Още две китайски марки официално стъпиха на българския пазар. Това са Omoda и Jaecoo, собственост на гиганта Chery Automobile. Техните модели ще се внасят у нас от унгарската Genius Auto. На първо време ще бъдат открити 6 дилърски центъра – два в София и по един в Пловдив, Русе, Бургас и Варна, като мрежата ще продължи да се разширява. Първият потвърден дилър е "Ауто Франс 3000" - компания с над две десетилетия история, която продава Renault и Dacia. Неин собственик е VHO Holding Gmbh, дружество от групата на Вили Бец.

Автомобилитте на Omoda и Jaecoo ще се предлагат на българския пазар с гаранция от 7 години или 150 000 км пробег, с 3 години безплатна пътна помощ навсякъде в Европа, и с 8 години гаранция за батерии и електродвигатели за електрифицираните версии. Гаранцията на двигателите с вътрешно горене ще бъде 1 млн км, похвалиха се от компанията.
Вносителят Gеnius Automotive Europe притежава правата за двете марки в няколко европейски държави, като сред тях са Румъния и България. Автомобилите се произвеждат в Испания – в бившия завод на Nissan, където е разположен и техническият център на Chery. В него работят близо 2000 души, като целта е създаването на модели за европейския пазар.

Chery Automobile е един от четирите най-големи автомобилни производителя в Китай в момента, с над 2.6 милиона продадени автомобила през миналата година под редица марки. Брандовете Omoda и Jaecoo са създадени за пазарите в чужбина, като първият от тях предлага модели за младите хора, а вторият – за потребители, ориентирани към приключенски начин на живот.

На пазара в България двете марки дебютират с по 2 модела, като към тях съвсем скоро ще се присъединят още. Те ще се предлагат както с ДВГ, така и с хибридно задвижване, в това число и т.н. „суперхибриди’’, на които китайските производители залагат в последно време.
Ще се предлагат и електрически версии, тъй като целта пред Chery е да стане най-големият китайски производител на електромобили в Европа, заяви вицепрезидентът на компанията Дейвид Шен, който пристигна в София специално за стъпването на Omoda и Jaecoo на българския пазар.
Ето с какви модели стартират Omoda и Jaecoo в България (ГАЛЕРИЯ):
За проектирането на J7 китайците са привлекли бивши инженери и дизайнери на Land Rover. Разликата между варианта с предно и този с AWD е 125 килограма в общото тегло (1524 срещу 1649 кг), а също и в обема на багажника, който е 584 литра в базовата версия, но намалява до 500 литра с добавянето на пълно предаване. Средният разход е 7 литра на 100 км в първия случай и 8 на сто във втория, максималната скорост е 180 км/ч.


0