Националната администрация за безопасност на движението по пътищата на САЩ (NHTSA) започна разследване на кросоувърите Ford Flex, произведени между 2016 и 2019 година след оплаквания за отпадащи декоративни елементи на средните колони по време на шофиране. Основният фокус е върху версията от 2019, където броят на оплакванията е бил по-голям.

Според агенцията, откъснатите елементи могат да представляват опасност за другите участници в движението - дори ако самите части не пробият гумата, маневрата за заобикалянето им може да провокира инцидент. Ако дефектът се потвърди, Ford може да изтегли около 35 950 автомобила, моделна година 2019.
Ford Flex се произвеждаше от 2009 до 2019 и предлагаше три реда седалки, мощни V6 Duratec и EcoBoost (до 365 к.с.) и шестстепенна автоматична скоростна кутия. Въпреки оригиналния си дизайн и просторния си интериор, моделът така и не достигна планираните продажби от 100 000 автомобила годишно, отстъпвайки място на Explorer и Expedition.
Експерти коментират, че подобни „незначителни“ дефекти често се подценяват, но в действителност те могат да имат сериозни последици за безопасността, особено на високоскоростни магистрали.


0