fallback

Отстъпки от над 100 000 долара показват, че богатите не искат електромобили

Все повече Rolls-Royce Spectre с минимален пробег се появяват на пазара втора ръка

Счита се, че електрическото задвижване е най-добрият съюзник на ултра-луксозното пътуване, тъй като нищо не пасва по-добро от Rolls-Royce, Bentley или Maybach от плавното, безшумно задвижване и ускорение, придружено с огромен въртящ момент.

Това са марки, изградени върху тишина, присъствие на пътя и безпроблемно предаване на мощност – същите качества, които електрическите автомобили сякаш са родени да предоставят по-добре от всеки V12 досега. И на теория, това би трябвало да се превърне в златна жила на пазара.

Противно на всичко това обаче, на пазара на употребявани автомобили се появяват все повече коли на ток от най-висок клас. Най-ярките пример е Rolls-Royce Spectre - елегантен, безупречно изработен и по-тих от почти всичко останало в гамата на марката. Той би трябвало да предлага всичко, което иска един милионер, но явно не така.

През миналата година един Spectre се появи в продажба на Bring a Trailer, като имаше едва 160 км пробег. Оригиналната цена на версията Launch Package е 521 600 долара, но на търга успя да постигне едва 451 000 долара.

Тези дни на пазара на сертифицирани автомобили се появиха още две бройки от модела, предлагани от дилъра Rolls-Royce в Бостън, като при тях отстъпката от първоначалната цена е 6-цифрена сума. Двата Spectre първоначално са стрували 1 064 725 долара, но сега дилърството ги продава доста по-евтино.

Единият електромобил има пробег от 3300 км, като се продава за 385 575 долара, а това е със 136 000 по-малко от оригиналната му цена. Вторият е изминал близо 7000 км, а цената му 385 150 долара, което отразява огромен спад от 158 000 долара спрямо препоръчителната цена от 543 150 долара отпреди година. За тази сума в Щатите може да се купи чисто ново Porsche 911 Carrera T (143 700) и дори ще останат пари за още нещо.

Така отново изникват няколко въпроса – защо заможните купувачи избягват суперлуксозни електромобили като Spectre? Дали всичко се свежда до традицията и желанието за класическа задвижваща система с V12 двигател? Все още ли е фактор инфраструктурата, дори в най-горния сегмент на пазара?

fallback
  • #39
    Петър Захариев=идиот ( преди 1 ден )
    Аз също съм И диот
  • #38
    Антитрол ( преди 1 ден )
    Потърсете грешки в сметките и аргументите?Ако не намерите, карайте по утъпкания сценарий на правилата на ТРОЛФЕРМАТА" "Като не можеш да отговориш смислено на аргумента на опонента, тогава : С ПОВЕЧКО НИКОВЕ го напсувай; Измисли му прякор, някоя лъжа по негов адрес; Пиши от негово име някоя глупост; Гарнирай с обилни обиди по негов адрес и кажи, че ще му смениш физиономията. Прати в лудницата. Кажи, че е бременен от Мъск. НО НИКОГА В НИКАКЪВ СЛУЧАЙ НЕ говорете по ТЕМАТА НА ДИСКУСИЯТА! НИКОГА!!
  • #37
    Антитрол=идиот ( преди 1 ден )
    Тесла е с 50% ръст и ще продава по 20 милиона електромобила през 2030 година.Статистически е доказано.
  • #36
    Антитрол ( преди 1 ден )
    Потърсете грешки в сметките и аргументите?Ако не намерите, карайте по утъпкания сценарий на правилата на ТРОЛФЕРМАТА" "Като не можеш да отговориш смислено на аргумента на опонента, тогава : С ПОВЕЧКО НИКОВЕ го напсувай; Измисли му прякор, някоя лъжа по негов адрес; Пиши от негово име някоя глупост; Гарнирай с обилни обиди по негов адрес и кажи, че ще му смениш физиономията. Прати в лудницата. Кажи, че е бременен от Мъск. НО НИКОГА В НИКАКЪВ СЛУЧАЙ НЕ говорете по ТЕМАТА НА ДИСКУСИЯТА! НИКОГА!!
  • #35
    Светлин ( преди 1 ден )
    Тия Ролс роис и,отвътре са тотал щета, колкото и да си богат,това не може да ти хареса,новите коли са доста по хубави и модерни от тези за над половин милион долара, та това е една от причините според мен
  • #34
    Хайл 14/88 ( преди 2 дни )
    Как се нарича някой пишещ САМ НА СЕБЕ СИ,ЗАДАВА ВЪПРОС И САМ СИ ОТГОВАРЯ КОЕТО МУ ХАРЕСВА И СЕ ВЪЗХВАЛЯВА САМ СЕБЕ СИ???? ТЕСЛЬО/АНТИТРОЛ/car guy пи си си хапчетата за шизофрения изписани с зелена рецепта :))))
  • #33
    Хайл 14/88 ( преди 2 дни )
    Запазената част на тесларя влезе в действие пак-почна да пише от два профила и да си се радва сам че някой го подкрепя...car guy + антитрол=тесльо...не му минава номера сам да си се коментира,с три букви-ОГП
  • #32
    Антитрол ( преди 2 дни )
    На практика, когато ви задам логични въпроси сте съгласни и почти По всички теми с мен. Не гледай патологичните лъжци, които лъжат и изопачават какво твърдя. Те са тук за да тормозят психически всеки който им казва факти и истини КОИТО НЕ ИМ ХАРЕСВАТ. И на мен има факти които не ми харесват, НО НЕ ЗАРАВЯМ ГЛАВА В ПЯСЪКА, за да се правя, че не съществуват. Това какво на мен ми е угодно,харесва, мога да си позволя или какво ми се иска НЯМА АБСОЛЮТНО НИКАКВО ЗНАЧЕНИЕ за автомобилната промишленос
  • #31
    Антитрол ( преди 2 дни )
    Смяташ ли че скоро в САЩ ще е РАЦИОНАЛНО да се купуват електромобили? Предвид ниските цени на горивата. Предвид културата на американците да карат пикапи, а на практика засега няма електрически който да им върши работа. Предвид липсата на зарядна инфраструктура в САЩ и въобще технология за бързо зареждане, която е ключова за електромобили с голям разход на енергия или такива за дълъг пробег. В САЩ и двете условия са изпълнени - пикапите са с голям разход и ги карат на дълги разстояния.
  • #30
    Car guy ( преди 2 дни )
    @: #20 Антитрол: Да, по един въпрос сме съгласни - сегментация и време. Виж, дали обаче бедните или средната класа ще почнат да ги купуват масово... откровено не вярвам. Пазарите, които посочваш са по-скоро изключния по ред причини, които всички знаем. Ако вземем за пример американският пазар, който според мен е най-неутрален (също по ред причини), там не вярвам да станат масови до степен богатите да купуват ДВГ като колекционерски артикул. Не коментирам Африка, ЮИ Азия, Ю. Америка и т.н.
fallback
Последни