Двигателят Mercedes-Benz OM651 беше представен през 2008 и беше позициониран от производителя като високо технологично устройство от ново поколение. Той беше инсталиран на широка гама модели: от A- до S-Class. Въпреки това, още в първите години от пускането на този двигател в производство, стана очевидно, че този съвременен двигател има не само силни страни, но и сериозни недостатъци, които все още предизвикват оплаквания.
Слабите места на дизеловия Mercedes-Benz OM651 (ГАЛЕРИЯ):
Първоначално конструкцията на ангренажната верига беше доста проста и представляваше ролков механизъм. Въпреки това, именно тази простота е причинила много проблеми:
• Веригата бързо се разтягаше, създавайки характерни шумове, когато двигателят работи.
• Разтягането водеше до увеличено износване на частите и увеличаваше риска от повреда на двигателя.
• Процедурата за подмяна на веригата беше технически сложна и скъпа, тъй като изискваше разглобяване на голям брой елементи.
Така простият дизайн на ролковата верига се оказа значително неудобство и голяма финансова инвестиция за собствениците на автомобили.

