IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Защо мощните автомобили се нуждаят кованите бутала

Тези детайли от двигателя предлагат големи предимства, но имат и недостатъци

Много автомобили с висока производителност, включително Porsche 911 Turbo S и повечето модели Ferrari GT, разчитат на ковани бутала, а не на такива от лят алуминий. Това е така за да им осигури по-голяма издръжливост. Технологията на кованите бутала не е нова, тъй като автомобилните производители ги използват в автомобили с висока производителност от десетилетия.

 
бутала  


Това е една от характеристиките, която отличава двигателите на BMW M-дивизията от стандартните версии в цивилните модели на марката. Двигателят S58 на BMW има същото отличие в сравнение с 3,0-литровия си събрат B58. Докато стандартният двигател B58 е истински работен кон за ежедневието, S58 генерира над 500 к.с. – увеличение, подкрепено от подобрения като кованите бутала Mahle.

Любителите на автомобили и тунинг, вероятно са забелязали корелацията между двигателите на спортните автомобили и използването на ковани вътрешни компоненти, включително колянови валове, биели и бутала. В крайна сметка, какви точно са предимствата на кованите бутала и какви са най-добрите методи и материали, използвани при тяхното производство?

Много от тези производители са съгласни, че някои автомобили с висока производителност се нуждаят от ковани бутала, защото този процес прави буталата по-„пластични“. С други думи, буталата могат да понасят по-голямо натоварване, без да се счупят.

Ковани срещу други видове бутала

Съществуват три вида алуминиеви бутала, използвани от съвременните производители на автомобили. Те се определят или по метода на производство – лети или ковани – или по специалната хипер евтектична алуминиева сплав, използвана за тяхното производство. Всички хипер евтектични бутала се произвеждат чрез леене, макар че не всички лети бутала са такива.

Отливката включва изливане на течна алуминиева сплав в калъп, където тя се втвърдява във форма, която е по-близка до крайните й размери, отколкото при коването. Производителите на автомобили използват стандартни алуминиеви бутала, за да намалят разходите благодарение на по-опростените производствени процеси и по-евтините сплави. От друга страна, тези по-евтини материали подчертават слабостите, присъщи на летите бутала, особено при прилагане на увеличаване на мощността.

Хипер евтектичните бутала са отлети от алуминиева сплав, съдържаща по-високи количества силиций от стандартните бутала, което им позволява да издържат на по-голямо напрежение. Някои двигатели с голяма мощност дори ги използват. Все пак, както обикновените, така и хипер евтектичните отлети бутала са склонни да се счупват под налягане. Нито едното, нито другото има здравината и издръжливостта на кованите бутала.

Кованите бутала се произвеждат чрез процес на нагряване и пресоване на алуминиевата сплав в цилиндрични блокове. Коването принуждава молекулите в алуминия да се подредят, което увеличава пластичността и здравината на готовото бутало. При летите бутала това подреждане е по-непостоянно, което често води до слаби места. Недостатъците на кованите бутала са времето и цената, тъй като коването изисква повече механична обработка и по-специализирано оборудване от леенето.
  
  

0 от 500
  • #56
    0 rate up comment 7 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    #3Антитрол ( преди 4 часа )Цитирай бе психопат? Цитирай какво съм казал? Технически неграмотния машинен инженер Гост така и не разбра, че едно тяло ИМА И ЕЛАСТИЧНОСТ И ПЛАСТИЧНОСТ
  • #55
    0 rate up comment 7 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    Господин психопат психотрол, Какво се е променило за последните пет години? "Гост ( преди 56 минути )Специално съм си го архивирал.Факти 16.07.2020 Илон Мъск показа гигафабриката в Берлин. #175.Толкова си бос. Разбира се КОЛЯНОВИЯ ВАЛ Е ЕЛАСТИЧЕН."
  • #54
    0 rate up comment 7 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    За разлика от психопатите, които си измислят лъжи от мое име които никога, ама никога не могат да цитират, аз мога да ги зарина с цитати, АКО ИСКАМ ДА СЕ ЗАЯЖДАМ КАТО ТЯХ И ДА СЪМ ПСИХОТРОЛ КАТО ТЯХ. От статията за която говори психотролът Гост #260 Гост ... Защото листа ще се счупи при рязане.Това ми го подсказа шефа инженер.Стига съм гънал ножовки че вземат да ме уволнят.17:54 23.07.2020
  • #53
    0 rate up comment 7 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    Функционално неграмотен ли си за да разбереш, ЧЕ КОЛЯНОВИЯ ВАЛ Е ЕДНОВРЕМЕННО ТВЪРД ЕЛАСТИЧЕН И ПЛАСТИЧЕН? Точно както гардероба си има ширина, височина, дължина, тегло, цвят и форма. Само функционално неграмотен технически *** може да твърди че гардероба притежава само една от тези характеристики и е невъзможно да притежава поне две от тях едновременно.
  • #52
    0 rate up comment 7 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    Така е бе господин машинен инженер. Аз още тогава ти отговорих че е еластичен, днес ти отговорим че е еластичен и когато и да ме питаш все ще еластичен, пластичен и твърд. Ти още тогава нямаше топки да отговориш на въпроса дали еластичен, дали е пластичен и дали е твърд, въпреки че по време на архивирането обясняваше че си със средно образование, а не си инженер. Когато човек ЗНАЕ, той ОТГОВАРЯ, ОБЯСНЯВА С ПРАКТИЧЕСКИ ПРИМЕРИ И СЕ АРГУМЕНТИРА. Когато не знае, ВЯРВА ЧЕ ОСТАНАЛИТЕ ГРЕШАТ.
  • #51
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 2 седмици )
    Специално съм си го архивирал.Факти 16.07.2020 Илон Мъск показа гигафабриката в Берлин. #175.Толкова си бос. Разбира се коляновия вал е еластичен.
  • #50
    0 rate up comment 8 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    Но да не сменяме темата И да изчакаме отговорите на психопатите ? Материалът на коляновият вал дали еластичен? Дали е пластичен? Дали е твърд? Аз отговорих с "да на трите въпроса. Сега чакаме отговорите на тези въпроси, които самите те зададоха. Да видим ИМАТ ЛИ ТОПКИ да отговорят или ще докажат отново и, че са ЯИЦЕКЛЕТЧОВЦИ. Термин, които самите те изобретиха, докато се гледат в огледалото. Аз не обиждам на психопат и яйиеклетчо - от тях зависи ДАЛИ САМИ ЩЕ ДОКАЖАТ ЧЕ СА ТАКИВА. Имат ИЗБОР.
  • #49
    0 rate up comment 8 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    Дали не се заяждаш за запетайки или пък беше функционално неграмотен, за да разбереш че "площадът" е "площта" и при еднакъв интензитет на електромагнитните излъчвания, мощността ще различна в зависимост от площта? Но когато си функционално и технически неграмотен, трудно разбираш въпросите, дори когато ти ги задават на готово, да не говорим да успееш сам да си зададеш правилния въпрос, за да получиш правилен отговор. КАТО СЕГАШНИТЕ ЕЛАСТИЧНОСТ ИЛИ ПЛАСТИЧНОСТ. Че пък и чакат отговор!
  • #48
    0 rate up comment 9 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    Функционално неграмотния си е функционално неграмотен, а психопата си е психопат. Защо вадиш думите от контекста? Дали не говоря за коренно различен пример? Дали не твърдя, че по стотиците километри далекопроводи преди трансформатора, магнитните бури не повишават напрежението, а с промяната на напрежението, се променя и мощността? Дали не ти зададох въпроса, дали има разлика дали кабела е дълъг стотици километри или няколко сантиметра като при електромобилите ПРИ КОНСТАНТНИ ЕЛЕКТРОМАГНИТНИ
  • #47
    9 rate up comment 0 rate down comment
    Антиелектрика ( преди 2 седмици )
    #21 Антиелектрика ( преди 2 седмици )...Мощността в един трансформатор е винаги една и съща и на първичната и вторичната намотка, но ти си просто глуповат и пишеш за площади даже.#23 Антитрол ( преди 2 седмици )Сигурен ли си че мощността на един трансформатор винаги е една и съща? По-голяма глупост не бях чувал.