fallback

Отстъпки от над 100 000 долара показват, че богатите не искат електромобили

Все повече Rolls-Royce Spectre с минимален пробег се появяват на пазара втора ръка

Счита се, че електрическото задвижване е най-добрият съюзник на ултра-луксозното пътуване, тъй като нищо не пасва по-добро от Rolls-Royce, Bentley или Maybach от плавното, безшумно задвижване и ускорение, придружено с огромен въртящ момент.

Това са марки, изградени върху тишина, присъствие на пътя и безпроблемно предаване на мощност – същите качества, които електрическите автомобили сякаш са родени да предоставят по-добре от всеки V12 досега. И на теория, това би трябвало да се превърне в златна жила на пазара.

Противно на всичко това обаче, на пазара на употребявани автомобили се появяват все повече коли на ток от най-висок клас. Най-ярките пример е Rolls-Royce Spectre - елегантен, безупречно изработен и по-тих от почти всичко останало в гамата на марката. Той би трябвало да предлага всичко, което иска един милионер, но явно не така.

През миналата година един Spectre се появи в продажба на Bring a Trailer, като имаше едва 160 км пробег. Оригиналната цена на версията Launch Package е 521 600 долара, но на търга успя да постигне едва 451 000 долара.

Тези дни на пазара на сертифицирани автомобили се появиха още две бройки от модела, предлагани от дилъра Rolls-Royce в Бостън, като при тях отстъпката от първоначалната цена е 6-цифрена сума. Двата Spectre първоначално са стрували 1 064 725 долара, но сега дилърството ги продава доста по-евтино.

Единият електромобил има пробег от 3300 км, като се продава за 385 575 долара, а това е със 136 000 по-малко от оригиналната му цена. Вторият е изминал близо 7000 км, а цената му 385 150 долара, което отразява огромен спад от 158 000 долара спрямо препоръчителната цена от 543 150 долара отпреди година. За тази сума в Щатите може да се купи чисто ново Porsche 911 Carrera T (143 700) и дори ще останат пари за още нещо.

Така отново изникват няколко въпроса – защо заможните купувачи избягват суперлуксозни електромобили като Spectre? Дали всичко се свежда до традицията и желанието за класическа задвижваща система с V12 двигател? Все още ли е фактор инфраструктурата, дори в най-горния сегмент на пазара?

fallback
  • #29
    анонимен ( преди 3 дни )
    Сега спокойно може да изтриеш и коментари 27 и 29, след като си свърши истинската работа. Благодаря предварително!
  • #28
    анонимен ( преди 3 дни )
    Няма толкова пристрастна и подвеждаща статия. Пълен ббуулвоч.
  • #27
    Антитрол ( преди 3 дни )
    Някой ще ми обясни ли защо бяха изтрити предишните два коментара? Кое от правилата на сайта които са доста разтегливо понятие нарослават? Възстановени са без никакви промени?
  • #26
    Антитрол ( преди 3 дни )
    Да задам по-кратък и ясен въпрос. Ако през 2020 хибриди плюс електромобили са имали 3% пазарен дял, А през 2025 след огромен срив са се СРИНАЛИ на 18% ЧИСТИ електромобили без ДВГ, колко процента пазарен дял очаквате да са след още 5 години АВТОМОБИЛИТЕ БЕЗ ДВГ? На колко процента ще се СРИНАТ, КАТО ВЕЧЕ ИМ Е МИНАЛА МОДАТА?
  • #25
    Антитрол ( преди 3 дни )
    Е именно де! Ако преди само 5 години, електромобилите заедно с хибридите са имали само 3% пазарен дял, а след ОГРОМНИЯТ СРИВ НА ПРОДАЖБИТЕ, за който 100% от антиелектриците с всичките 100 Ника, говорите оттогава насам, САМО ЧИСТИТЕ ЕЛЕКТРОМОБИЛИ, тази година имат 6 ПЪТИ ПОВЕЧЕ продажби, отколкото хибриди плюс електромобили през 2020 това какво ти говори?
  • #24
    Хаха ( преди 3 дни )
    Плъгин хибрида има ДВГ,защо го включваш към електричките?Вземи включи всички хибриди, бензиновите и дизеловите,че да ти излезе стъкмистиката.
  • #23
    Антитрол ( преди 3 дни )
    За 2025 е прогноза
  • #22
    Антитрол ( преди 3 дни )
    2020 2.5 милиона ~3.0% - 3.5% Финални2021 ~4.7 милиона ~5.8% - 6.1% Финални2022 >7.3 милиона ~10% Финални2023 ~9.5 - 10 милиона ~11.5% - 12% Финални2024 ~10.8 милиона ~14.5% Финални2025 ~13.5 - 14.5 милиона ~17% - 20%За 2020 и 2021, в тези бройки са включени и плъгин хибридите. Наистина спадат трябва да е голям във ВАШАТА РЕАЛНОСТ и с ВАШИТЕ ЗНАНИЯ
  • #21
    Хаха ( преди 3 дни )
    Само богатите не искат електрички? Те бедните също не ги искат.
  • #20
    Антитрол ( преди 3 дни )
    Car guy, радвам се че потвърждаваш тезата ми. Купуването на електромобил дори днес е ЕМОЦИОНАЛНА а не е РАЦИОНАЛНА ПОКУПКА. Разбира се има и изключения - Норвегия, Холандия и Китай където е РАЦИОНАЛНА ПОКУПКА. Всъщност това е и най-точния отговор на въпроса ти - електромобилите ще станат масови, КОГАТО ПОКУПКАТА НА ЕЛЕКТРОМОБИЛ Е РАЦИОНАЛНА, А НЕ ЕМОЦИОНАЛНА.
fallback
Последни