fallback

Отстъпки от над 100 000 долара показват, че богатите не искат електромобили

Все повече Rolls-Royce Spectre с минимален пробег се появяват на пазара втора ръка

Счита се, че електрическото задвижване е най-добрият съюзник на ултра-луксозното пътуване, тъй като нищо не пасва по-добро от Rolls-Royce, Bentley или Maybach от плавното, безшумно задвижване и ускорение, придружено с огромен въртящ момент.

Това са марки, изградени върху тишина, присъствие на пътя и безпроблемно предаване на мощност – същите качества, които електрическите автомобили сякаш са родени да предоставят по-добре от всеки V12 досега. И на теория, това би трябвало да се превърне в златна жила на пазара.

Противно на всичко това обаче, на пазара на употребявани автомобили се появяват все повече коли на ток от най-висок клас. Най-ярките пример е Rolls-Royce Spectre - елегантен, безупречно изработен и по-тих от почти всичко останало в гамата на марката. Той би трябвало да предлага всичко, което иска един милионер, но явно не така.

През миналата година един Spectre се появи в продажба на Bring a Trailer, като имаше едва 160 км пробег. Оригиналната цена на версията Launch Package е 521 600 долара, но на търга успя да постигне едва 451 000 долара.

Тези дни на пазара на сертифицирани автомобили се появиха още две бройки от модела, предлагани от дилъра Rolls-Royce в Бостън, като при тях отстъпката от първоначалната цена е 6-цифрена сума. Двата Spectre първоначално са стрували 1 064 725 долара, но сега дилърството ги продава доста по-евтино.

Единият електромобил има пробег от 3300 км, като се продава за 385 575 долара, а това е със 136 000 по-малко от оригиналната му цена. Вторият е изминал близо 7000 км, а цената му 385 150 долара, което отразява огромен спад от 158 000 долара спрямо препоръчителната цена от 543 150 долара отпреди година. За тази сума в Щатите може да се купи чисто ново Porsche 911 Carrera T (143 700) и дори ще останат пари за още нещо.

Така отново изникват няколко въпроса – защо заможните купувачи избягват суперлуксозни електромобили като Spectre? Дали всичко се свежда до традицията и желанието за класическа задвижваща система с V12 двигател? Все още ли е фактор инфраструктурата, дори в най-горния сегмент на пазара?

fallback
  • #9
    Антитрол ( преди 3 дни )
    Това беше преди. Да си купиш електромобил беше ПРЕСТИЖ. Вече сме в преходния етап в който В ОПРЕДЕЛЕНИ РЕГИОНИ В СВЕТА, като например в Китай, по бедните хора предпочитат да си купят електромобил ЗАЩОТО Е ПО-ЕВТИНО. Бавно но сигурно това ще стане И в ОСТАНАЛИТЕ РЕГИОНИ. Дали собственик на rolls-royce ще иска да го сравняват с бедните китайци и да му се подиграват че си е купил rolls-royce за да пести от бензин?
  • #8
    Антитрол ( преди 3 дни )
    Също така не правиш разлика между ПРЕМИУМ за които говорих, защото nissan leaf въобще не попада в лигата на rolls-royce, но е много по-скъп от АВТОМОБИЛИТЕ В СВОЯ КЛАС. Това е премиум - скъп СПРЯМО АНАЛОГИЧЕН , а не защото цената му е по-висока от rolls-royce.
  • #7
    Хайл 14/88 ( преди 3 дни )
    Ганюф глопако,хората гледат да се отърват от тия електробоклуци като дават 2 на цената на 1 ти плямпаш как се били вдигнали продажбите...да вдигнали са се защото са се усетили но КУПОВАЧИ НЯМАААА ,ТА КВИ 50% БЪЛНУВАШ ОГП
  • #6
    Антитрол ( преди 3 дни )
    Очевидно не схващаш разлика между пазарен дял при електромобилите , като например от 1000 продадени ЕЛЕКТРОМОБИЛА В НАЧАЛОТО, повечето са били МНОГО ПО-СКЪПИ от аналогичен автомобил с ДВГ. Тогава са се купували ЗА ПРЕСТИЖ, а не за да песят или защото са много по-евтини. Купува ли са ги именно ЗАЩОТО СА ПО-СКЪПИ, РАЗЛИЧНИ И РЕДКИ.
  • #5
    озадачен ( преди 3 дни )
    интересно е какво точно са си мислили, когато са го поръчвали, и после, докато са го чакали да слезе от конвейра ?
  • #4
    Car guy ( преди 3 дни )
    ... никога не си е тръгвало?
  • #3
    Car guy ( преди 3 дни )
    ... каква масовост или ексклузивност можем да говорим в случая? Бъдещето (поне близко до средно) явно ще е на сегментираните ниши и пазари и различните технологии ще си заемат естествено своите места. Изрично не включвам собствениците на Тесла като богаташи (дори и първите клиенти), защото винаги има тек ентусиасти пробващи всчико ново. Така че да - съгласен съм, че ДВГ ще си остане предпочитан при супер луксозния сегмент, просто няма как да говорим за завръщане. Как да се завърне нещо, което...
  • #2
    Car guy ( преди 3 дни )
    На скоро в коментари под друга статия един пич ми обясняваше, че финалната фаза на електрификацията при автомобилите е или ще бъде връщането към ДВГ в луксозния сегмент, защото богатите искат да се отличават от масовката. Примера, който ми даде беше точно с Ролс. Не помня дали си довършихме темата, но с риск да се повторя отново ще споделя: не виждам как ще има завръщане към ДВГ, при положение, че масовост на електричките над 50% (дори само в развитите пазари) не виждам и след 10-15г. Т.е за...
  • #1
    Антитрол ( преди 3 дни )
    Ха-ха-ха, пропускате факта, че тези които си купуват скъпи чисто нови автомобили, карат чисто нови автомобили. Следователно трябва да разкарат старите, независимо дали са ги карали или не. А тези които си купуват rolls-royce, е срамно да си го купят втора ръка. Така че като свържеш две плюс две е резултатът В статията. Пък отделно, електромобилите стават избор на бедната класа. С времето само най-богатите ще могат да си позволят да карат автомобил с ДВГ.. не купуваш rolls-royce ДА ПЕСТИШ
fallback
Последни