IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Кои са най-честите проблеми при 1.6 BlueHDi

В някои случаи може да се наложи дори смяна на резервоара

От повече от десет години дизеловите двигатели BlueHDi се монтират в почти всички модели на групата PSA, която вече се нарича Stellantis. Но след обнадеждаващо начало, те започнаха да имат все повече и по-скъпи проблеми. Ето кои са най-често срещаните проблеми при 1.6 BlueHDi.

 
Пежо двигател  


Двигателите 1.6 BlueHDi (DV6F) се предлагат с мощност 75, 95, 99, 100, 115 и 120 конски сили. От 2014 до 2018 г. те се монтират в моделите Citroën C3 II, C3 Picasso, C4 Cactus, C4 II, C4 Picasso II, Berlingo II, Spacetourer, DS 3, DS 4, DS 5, Opel Mokka, Crossland, Grandland, Peugeot 208, 2008, 308 II, 3008 I и II, 5008 I и II, 508, Partner II и Traveller.

През последните десет години двигателите HDi се превърнаха в BlueHDi, като приеха SCR, система за пречистване на NOx, изискваща използването на AdBlue. Тази течност, съхранявана в резервоар, свързан с този за гориво, се впръсква редовно в пречиствателната система. При 1.6, 2.0 и, по-рядко, 1.5, се появиха някои слабости.

Първата се отнася до вентилацията на този резервоар, която може да бъде запушена от отлагания на AdBlue, когато нивото му е максимално. Когато се изпразва, резервоарът, лишен от достъп на въздух, се деформира под въздействието на вакуума. В някои случаи дори става невъзможно да се напълни, защото капачката вече не е достъпна. Много често се налага да се смени целия резервоар, което струва над 1000 лв. През 2017 беше проведена кампания за отзоваване за подмяна на тази капачка, която е причина за проблема с вентилацията за модела, снабден с клапан.

Друг недостатък: инжекторът, който разпределя AdBlue, често се поврежда, особено при автомобили, които се използват малко или на къси разстояния. Появяват се няколко теча, което налага подмяната му. Внимавайте, защото понякога те са причина за повреда на SCR катализатора, който също може да претърпи вътрешно увреждане.

Дефектите в налягането на помпата се отстраняват най-често чрез актуализация на цена от около 120 лв. В противен случай е вероятно тя да е окислена, което може да доведе до нейното засядане. В този случай трябва да се смени целия резервоар.

Също така се наблюдават много проблеми със сондата. Тя не открива доливането на течността, което прави стартирането невъзможно. Добре е да се знае, че доливането се отчита едва след 5 литра. Като се има предвид, че е по-добре да се избягва пълното зареждане, за да се ограничат рисковете, е препоръчително да се добавят между 5 и 10 литра. Както помпата, така и сондата не могат да се отделят от резервоара, което налага смяна на цялата система. 1.6 е най-засегнат. Накрая, има случаи на задръстване на инжекторите, особено при 1.5 и 1.6 BlueHDi.
  
  

0 от 500
  • #7
    2 rate up comment 2 rate down comment
    някой ( преди 2 седмици )
    Имам Ситроен ц4 Пикасо, 2015-ти набор, на 480000 км, да почти половин милион, агренаж на 100000, масло на 15000, адблуто е офф още от начало, най безпроблемната ми кола, все още гори под 5 на 100
  • #6
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Ицко ( преди 2 седмици )
    Пълни ***
  • #5
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Бай тос ( преди 2 седмици )
    Спираш туй атблу и си джиткаш още малко с тая скапана нафта в бг.
  • #4
    10 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Най-сериозната причина да се откажеш от закупуване на съвременен дизел - АдБлу системата - само и единствено проблеми, решавани с много пари!
  • #3
    25 rate up comment 10 rate down comment
    шак ( преди 2 седмици )
    жигулата не можи да изкара 100к км без поне един основен ремонт на двигател и кърпене, а Пежата с дизелови двигатели минават половин милион километра без особена трудност и проблеми.
  • #2
    18 rate up comment 12 rate down comment
    жула жигула ( преди 2 седмици )
    къде я тая жигула, защото изгниха още 90те повечето и постоянно нещо им се чупеха и пред всеки блок имаше локви от масло под всяка и събота и неделя хората вместо да почиват със семесйтвото си лежаха на картон под тях, защото пак им се беше скапало поредното нещо...
  • #1
    14 rate up comment 14 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    До къде стигнахме, 40 годишна жигула с работещ резервоар, помпа и поплавък работещ независимо колко литра наливам и нови автомобили, на които един резервоар за уреа не могат да направят без да се развали преди да изтече гаранцията