fallback

Отстъпки от над 100 000 долара показват, че богатите не искат електромобили

Все повече Rolls-Royce Spectre с минимален пробег се появяват на пазара втора ръка

Счита се, че електрическото задвижване е най-добрият съюзник на ултра-луксозното пътуване, тъй като нищо не пасва по-добро от Rolls-Royce, Bentley или Maybach от плавното, безшумно задвижване и ускорение, придружено с огромен въртящ момент.

Това са марки, изградени върху тишина, присъствие на пътя и безпроблемно предаване на мощност – същите качества, които електрическите автомобили сякаш са родени да предоставят по-добре от всеки V12 досега. И на теория, това би трябвало да се превърне в златна жила на пазара.

Противно на всичко това обаче, на пазара на употребявани автомобили се появяват все повече коли на ток от най-висок клас. Най-ярките пример е Rolls-Royce Spectre - елегантен, безупречно изработен и по-тих от почти всичко останало в гамата на марката. Той би трябвало да предлага всичко, което иска един милионер, но явно не така.

През миналата година един Spectre се появи в продажба на Bring a Trailer, като имаше едва 160 км пробег. Оригиналната цена на версията Launch Package е 521 600 долара, но на търга успя да постигне едва 451 000 долара.

Тези дни на пазара на сертифицирани автомобили се появиха още две бройки от модела, предлагани от дилъра Rolls-Royce в Бостън, като при тях отстъпката от първоначалната цена е 6-цифрена сума. Двата Spectre първоначално са стрували 1 064 725 долара, но сега дилърството ги продава доста по-евтино.

Единият електромобил има пробег от 3300 км, като се продава за 385 575 долара, а това е със 136 000 по-малко от оригиналната му цена. Вторият е изминал близо 7000 км, а цената му 385 150 долара, което отразява огромен спад от 158 000 долара спрямо препоръчителната цена от 543 150 долара отпреди година. За тази сума в Щатите може да се купи чисто ново Porsche 911 Carrera T (143 700) и дори ще останат пари за още нещо.

Така отново изникват няколко въпроса – защо заможните купувачи избягват суперлуксозни електромобили като Spectre? Дали всичко се свежда до традицията и желанието за класическа задвижваща система с V12 двигател? Все още ли е фактор инфраструктурата, дори в най-горния сегмент на пазара?

fallback
  • #19
    Car guy ( преди 3 дни )
    ... и вече картината става все ясна за всички. Аз лично съм далеч от мисълта, че електричките ще изчезнат безследно. И наистина според време, инфра, пазарни особености всички ще си намерят мястото. Но дотогава много играчи и илюзии ще отпаднат. Ще поживеем и ще видим. Случая с тия Ролсове говори сам за себе си.
  • #18
    Антитрол ( преди 3 дни )
    Моята теза продължава да бъде, че не съм модерно шиле, а ще чакам модерните шилета да си купят първите електромобили които аз няма да купя и втора употреба, а ще изчакам някое модерно шиле да си купи Тесла или друг НАДЕЖДЕН електромобил, който ДА МОЖЕ ДА МИ ЗАХРАНВА КЪЩАТА, А след 5-6 години да ми го продаде на половин цена. Дотогава вероятно ще е настъпила и ЛИБЕРАЛИЗАЦИЯТА НА ПАЗАРА, но ако не е настъпила ЩЕ СЕ РАДВАМ ПОВЕЧЕ, за разлика от вас, КОИТО ЖЕЛАЕТЕ ВИСОКА ЦЕНА НА ТОКА.
  • #17
    Гост ( преди 3 дни )
    Като гледам грешните ти прогнози в Екселските таблици и реалността Тесла да не може да прескочи летвата от 2 милиона електрокара,каква да е тенденцията?По твоите прогнози Тесла трябваше да произведе 4,8 милиона електрокара през 2025 година.
  • #16
    Car guy ( преди 3 дни )
    @Антитрол: Ако си спомняш преди години в Калифорния Тойота Приус беше модния хит сред либерал-левичарските богаташи в Холивуд. После стана така и с Тесла и като цяло све електричарки. Купуваха се не заради престижа на премиума, а като вид пропаганда или еко-морално поучение. Това естествено не пречеше да си карат и притежават европейските ДВГ премиум, спорт или ултра-лукс зверове. Отделно Tech-ентусиастите дето са на всяка манджа мерудия дадоха тласък. Хората обаче се образоваха, добиха опит...
  • #15
    Антитрол ( преди 3 дни )
    Всъщност напълно ЛОГИЧНО звучи отминаването на модата на електромобилите ВЪВ ВАШАТА РЕАЛНОСТ.
  • #14
    Антитрол ( преди 3 дни )
    Тоест потвърждаващ тезата си от 2019 година, че модата на електромобилите отмина и оттук нататък продажбите само ще падат. Както на Тесла която никога няма да продаде обещаните 500 хиляди автомобила, така и в световен мащаб където продажбите само ще падат, докато електромобилите не бъдат забравени?
  • #13
    Гост ( преди 3 дни )
    Нашето модерно шиле Теслю не ще и не ще да си купи електрокар,нито нов нито стар,само дрън-дрън ка.
  • #12
    Гост ( преди 3 дни )
    Няма желаещи за покупка на нови и стари електрокари.Този който е купил нов електрокар се мъчи да се отърве от него с по малко загуба на стойност.За старите електрокари няма балами, смяната на батерията излиза скъпо.
  • #11
    Антитрол ( преди 3 дни )
    "озадачен ( преди 8 минути )интересно е какво точно са си мислили, когато са го поръчвали, и после, докато са го чакали да слезе от конвейра ?" Наистина ли се чудиш? Отговора винаги е един и същ - да бъдат модерни шилета! Такъв автомобил не се купува за да пестиш, нито пък да печелиш като го продадеш, ЗАЩОТО ПОЧТИ СИГУРНО ГО ПРОДАВАШ НА ЗАГУБА. Този автомобил се купува като поне десети автомобил, като не е задължително да е най-скъпия! Купува се за да го покажеш, а не "да го караш"
  • #10
    Антитрол ( преди 3 дни )
    А освен това, правилно задаваш въпроса не само КОГА, но и още по-важния КЪДЕ, електромобилите стават над 50%. Ти си един от малкото, които схващат този важен нюанс. Преходът, НИТО ЩЕ Е БЪРЗ, нито пък РАВНОМЕРЕН. Може да бъде бърз и навсякъде еднакво по света, само НЕРЕАЛИСТИЧНИТЕ ОЧАКВАНИЯ на антиелектрици които са скъсали с реалността. Реално ще отнеме ДЕСЕТИЛЕТИЯ дори за 50% пазарен дял, да не говорим за 50% по улиците. .
fallback
Последни