IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Toyota все още продава комби за 12 000 долара, както е било през 2002

Probox получи модернизирани ADAS, но остана без базовия си двигател

Една от причините Toyota да бъде толкова успешен производител е разнообразната моделна гама. В нея попада и една малко странно комби, предлагано на японския пазар и предназначено за купувачи, които не се вълнуват от тенденциите в индустрията.


Toyota Probox


Оригиналната Toyota Probox дебютира през 2002, а настоящото поколение излезе през 2014. Сега то получава някои актуализации, насочени основно към покриване на най-новите японски изисквания за безопасност и удължаване на срока на годност на автомобил.

Подобрения на безопасността

Промените от преди 11 години всъщност бяха по-скоро фейслифт, тъй като Probox запази основата си и вътрешното оформление, като нещата не се променят и сега. Голямата новост е подобреният пакет Toyota Safety Sense, който се изисква от законодателството. Той включва подобрена система за безопасност преди катастрофа, която вече може да работи на кръстовища, както и Proactive Driving Assist за подпомагане на управлението и забавянето.


Toyota Probox


В интериора Probox се придържа към най-необходимото. Аналоговият приборен панел получава нов 4,2-инчов мултиинформационен дисплей, съчетан с преработен волан, зает от Corolla, който добавя интегрирани бутони. Все още няма инфотейнмънт екран, тъй като на негово място е отлят пластмасов панел.

Опционалните функции включват автоматично затъмняващо се огледало за обратно виждане с компактен вграден монитор, както и лесно почистващи се калъфи за седалки за клиенти, които предпочитат практичност при почистване пред удобен комфорт.

Toyota Probox


Платформа и задвижваща система

Механично, Probox все още се базира на моделите Corolla Axio и Fielder, които бяха изведени от употреба по-рано през 2025. Това също така е основата на JPN Taxi, който все още се произвежда, като е на базата на по-старите версии на Yaris (Vitz), Prius C (Aqua) и дори Sienna, макар че всички те оттогава са преминали на платформата TNGA-B на Toyota.

За 2026 година Toyota е обновила гамата на задвижващите агрегати. Базовият 1,3-литров двигател е премахнат, като 1,5-литровият редови четирицилиндров двигател остава стандартна опция. Той развива 107 к.с. и е комбиниран с CVT, който предава мощност или към предните колела, или към всички четири, в зависимост от избора на купувача.


Toyota Probox

Има и хибриден вариант, който използва по-слаба версия на същия двигател, комбинирана с един електрически мотор, предлагайки по-ефективна конфигурация на гамата.

Цената си остава много ниска

Цената за обновения Toyota Probox започва от 12 300 долара и достига максимум 14 500 долара, като поскъпването при фейслифта е с около 1350 долара. Така това си остава едно от най-евтините комбита – както за частни клиенти, така и за фирмени автопаркове.

Toyota Probox


С пенсионирането на AD от страна на Nissan по-рано този месец, Probox има само един истински конкурент - Mazda Familia Van, който по същество е ребрандирана версия на същата платформа.


0 от 500
  • #30
    1 rate up comment 1 rate down comment
    И като коментираме я ( преди 2 седмици )
    кви били и кви не били, да не забравяме, че там имат "кей кар" авто индустрия, демек коли до 3м. дължина и ДВГ 658 куб.см. Със сериозни данъчни преференции, на изключителни ниски цени и масово масово разпространени. Е, съответно и с по-малко експри. Преди само най-необходими, а сега с малко повечко експри. И не съм съгласен за доходите, там е толкова скъпо, че това дето пише колегата 900 щ.д. Да не ги подценяваме. Япония легално ограничава влизането на мюсюлмани. Аз друга такава страна не знам.
  • #29
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Пропов, ( преди 2 седмици )
    Не го преживявай, че не мясало на кола. Тия "наште", никога няма да го пуснат това тука. Никога. Те изгониха Алто и Джимни, на практика щото са евтини и здрави, а на теория, щото отказали да ги оскъпят по новите ЕС регулации. Ти за тва "нещо", преживяваш, че не приличало на кола. А, на бас, че ако в РБ пуснат нови коли , при това японски, за 10-15 хиляди щ.д., "ще избият рибата" ...
  • #28
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Да не говорим, ( преди 2 седмици )
    че в Япония ги лифтират и ги карат като офроуд машинкиhttps://***.tc-v.com/used_car/toyota/probox%20wagon/40949324/опитах да кача само снимката на колицата, *** не успяхДо 2015 са са класически автоматик и повечето са бели на цвят, нямат оборотомер на таблото, задните седалки в голяма част от случаите са просто тапицирани пейки, без дунапрени и екстри. А бе, товарно добиче, ама невероятно жизнеспособно.
  • #27
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Но ( преди 2 седмици )
    Има едно "но", или "ако" , както винаги. Тая колица, по същество - такси, между другото на багажника е щампован надпис "400 кг.", докато дойде до великия ни ЕС, колко ли ще струва вече? Цените от статитята са в Японско. А двигателчето 1.5 е проверено на нам колко си тойоти и здраво като чук.
  • #26
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Пропов ( преди 2 седмици )
    Японският Дъстър. По грозничък е, но за сметка на това е по здрав, вероятно. Но при всички положения, по добре нещо по приличащо на кола на няколко години. В диапазона 10 - 15 хил. $ има сериозни машини, който дори след още 5, даже 10 години ще са си все така по добри от тия бараки. Нова , нова, ама барака. Като излезе от магазина вече не е и нова, остава си просто барака... за целия си останал живот!
  • #25
    3 rate up comment 2 rate down comment
    До №6 ( преди 2 седмици )
    ПсихоРУК, какво те бърка "психотрола"? Всеки има право да е "психо" в съвременния свят. Това, долу-гуре, ще се окаже единственото ни неотменимо право :). И сега, по същество : Аз, без да се замислям , бих си купил такава кола, по технология от преди 23 г. , както ти пишеш. Просто не се развалят, а и са евтини. Не просто не се развалят, а са "железни". С какъв кеф бих се махнал от тая европа и нейната алчност, пардон - "регулации", ако не си обичах Българията.
  • #24
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    Каква е целта ти да избереш никнейм, който означава мъжки полов орган? Да звучиш сериозно?
  • #23
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    Например каква е целта ти да пишеш тук? Да цитирам по памет " прави ми удоволствие да се заяждам (май гъбаркам беше правилната дума) с електриците, като се правя на ***, ама иначе не съм"
  • #22
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    Упс, забравих за обидата "антиматематик" . Дай по-подходяща дума за човек който мрази математиката и се обижда всеки път когато го караш да смята? Ако кажеш че електромобилите се палят 10 пъти по-рядко от автомобил с ДВГ според статистиката, което означава че на 1000 случая на запалени автомобили с ДВГ има 100 пожара на електромобили, 10 различни Ника, те обиждат и казват че твърдиш "че електромобилите не се палят", Как се наричат? Антиматематици, психопати, психотролове или всичко това заедно
  • #21
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    А правилният въпрос беше - могат ли в Китай и в Япония да се произвеждат ЕВТИНИ автомобили с ДВГ по стари технологии? А в Европа? Имат ли избор японците и китайците дали да си купят електромобил или евтин автомобил с ДВГ? А европейците? Колко заплати са достатъчни в Европа Япония и Китай за да си купиш най-евтиния автомобил? Неудобни въпроси за неудобна дискусия и троловете от тролфермата ще направят всичко възможно Да затрупат тези въпроси ПО ТЕМАТА НА СТАТИЯТА, за да ИЗБЕГНАТ ДИСКУСИЯ