Двигателят Mercedes-Benz OM651 беше представен през 2008 и беше позициониран от производителя като високо технологично устройство от ново поколение. Той беше инсталиран на широка гама модели: от A- до S-Class. Въпреки това, още в първите години от пускането на този двигател в производство, стана очевидно, че този съвременен двигател има не само силни страни, но и сериозни недостатъци, които все още предизвикват оплаквания.
Слабите места на дизеловия Mercedes-Benz OM651 (ГАЛЕРИЯ):
Охладителната система на този двигател имаше няколко слаби места, едно от които беше ненадеждното свързване на главата на цилиндъра. В резултат на температурни натоварвания и вибрации целостта на връзките често беше компрометирана:
• Загубата на охладителна течност доведе до прегряване на двигателя и можеше да доведе до деформация на бутала и клапани.
• Често е било необходимо напълно да се заменят отделни компоненти на охладителната система, включително гарнитурите и тръбите на главата на цилиндъра.
Това също създаде допълнителни разходи и значително намали надеждността на експлоатацията на автомобила.


4