От повече от десет години дизеловите двигатели BlueHDi се монтират в почти всички модели на групата PSA, която вече се нарича Stellantis. Но след обнадеждаващо начало, те започнаха да имат все повече и по-скъпи проблеми. Ето кои са най-често срещаните проблеми при 1.6 BlueHDi.
Двигателите 1.6 BlueHDi (DV6F) се предлагат с мощност 75, 95, 99, 100, 115 и 120 конски сили. От 2014 до 2018 г. те се монтират в моделите Citroën C3 II, C3 Picasso, C4 Cactus, C4 II, C4 Picasso II, Berlingo II, Spacetourer, DS 3, DS 4, DS 5, Opel Mokka, Crossland, Grandland, Peugeot 208, 2008, 308 II, 3008 I и II, 5008 I и II, 508, Partner II и Traveller.
През последните десет години двигателите HDi се превърнаха в BlueHDi, като приеха SCR, система за пречистване на NOx, изискваща използването на AdBlue. Тази течност, съхранявана в резервоар, свързан с този за гориво, се впръсква редовно в пречиствателната система. При 1.6, 2.0 и, по-рядко, 1.5, се появиха някои слабости.
Първата се отнася до вентилацията на този резервоар, която може да бъде запушена от отлагания на AdBlue, когато нивото му е максимално. Когато се изпразва, резервоарът, лишен от достъп на въздух, се деформира под въздействието на вакуума. В някои случаи дори става невъзможно да се напълни, защото капачката вече не е достъпна. Много често се налага да се смени целия резервоар, което струва над 1000 лв. През 2017 беше проведена кампания за отзоваване за подмяна на тази капачка, която е причина за проблема с вентилацията за модела, снабден с клапан.
Друг недостатък: инжекторът, който разпределя AdBlue, често се поврежда, особено при автомобили, които се използват малко или на къси разстояния. Появяват се няколко теча, което налага подмяната му. Внимавайте, защото понякога те са причина за повреда на SCR катализатора, който също може да претърпи вътрешно увреждане.
Дефектите в налягането на помпата се отстраняват най-често чрез актуализация на цена от около 120 лв. В противен случай е вероятно тя да е окислена, което може да доведе до нейното засядане. В този случай трябва да се смени целия резервоар.
Също така се наблюдават много проблеми със сондата. Тя не открива доливането на течността, което прави стартирането невъзможно. Добре е да се знае, че доливането се отчита едва след 5 литра. Като се има предвид, че е по-добре да се избягва пълното зареждане, за да се ограничат рисковете, е препоръчително да се добавят между 5 и 10 литра. Както помпата, така и сондата не могат да се отделят от резервоара, което налага смяна на цялата система. 1.6 е най-засегнат. Накрая, има случаи на задръстване на инжекторите, особено при 1.5 и 1.6 BlueHDi.


2