IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Официално: ЕС се отказва от забраната на ДВГ през 2035

Производителите ще могат да предлагат термични и хибридни автомобили след тази дата

ЕС отказва от забраната за продажба на термични и хибридни превозни средства от 2035 година. Това беше обявено преди часове от Европейската комисия, която се съобрази с предупреждението от страна на производители на автомобили и на оборудване в контекста на безпрецедентна криза на автомобилната индустрия в Европа.


ЕС


Производителите вече ще могат да продължат да предлагат нови термични или хибридни превозни средства, при условие че те отговарят на няколко условия, като се започне с намаляване на емисиите на CO2.

Говорейки пред AFP, Стефан Сежурн - европейският комисар, отговарящ за индустриалната стратегия и просперитет, обясни тази промяна на курса: „Целта остава същата, но проявяваме гъвкавост с оглед на потребителската подкрепа и трудността за производителите да предложат 100% електрически превозни средства на пазара до 2035.“

1,5 млрд. за европейските батерии

В същото време Европейската комисия обяви различни мерки в подкрепа на автомобилния сектор на Стария континент, като една от основните е пакет от 1,5 милиарда евро заеми с нулева лихва за компании, произвеждащи батерии за електрически превозни средства на европейска земя.

Освен това Комисията обяви желанието си да насърчи „европейските предпочитания“ към елементите на производството на превозни средства в Европа и да подчертае продуктите „произведени в Европа“. Според председателя на Комисията - Урсула фон дер Лайен, малките превозни средства тип „кей-карс’’, които ще се разработват и произвеждат на континента, също ще бъдат обект на инвестиции от страната на властите.


0 от 500
  • #17
    1 rate up comment 6 rate down comment
    Антитрол=идиот ( преди 9 часа )
    Тесла има ръст на продажбите 50% и ще продава по 20 милиона електромобила през 2030 година.Статистически е доказано.
  • #16
    1 rate up comment 5 rate down comment
    Антитрол=идиот ( преди 9 часа )
    Тесла има ръст на продажбите 50% и ще продава по 20 милиона електромобила през 2030 година.Статистически е доказано.
  • #15
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 9 часа )
    Който се информира от тук ще си остане неостър. Първо, това е предложение на ЕК и за да влезе в сила, трябва да мине през европейския парламент, което може и да не стане. Второ, предложението е целта да се свие от 100 на 90% орязване на емисиите спрямо сега, което в най-добрия случай означава единични бройки ДВГ. За сравнение, в момента им се налага да продават 20% ел. плюс 15% плъгин, за да покрият сегашните емисии. Всеки да си изчисли колко ДВГ ще остане, ако емисиите трябва да спаднат с 90%.
  • #14
    5 rate up comment 0 rate down comment
    до 5 ( преди 9 часа )
    ЕС е 500 000, не 350. Това е доста повече от САЩ. Това е число, с което дори Китай и Индия се съобразяват.
  • #13
    3 rate up comment 6 rate down comment
    До Лудория ( преди 10 часа )
    Май само ти ме си разбрал, че се води борба и с нещата, които ти си изброил. А твърдението ти, че ме трябва да се гледа ДВГ, защото така ти изнася, те определя като ценностна система.
  • #12
    5 rate up comment 6 rate down comment
    Лудория ( преди 10 часа )
    Никой не казва, че електрическите автомобили ще изчезнат. Само че ще си бъдат рамо до рамо с автомобилите с ДВГ. Който каквото си поиска и от каквото има нужда. А за елементарната единица по-долу с умиращите - знаеш ли колко хора в Европа умират от цигари, алкохол, стрес и наркотици? Това трябва да им е борбата, а не ДВГ. И тази борба не е с вдигане на цените и данъците, само да спомена...
  • #11
    2 rate up comment 8 rate down comment
    Антитрол=идиот ( преди 10 часа )
    Точно както ще бъде постигната и крайната цел за следващите осем години - 20 милиона продажби (на Тесла) през 2028 година.
  • #10
    8 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 10 часа )
    Според мен е правилно решение. Тъй или иначе електрическите коли вече няма кой да ги спре и хората ще купуват все повече и повече. Антиелектриците ще се радват, че остават колите с ДВГ. Само дето колите с ДВГ ще стават все по-сложни, по-чупливи и с по-малък ресурс, че да отговарят на еко нормите. И така по естествен път ще стане ясно кое как ще се развива.
  • #9
    4 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 10 часа )
    Европа тепърва ще има нужда от големи реформи, нормализация и освобождаване от всякакви наложени регулации които спират бизнеса. Трябва спешно да се освободи пазара и бизнеса защото иначе загиваме!
  • #8
    2 rate up comment 7 rate down comment
    До 7 ( преди 10 часа )
    След няколко години ще отпаднат и емисиите и много други неща дето ги направиха задължителни. Всичко това убива пазара и съипва икономиката. Политиците ще бъдат принудени да се съобразяват с пазара. Затова ще могат да се произвеждат коли дори със Евро 1 ако има търсене на пазара за такива.