IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Ford сложи край на още една ера

Компанията прекрати производство на популярен дизелов мотор

Ford взе решение да прекрати производството на своя 2,0-литров дизелов двигател EcoBlue с двойно турбо, като това решение ще засегне пазарите по цял свят. Този ход идва само дни, след като американският производител спря производството на един от най-популярните си модели – Focus.


Ford EcoBlue Twin-Turbo


Официалната причина за тази стъпка е желанието да се предложи на клиентите по-висока издръжливост и по-добра производителност. В Европа обаче това се налага заради все по-строгите екологични регулации, докато в Австралия, например, стандартът Евро 6 ще влезе в сила едва през 2028, но във Ford смятат, че използването на агрегата вече не е непрактично.

Освен това няма как да бъдат пренебрегнати и техническите аспекти. 2.0-литровият EcoBlue Twin-Turbo двигател имаше т.нар. "мокър" ремък, който работи в маслена баня. Това инженерно решение многократно стана причина за оплаквания относно надеждността, което вероятно също е повлияло на окончателното решение на ръководството на Ford.

Версията с две турбини ще бъде заменена с обновена вариант на същия двигател, но с един турбокомпресор. Дебютът му е планиран за 2026 в гамите на популярни модели като Ford Ranger и Everest. Модернизираният агрегат с една турбина ще получи редица важни подобрения, включително подобрена верига за синхронизация и нова система за впръскване на гориво.

Въпреки че мощността ще намалее леко – от 207 к.с. и 500 Нм въртящ момент във версията с двойно турбо до 168 к.с. и 405 Нм при едно турбо, Ford ще компенсира това с други предимства. По-специално, новият двигател ще бъде съчетан с модерна 10-степенна автоматична скоростна кутия, която преди това беше инсталирана само на по-мощна версия, заменяйки старата 6-степенна автоматична трансмисия.


Ford EcoBlue Twin-Turbo


В същото време гамата на двигателите за SUV и пикапи няма да бъде ограничена само до този двигател. Купувачите все още ще имат достъп до по-мощен 3.0-литров дизелов V6 двигател. За спортната версия на Ranger Raptor ще се предлага 3.0-литров бензинов V6 с двойно турбо, а за европейския пазар е налична и плъгин-хибридна версия (PHEV), базирана на 2.3-литров бензинов двигател.

Семейството двигатели EcoBlue беше налично във версии с обем 1.5 и 2.0 литра и се монтираше както на лекотоварни, така и на пътнически автомобили. Когато американският производител го представи през 2016, агрегатът беше позициониран като революционна технология – по-мощна, икономична и екологично чиста от предишното поколение двигатели TDCi.

Тези двигатели са намерили приложение в много модели, Ford Focus и Mondeo, например, бяха оборудвани с 1,5-литрови и 2,0-литрови версии с различни мощности. Също така, този двигател можеше да се намери под капака на кросоувърите Kuga и Puma, минивановете S-Max, както и при търговските ванове Transit.


0 от 500