IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Ford счупи рекорд: по една сервизна акция на два дни

За шест месеца компанията е отзовала коли за 88 различни проблема

Ford e на път да счупи абсолютния рекорд за най-много сервизни акции в една година. По данни на щатския регулатор NHTSA, компанията е обявила 88 различни изтегляния на модели през първото полугодие на 2025. Това прави средно по една сервизна акция на всеки 2.06 дни, и е повече от отзоваванията на следвашите пет марки в негативната класация... взети заедно. 
  
     
Ford, производство, сервизна акция
  
              
За сравнение за цялата минала година лидер по сервизни акции бе General Motors с общо 77 - по-малко, отколкото Ford постига сега за шест месеца. Никога досега автомобилен производител не е отчитал толкова много изтегляния на модели за полугодие. 

Ford обяснява, че големият брой акции е част от стратегията на компанията за ранно решаване на проблеми с безопасността и качеството, дори ако този ход се отрази на краткосрочната ѝ репутация. 33 от 88-те акции са за софтуерни корекции и ъпдейти, но има и по-сериозни проблеми. Преди седмица компанията обяви отзовяването на 850,000 пикапа и SUV заради потенциална повреда на горивната помпа. 

Освен това, близо 200 000 електрически автомобила Mustang Mach-E ще трябва да преминат през проверка, за да се определи дали наистина задържат пътници вътре поради повреда на 12-волтова батерия и да се отстрани проблемът, в случай че това се случи.
   
      
Ford, производство, сервизна акция
  
           
Изтеглянията от пазара поставят дилърите в неизвестност, тъй като те трябва да насрочват срещи и да отстраняват непланирани проблеми, което води до забавяне на вече планираните операции. Дилърите също трябва да се справят със задръстванията и увеличеното натоварване по време на кампаниите за изтегляне от пазара.

Ford твърди, че провежда подобни действия, за да постигне дългосрочни подобрения в качеството. За да постигне целта си, компанията провежда обширни предварителни проверки, преди да изпрати автомобилите до дилърите, и използва изкуствен интелект за откриване на недостатъци.

Подобен ход е логичен на фона на 2024, когато Ford счупи друг негативен рекорд: получи най-високата глоба за производител на автомобили от NHTSA в историята за неспазване на федералните изисквания за изтегляния на модели. Глобата бе 165 млн. долара. 
   
      


  
          

0 от 500
  • #6
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Сервизни акции ( преди 4 месеца )
    Статистиката на сервизните акции в последните 10-на години показва, че на 1-во място е Тойота, следват Мерцедес, Мазда, БМВ и т.н. Форд е изненада в тази група, но явно е свързано с новия лайтмотив: Build Ford tough - направете Форд здрав/надежден.А тези които карат марки коли без или с малко сервизни акции да ги продават бързичко, докато не са пострадали от някоя ...изненада.
  • #5
    1 rate up comment 3 rate down comment
    #1 ( преди 4 месеца )
    карай си рено/неудачията и си свиркай, свирчо! там и да се чупят дефектни спирачни дискове с фатален край, акции НЕ се правят. защо ли - ами щото са "коли" за балъци като теб!
  • #4
    2 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    И пак са за предпочитане пред Тойотка.
  • #3
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Fix Or Repair Daily
  • #2
    6 rate up comment 1 rate down comment
    abc ( преди 4 месеца )
    То само те да бяха.... При всички производители качеството спада, всички автомобили са претрупани от "екстри", навсякъде е набутано електроника. Всеки детайл се мисли и премисля как да се направи по-евтин, как да се спестят пари, а пък цялото нещо да изглежда "лъскаво" и топ качество визуално погледнато. А софтуерните бъгове са си неизбежна част от "пейзажа".
  • #1
    7 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Форд. Ако мразиш себе си, Ами купи си Форд.