Измина почти година, откакто за първи път видяхме мистериозния средно разположен двигател GR Yaris M да дебютира като тестова платформа за новия високопроизводителен двигател на Toyota. Сега имаме още по-ясна представа какво е подготвила японската компания.

Toyota разработва много мощен четирицилиндров турбо двигател за серийни хот-хечове. Очаква се той да произвежда около 400 конски сили от двулитров работен обем. Двигателят ще се конкурира директно с Mercedes-AMG M139, според британското издание Evo.
Първият, който ще използва новия силов агрегат, вероятно ще бъде именно Toyota GR Yaris M. Той е проектиран изключително за състезателни писти. Японците обаче със сигурност обмислят двигателя за "обикновени" автомобили, които всеки може да си купи и да кара по обществените пътища.
Отбелязва се, че този ДВГ ще произвежда тази мощност самостоятелно. Toyota не изключва възможността той да бъде част от хибридна система, която би могла значително да увеличи мощността с помощта на електромотор. Това би направило възможно използването на четирицилиндровия двигател с турбокомпресор в големи спортни автомобили. Съобщава се, че е бил тестван в Lexus IS и RC, като последният е в комбинация с ръчна скоростна кутия.
Миналото лято Toyota и нейното състезателно подразделение Gazoo Racing представиха необичайна версия на GR Yaris. Тя е създадена по правилата на състезателната серия Rally2, но е оборудвана със задвижван от водород двигател. И не става дума за горивни елементи - това е конвенционален двигател с вътрешно горене, задвижван от водород.


1