Една от причините Toyota да бъде толкова успешен производител е разнообразната моделна гама. В нея попада и една малко странно комби, предлагано на японския пазар и предназначено за купувачи, които не се вълнуват от тенденциите в индустрията.

Оригиналната Toyota Probox дебютира през 2002, а настоящото поколение излезе през 2014. Сега то получава някои актуализации, насочени основно към покриване на най-новите японски изисквания за безопасност и удължаване на срока на годност на автомобил.
Подобрения на безопасността
Промените от преди 11 години всъщност бяха по-скоро фейслифт, тъй като Probox запази основата си и вътрешното оформление, като нещата не се променят и сега. Голямата новост е подобреният пакет Toyota Safety Sense, който се изисква от законодателството. Той включва подобрена система за безопасност преди катастрофа, която вече може да работи на кръстовища, както и Proactive Driving Assist за подпомагане на управлението и забавянето.

В интериора Probox се придържа към най-необходимото. Аналоговият приборен панел получава нов 4,2-инчов мултиинформационен дисплей, съчетан с преработен волан, зает от Corolla, който добавя интегрирани бутони. Все още няма инфотейнмънт екран, тъй като на негово място е отлят пластмасов панел.
Опционалните функции включват автоматично затъмняващо се огледало за обратно виждане с компактен вграден монитор, както и лесно почистващи се калъфи за седалки за клиенти, които предпочитат практичност при почистване пред удобен комфорт.

Платформа и задвижваща система
Механично, Probox все още се базира на моделите Corolla Axio и Fielder, които бяха изведени от употреба по-рано през 2025. Това също така е основата на JPN Taxi, който все още се произвежда, като е на базата на по-старите версии на Yaris (Vitz), Prius C (Aqua) и дори Sienna, макар че всички те оттогава са преминали на платформата TNGA-B на Toyota.
За 2026 година Toyota е обновила гамата на задвижващите агрегати. Базовият 1,3-литров двигател е премахнат, като 1,5-литровият редови четирицилиндров двигател остава стандартна опция. Той развива 107 к.с. и е комбиниран с CVT, който предава мощност или към предните колела, или към всички четири, в зависимост от избора на купувача.

Има и хибриден вариант, който използва по-слаба версия на същия двигател, комбинирана с един електрически мотор, предлагайки по-ефективна конфигурация на гамата.
Цената си остава много ниска
Цената за обновения Toyota Probox започва от 12 300 долара и достига максимум 14 500 долара, като поскъпването при фейслифта е с около 1350 долара. Така това си остава едно от най-евтините комбита – както за частни клиенти, така и за фирмени автопаркове.

С пенсионирането на AD от страна на Nissan по-рано този месец, Probox има само един истински конкурент - Mazda Familia Van, който по същество е ребрандирана версия на същата платформа.


2