IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Toyota все още продава комби за 12 000 долара, както е било през 2002

Probox получи модернизирани ADAS, но остана без базовия си двигател

Една от причините Toyota да бъде толкова успешен производител е разнообразната моделна гама. В нея попада и една малко странно комби, предлагано на японския пазар и предназначено за купувачи, които не се вълнуват от тенденциите в индустрията.


Toyota Probox


Оригиналната Toyota Probox дебютира през 2002, а настоящото поколение излезе през 2014. Сега то получава някои актуализации, насочени основно към покриване на най-новите японски изисквания за безопасност и удължаване на срока на годност на автомобил.

Подобрения на безопасността

Промените от преди 11 години всъщност бяха по-скоро фейслифт, тъй като Probox запази основата си и вътрешното оформление, като нещата не се променят и сега. Голямата новост е подобреният пакет Toyota Safety Sense, който се изисква от законодателството. Той включва подобрена система за безопасност преди катастрофа, която вече може да работи на кръстовища, както и Proactive Driving Assist за подпомагане на управлението и забавянето.


Toyota Probox


В интериора Probox се придържа към най-необходимото. Аналоговият приборен панел получава нов 4,2-инчов мултиинформационен дисплей, съчетан с преработен волан, зает от Corolla, който добавя интегрирани бутони. Все още няма инфотейнмънт екран, тъй като на негово място е отлят пластмасов панел.

Опционалните функции включват автоматично затъмняващо се огледало за обратно виждане с компактен вграден монитор, както и лесно почистващи се калъфи за седалки за клиенти, които предпочитат практичност при почистване пред удобен комфорт.

Toyota Probox


Платформа и задвижваща система

Механично, Probox все още се базира на моделите Corolla Axio и Fielder, които бяха изведени от употреба по-рано през 2025. Това също така е основата на JPN Taxi, който все още се произвежда, като е на базата на по-старите версии на Yaris (Vitz), Prius C (Aqua) и дори Sienna, макар че всички те оттогава са преминали на платформата TNGA-B на Toyota.

За 2026 година Toyota е обновила гамата на задвижващите агрегати. Базовият 1,3-литров двигател е премахнат, като 1,5-литровият редови четирицилиндров двигател остава стандартна опция. Той развива 107 к.с. и е комбиниран с CVT, който предава мощност или към предните колела, или към всички четири, в зависимост от избора на купувача.


Toyota Probox

Има и хибриден вариант, който използва по-слаба версия на същия двигател, комбинирана с един електрически мотор, предлагайки по-ефективна конфигурация на гамата.

Цената си остава много ниска

Цената за обновения Toyota Probox започва от 12 300 долара и достига максимум 14 500 долара, като поскъпването при фейслифта е с около 1350 долара. Така това си остава едно от най-евтините комбита – както за частни клиенти, така и за фирмени автопаркове.

Toyota Probox


С пенсионирането на AD от страна на Nissan по-рано този месец, Probox има само един истински конкурент - Mazda Familia Van, който по същество е ребрандирана версия на същата платформа.


0 от 500
  • #10
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    Психотрол, антиелектриците се наричат те самите вие. Защо го приемаш за обида?
  • #9
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    Ако се върнем на автомобилна тематика И темата на статията за които психотроловете не искат да говорят, вече обясних и даже косвено дадох тема за размисъл за по-схватливите. Както в Китай, така и в Япония могат да се произвеждат евтини автомобили по стари технологии с всякакво задвижване. Само в Европа не може. Както в Китай така и в Япония човек може да си избере да си купи електромобил последно поколение или евтин ДВГ с технология от преди 20-30 г. В Европа не може, но не защото не искаме.
  • #8
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    Комунистите, *** руковете и други подобни автомобилни термини са препратка към психотроловете, които всичко обръщат на неща от които се интересуват, които незнайно защо нямат никаква връзка с автомобилите. Тях все ги гонят някакви китайски комунистически партии, урсули, светят името на японците и конкретно един велик японец и мразят. Най-много обичат да мразят всичко и всички и да са анти, Но в същото време най-мразят забраните, които според тях не са анти.
  • #7
    1 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Какви комунисти те гонят, за автомобили се говори тук. Изчезвай да коментираш на някой жълт новинарски сайт, шишко
  • #6
    4 rate up comment 7 rate down comment
    РУК ( преди 2 седмици )
    Психотроле, ти разбрали защо този модел е толкова евтин? Защото е технология от преди 23 години, прозивеждан на поточни линии от преди 23 години, с леки и евтини ъпдейти! Да ти припомня ли,че само преди седмици хвърляше плюнки, как нямало кой да си купува такива коли!Ама много те жегва някой като говори негативно за любимите ти китайки комунисти и все търсиш начин да има забършеш физиономийките, ама само повече и повече се излагаш!ТКЗСарско,тъмно червено отроче!
  • #5
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    Да не твърдиш че японците са по-бедни от българите?
  • #4
    6 rate up comment 7 rate down comment
    Лудория ( преди 2 седмици )
    Не знам колко са богати японците. Наскоро гледах видеоматериали на офис служители. 16 часа на ден, 5 дни + бонус някой от уикенда. 900 евро заплата. Никой не спомена за коледен бонус, за годишен бонус или нещо подобно, но може би е голям и затова го скриха. Скоро може да започнем да внасяме японци вместо тези от близката Азия. Хем повече работят, хем малко място заемата, хем не искат да извършват престъпления...
  • #3
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    До 2. И dacia не можеш да си купиш За тези 20 000 лв за които се продава тази Toyota. Сега остава да видим дали японската комунистическа партия е виновна, че предлага евтини автомобили на богатите японци, също като китайската комунистическа партия? А после се чудим защо Toyota успява да продава по 10 милиона автомобила годишно, китайците са тръгнали да я гонят, а продажбите на европейските автомобилни производители постоянно намаляват
  • #2
    11 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    То всеки би си я купил, ама за тия пари ни дават Дачия
  • #1
    11 rate up comment 3 rate down comment
    шак ( преди 2 седмици )
    Ако се продаваше тук на цена от 30-35к лева, бих си купил веднага.