Пикапите не следват типичния 6-7-годишен жизнен цикъл на леките коли и SUV-овете, защото са склонни да се задържат по-дълго на пазара. Дори по тези стандарти обаче, може да се твърди, че Hilux е надхвърлил времето си. Той премина през няколко фейслифта, но факт е, че това е до голяма степен същият автомобил, пуснат на пазара преди десетилетие. Сега Toyota разкри подробности за деветото поколение на своя здрав "работен кон" и промените са много.

За първи път японската компания проектирала изцяло електрически Hilux. Всъщност, моделът с емблема BEV е начело на представянето на гамата. Това обяснява защо всички снимки, които Toyota публикува за медиите, показват версията без ДВГ преди пускането на пикапа на пазара следващия месец.
Официалните снимки имат и нещо друго общо: всички те изобразяват Hilux с двойна кабина. Това е така, защото Toyota Europe премахва всички други видове каросерии, предлагани досега. Решението произтича от търсенето, тъй като купувачите са предпочели предимно тази конфигурация. Единичната кабина ще продължи да се предлага и на други пазари, включително Австралия. Тайланд също така получава Smart Cab (Access Cab) с по-къси врати, отварящи се задни панти.
Като се има предвид, че заменя пикапа, пуснат на пазара през 2015 г., не е изненадващо, че новият Hilux изглежда значително по-различно. Toyota е подобрила стила с по-ъгловат дизайн, в съответствие с Tacoma. Компанията също така е премахнала корпоративното лого в полза на голям надпис, ограден от тесни фарове за по-модерен вид.

Затворената горна част на предницата показва, че става въпрос за електрическа версия. Естествено, моделите с ДВГ ще имат нужда от допълнително охлаждане, което налага традиционна радиаторна решетка. Зарядният порт е монтиран на предния калник, докато версиите с ДВГ се очаква да запазят капачката на резервоара отзад.
Дизайнът на колелата е ексклузивен за електрическата версия, а всички варианти разполагат с ново стъпало отзад за по-лесен достъп до товарното отделение. Страничните стъпала също са преработени, за да се улесни влизането и излизането. Задната врата е в стил Americana с масивен, релефен надпис Toyota. Името на пикапа е интегрирано в дръжката на вратата, точно под задължителната трета стоп светлина.
Интериорът на Hilux определено беше остарял, което накара Toyota да го обнови изцяло и приведе в съответствие с най-новите си модели. Ако централната конзола изглежда позната, това е защото е вдъхновена от тази на Land Cruiser. Подобно на екстериора, салонът е с ъгловат дизайн с геометрични форми, за да придаде по-строг вид.
Toyota отдавна е застъпник на физическите бутони и новият Hilux не разочарова. Двойните 12,3-инчови екрани са допълнени от широк набор от традиционни бутони за климатика и 4x4 хардуера. Най-често използваните функции се задействат само с натискането на един бутон, което минимизира необходимостта от превъртане през подменютата на сензорния екран. Това е функционално и лесно оформление, което се очаква от практичен пикап.

Що се отнася до техническите спецификации, Toyota засега се фокусира върху електрическата версия. Системата с два електромотора се захранва от литиево-йонна батерия с капацитет 59,2 kWh, достатъчна за около 240 км пробег по WLTP. Предният мотор произвежда 205 Нм, а задният 269 Нм, което води до максимален полезен товар от 715 кг. Теглителната способност на електрическият Hilux е до 1600 кг.
Toyota знае, че електрическият пикап няма да се хареса на всички, поради което 2,8-литровият турбодизел с мека хибридна технология ще продължи да се предлага и в новото поколение. Той може да превозва до 1000 кг и да тегли 3500 кг, което го прави много по-подходящ за тежка работа от електрическия Hilux. В Източна Европа гамата ще включва и неелектрифицирани 2,8-литрови дизелови и 2,7-литрови бензинови двигатели.
С поглед към бъдещето, планът за диверсификация на Toyota надхвърля захранването от батерии. От 2028 г. към гамата ще се присъедини и версия с горивни клетки, защото Toyota все още вярва във водорода. Компанията също така си сътрудничи с BMW, за да помогне на германската компания да пусне на пазара първия си сериен автомобил с горивни клетки, iX5 Hydrogen, през същата година.
Модернизацията обхваща и други области. Новият Hilux е първият по рода си, оборудван с електрическо сервоуправление (EPS), въпреки че ще бъде ограничено до западноевропейските пазари. Източна Европа ще запази традиционната хидравлична система. Допълнителните нови технологии включват мониторинг на мъртвата зона, камера за наблюдение на водача и Safe Exit Assist.
Поддържат се облачни актуализации, заедно с по-широк набор от функции на Toyota Safety Sense, като например Emergency Driving Stop System, Low-Speed Acceleration Suppression, and Proactive Driving Assist. Електрическата версия добавя селектор за задвижване shift-by-wire, докато всички нива на оборудване получават безжична зарядна подложка и нови задни USB портове.
Новият Hilux ще се продава в Европа от декември, а производството на дизеловия мек хибрид започва следващата пролет. В Toyota очакват последният да бъде най-продаваният на континента.
Още снимки на модела - в галерията:


0