IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Ford Focus ще се завърне като SUV

Производството на новия модел стартира през 2027 година

След повече от 25 години успех в сегмента на компактните автомобили, Ford прекратява производството на популярния си хечбек Focus по-късно тази година. Това обаче не означава край на името, тъй като то ще бъде дадено на нов SUV, съобщава Autocar.


Ford Focus


Според информацията новият средноразмерен кросоувър ще бъде пуснат през 2027, като производството ще се осъществява в завода на Ford във Валенсия. Сегашният Focus се сглобява в завода в Саарлуис, като последните бройки от модела ще слязат от конвейера в края на ноември.

Съобщава се, че новият SUV Focus няма да замени сегашната Kuga в Европа, въпреки че ще бъде приблизително със същия размер. Вместо това той ще се продава заедно с Kuga и ще предлага опции с ДВГ, включително хибриди, както и с изцяло електрическо задвижване.

Новият модел ще използва платформата C2 на Ford, която е в основата на автомобили като Bronco Sport и Maverick в САЩ, на Kuga в Европа и на седана Mondeo в Китай. Същата архитектура се използва и за сегашния Focus.


Ford Capri, тест драйв


Това няма да е първият път, в който Ford дава класическо име на нов модел. Преди това американският производител възроди Capri и Puma за два електрически кросоувъра, продавани в Европа.

Именно Puma се превърна в един от най-продаваните модели на Ford в Европа. Само за първите пет месеца на 2025 компанията е продала над 64 000 бройки от електрическия SUV - повече от всеки друг модел в гамата на автомобилния производител.

В същото време компактният Kuga е един от най-успешните автомобили в Европа през 2024, като от него продадени над 105 000 бройки. Ако новият SUV Focus следва стъпките на Kuga, той може да се окаже също толкова популярен на Стария континент.


0 от 500
  • #4
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Много са смешни коментарите на база българския пазар, че дори и европейския. Форд тук просто ограничава разходите за по-малко тиражираните модели.
  • #3
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Мхм ... ( преди 3 месеца )
    добре, че са пикапите на Форд, иначе...
  • #2
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Какво нещо е голяма компания с тромава структура, докато разберат какво става ще стане 2050та година, но ще е късно
  • #1
    13 rate up comment 1 rate down comment
    шак ( преди 3 месеца )
    Интересно как продължават да се самоунищожават като марка. Спиране на търсени модели и заместването им с по-скъпи псевдо сувове, няма да доведе до повече клиенти.Имам фокус 4-та генерация и като дойде време за смяна, няма да е пак форд явно, ще се минава на друга марка. няма да плащам повече пари за по-висок разход, по-лоша возия и генерабно за по-лош автомобил от сегашния.