на Ford.
Фарли открито призна, че китайските автомобили, които се правят днес, са автомобили, които американците с готовност биха купили. Той отново похвали SU7, който управлява всеки ден, като заяви, че тази кола предлага „високо качество и страхотно дигитално изживяване".
Топ-мениджърът разкри, че кара още един китайски електромобил, защото „за да победиш конкурентите, трябва да ги познаваш". Точно това е накарало Фарли да направи промени във Ford, като накара компанията да започне разработка на по-малки и по-евтини електрически превозни средства.
Това е голямо предизвикателство за автомобилния производител, който в САЩ все още е защитен от 100-процентовите мита на китайските коли. Ford обаче иска да продава своя Mustang Mach-E в Китай и трябва да бъде конкурентоспособен на местните марки.


1