IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Ford обяви промени в стратегията и отписа 20 милиарда долара

Компанията спира да прави големи електромобили, ще залага предимно на хибриди

След като призна, че е "убил" големия електрически пикап Ford F-150 Lightning, Ford обяви допълнителни корекции в стратегията си за развитие. Оказва се, че компанията спира производството на всички нови големи електрически превозни средства, включително вановете, които ще заменят Ford E-Transit. Сега Ford планира да инвестира предимно в хибридни модели, надявайки се, че те ще бъдат надеждни и търсенето за тях ще бъде голямо.


Ford


Проблемите на Ford с електрическите превозни средства продължават и явно далеч не са приключили. Компанията още не е готова да се откаже напълно от електрическите превозни средства, но е стигнала до ясния извод, че производството на големи и скъпи електрически превозни средства е безсмислено - пазарът масово ги отхвърля.

Проектът за създаване на семейство бюджетни електромобили, базирани на Ford Universal EV Platform, обявен през август, обаче остава в ход. Това семейство е предназначено предимно за Северна и Южна Америка, а в Европа ще произвежда достъпни електромобили, базирани на платформата на Renault. Сътрудничеството беше обявено миналата седмица. Първият модел на Ford Universal EV Platform ще бъде компактен пикап, който ще се появи на пазара през 2027, а първият електрически автомобил, базиран на платформата на Renault, ще последва през 2028.

През август, когато официално беше обявена Ford Universal EV Platform, компанията все още вярваше, че големите електрически превозни средства също могат да бъдат печеливши, просто трябваше да изчака. Тогава Ford обяви, че пускането на пазара на нов голям електрически ван (второто поколение Ford E-Transit) и нов голям електрически пикап (второто поколение Ford F-150 Lightning) ще бъдат отложени до 2028. Сега беше обявено, че това няма да се състои и двата нови модела са отменени като безперспективни. За тяхното разработване и подготовка за производство обаче вече са изразходвани значителни средства.


Ford


Компанията съобщава, че ще трябва да отпише 19,5 милиарда долара загуби, пряко или косвено свързани с отменените електрически превозни средства. Това е в допълнение към предишни загуби от електромобили, като например отменения проект за голям SUV миналата година. Изненадващо е как въпреки подобни управленски сътресения, Джим Фарли, главният изпълнителен директор на Ford от 2020 г., успява да остане на власт и дори все още няма признаци за предстоящото му напускане.

Спреният от производство електрически Ford F-150 Lightning от първо поколение скоро ще бъде заменен от голям пикап със същото име с plug-in хибридно задвижване. Датата на дебюта му още не е обявена. Вместо новия E-Transit, Ford ще разработи достъпен ван с чисто бензинов двигател и с хибридни задвижвания за американския пазар. Новият Ford E-Transit също няма да се предлага в Европа и не е ясно дали ще има директен заместител на сегашния голям Transit, който се произвежда от 2014 г. Възможно е това да бъде модел, разработен съвместно с Renault. Все още обаче не са постигнати конкретни споразумения между Ford и Renault по този въпрос.

На мястото на спрените електрически превозни средства, Ford планира да разработи за Америка разнообразие от нови, задвижвани с водород, като се фокусира върху използването на ДВГ в хибридни силови агрегати от различни видове. Официални подробности за тези нови продукти още не са налични. Ford очаква електромобилите и хибридите да представляват 50% от световните продажби на компанията до 2030, в сравнение с едва 17% днес.


0 от 500
  • #17
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Хаха ( преди 27 минути )
    Тези недостатъци *** накараха хората да не купуват електрички и Форд да загробят 20 милиарда.
  • #16
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 час )
    Нали беше инженер? Обясни какви са недостатъците на електромобилите при настоящата все още не завършена технология със само 520 км за цели 5 минути зареждане, още на 15-та година от започването на серийно производство на електромобили? Как си представяш технологията след само още 15 години през 2040, което е съвсем скоро според европейските автомобилни производители и нямат време? АКО МОЖЕ НЕ ПОЛЗВАЙ ДИАГНОЗИТЕ НА ДОКТОРА СИ, а инженерни понятия при сравнението с ДВГ?
  • #15
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Димов ( преди 1 час )
    Толкова пари наринати в куха технология. Електричките са за града,за работа и транспорт не стават.
  • #14
    3 rate up comment 0 rate down comment
    БАЙ Х@Й ! ! ( преди 2 часа )
    След като загробиха 20 милиарда в електрички, тези най после се сетиха за хибридите.
  • #13
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Антитрол ( преди 3 часа )
    Е така де, мечтатели утописти като вас МЕЧТАЯТ за летящи автомобили, синтетични горива и водород, КОИТО НЯМАТ НИКАКВА АМА НИКАКВА ЛОГИКА. Нито погледнато чисто физично, нито технологично, нито икономически. Никаква логика по трите точки. От друга страна аз СЕ АРГУМЕНТИРАМ ИКОНОМИЧЕСКИ, ФИЗИЧЕСКИ И ТЕХНОЛОГИЧНО., само функционално неграмотен не прави разлика между мечта и аргумент. Между логика и емоция. Точно както аз се аргументирам защо си психотрол психопат с ЛОГИЧНИ ДОКАЗАТЕЛСТВА.
  • #12
    2 rate up comment 0 rate down comment
    БАЙ Х@Й ! ! ( преди 3 часа )
    За прогнозите Тесльо Вресльо смята,че бил имал т0пки.Сега ще отрича за 20те милиона Тесли.
  • #11
    5 rate up comment 0 rate down comment
    РУК ( преди 3 часа )
    Малоу мник, който си мисли, че като пита хората за прогнози за 2035 - 2040г и никой не му отговаря, защото това са въпроси като на 8 годишни хиперактивно момченце, си мисли, че е много умен!
  • #10
    4 rate up comment 0 rate down comment
    РУК ( преди 3 часа )
    Всикчо е преходно психотроле!!! И дизела е преходна технология към летящите реактивни коли, според много футуристи от 70те години, но близо 100 години се ползва тази преходна технология! Реализираното бъдеще, някой ден става настояще и друго идва на мястото на бъдещето! Вечна е само човешката простотия и ограниченост на която ти си олицетворение!Ако ограничения ти мозък можеше да асимилира това което ти написах,щеше да спреш с безсмислените пророчества и прогнози!Ама едва ли!
  • #9
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Антитрол=идиот ( преди 3 часа )
    Точно както ще бъде постигната и крайната цел за следващите осем години - 20 милиона електромобила (Тесла) през 2028 година.Статистически е доказано с Екселските таблици.
  • #8
    0 rate up comment 5 rate down comment
    Антитрол ( преди 4 часа )
    Забелязваш ли как разказвам за най-големите ви кошмари в МИНАЛО време, без да употребя нито веднъж ЩЕ, както правех преди години? Вече голяма част от нещата за които казвах, ЧЕ ИМАТ ПОТЕНЦИАЛ, вече се сбъднаха и ПОЧТИ НЕ ОСТАНА за кое да говоря в бъдеще време като технология. Единственото ЩЕ е кога ще завърши ПРОЦЕСА. Тоест няма въпроси ДАЛИ, а въпроса е КОГА. Точно като в въпроса за екселската таблица - КОГА. През коя ГОДИНА.