IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

С новия си турбо мотор Toyota предизвиква Mercedes-AMG

Двигателят ще задвижва както малки хот-хечове на марката, така и спортни модели на Lexus

Измина почти година, откакто за първи път видяхме мистериозния средно разположен двигател GR Yaris M да дебютира като тестова платформа за новия високопроизводителен двигател на Toyota. Сега имаме още по-ясна представа какво е подготвила японската компания.


Toyota


Toyota разработва много мощен четирицилиндров турбо двигател за серийни хот-хечове. Очаква се той да произвежда около 400 конски сили от двулитров работен обем. Двигателят ще се конкурира директно с Mercedes-AMG M139, според британското издание Evo.

Първият, който ще използва новия силов агрегат, вероятно ще бъде именно Toyota GR Yaris M. Той е проектиран изключително за състезателни писти. Японците обаче със сигурност обмислят двигателя за "обикновени" автомобили, които всеки може да си купи и да кара по обществените пътища.

Отбелязва се, че този ДВГ ще произвежда тази мощност самостоятелно. Toyota не изключва възможността той да бъде част от хибридна система, която би могла значително да увеличи мощността с помощта на електромотор. Това би направило възможно използването на четирицилиндровия двигател с турбокомпресор в големи спортни автомобили. Съобщава се, че е бил тестван в Lexus IS и RC, като последният е в комбинация с ръчна скоростна кутия.

Миналото лято Toyota и нейното състезателно подразделение Gazoo Racing представиха необичайна версия на GR Yaris. Тя е създадена по правилата на състезателната серия Rally2, но е оборудвана със задвижван от водород двигател. И не става дума за горивни елементи - това е конвенционален двигател с вътрешно горене, задвижван от водород.


 

0 от 500
  • #4
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До коментар 2 ( преди 1 месец )
    Не!В гаража на Хитлер е имало и Мерцедес, но той се е возил предимно на Хорх! Хорх-830-Пулман
  • #3
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Брандо ( преди 1 месец )
    Всички се мерят с Мерцедес!
  • #2
    3 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Защото само мерц е бил достоен за Хитлер. После през 50-те S класата става еталон за луксозен седан и е така до ден днешен. По целия свят. Даже когато става ширпотреба (първата А-класа 1997) пак остава най респектиращата марка в индустрията. Никой не иска да се съревновава с Кия, Дачия, Тойота (освен по надеждност) , Донгфенг или Шевролет. Съответно критиките към краля са най взискателни. Никой не очаква Рено да не скърца , Тойота да не ръждясва или Форд да пали всеки път.
  • #1
    8 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Много ми е чудно защо всеки заявява че иска да настига или да се мери с Мерцедес? Има много други марки.. и по скъпи и по бързи и по луксозни защо точно тази която е създала и развила автомобила и дала най много иновации за да са това автомобилите което са днес