IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Премиумът престана да бъде лукс – купувачите искат друго

Заради промените в индустрията марки като BMW и Mercedes загубиха част от най-сигурните си клиенти

Автомобилите Mercedes-Benz и BMW някога са били символ на успех и статус, но в наши дни богатите шофьори все повече ги заобикалят. Продажбите на първокласни седани падат, а по пътищата се появяват нови фаворити - от електрически автомобили до ексклузивни марки. Премиумът не е изчезнал, но значението му се променя - статусът вече се изразява не от логото на капака, а от индивидуалността и технологията.


Mercedes


Загуба на ексклузивност

Основната причина за спада на интереса към Mercedes и BMW е загубата на уникалност. Когато тези автомобили станаха масово произвеждани и достъпни на кредит, усещането за ексклузивност изчезна. Богатите клиенти не искат да управляват същите модели като офис мениджърите. Затова мнозина избират по-редки и по-модерни марки - Bentley, Rolls-Royce или спортни Ferrari и Lamborghini.

Все по-често елитът обръща внимание на първокласните електрически автомобили - Tesla, Lucid, NIO. Те се възприемат като символ на прогрес и екологично съзнание, докато традиционните флагмани като S-Class изглеждат остарели. Просто истинските богати хора не искат да карат кола, която прилича на кола на мениджър от средно ниво, а предпочитат нещо различно.

Забавяне на производството и проблеми с обслужването

Съвременните германски автомобили станаха твърде сложни. Турбо двигателите, десетките електронни системи, роботизираните кутии и мултимедията от следващо поколение ги правят по-малко надеждни и скъпи за поддръжка.

Различните проблеми с производството и доставката на резервни части през последните години също оказват влияние, тъй като богатите клиенти, свикнали с безупречно обслужване, просто не са готови да се примирят с подобни неудобства. В резултат на това някои собственици се отърват от своите BMW, Mercedes и Range Rover, преминавайки към по-прости и предсказуеми автомобили.

Нови приоритети за богатите купувачи

Младите милионери от ново поколение гледат на статуса по различен начин. За тях колата не е основният символ на успеха. Много по-важни са технологиите, инвестициите и комфортът. Те могат лесно да преминат към електрически автомобили, да използват бизнес таксита или да наемат кола по време на пътуванията си. Все повече богати хора инвестират в недвижими имоти, ИТ-стартъпи и изкуство, а не в гаражи с колекция от луксозни автомобили.

Бъдещето на премиум сегмента

Премиум не изчезва, той се преражда. Търсенето на класически Mercedes-Benz и BMW наистина е намаляло - в Китай и Европа продажбите на водещи седани падат с 25-30%. Но пазарът се измества към ултра-премиум и нови играчи. Купувачите вс е още избират скъпи автомобили, но сега това не са E-Class и 5-Series, а електрически автомобили, ексклузивен Maybach или Bentley в ограничен тираж.

Mercedes и BMW се опитват да си възвърнат позициите с електрическите модели и луксозните серии Maybach, но ерата на "златните стандарти" вече е зад гърба ни. Днес богатите избират не просто най-добрата кола, а отражение на начина им на живот - и премиум сегментът е принуден да се адаптира към това.


0 от 500
  • #10
    10 rate up comment 4 rate down comment
    Георги ( преди 1 месец )
    Първокласен автомобил - Tesla , немога брат :D :D , този миксер няма нищо премиум в него , те капаците му един с един няма правилно сложен , пък камо ли материали . S-Class , 7er , 8 , Bentley , RR са истински луксозни автомобили с клас . Mio , teslъ
  • #9
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Обективно един съвременен автомобил по всички параметри е по-добър от ретро автомобил на 50 години. Обаче въпреки това много хора харчат куп пари за ретро автомобили. Защото параметрите не са всичко. Аз не купувам автомобил по параметри. Автомобилът е кеф и човек трябва да си избере този автомобил който го кефи най-много.
  • #8
    13 rate up comment 5 rate down comment
    До "Но повярвай ( преди 1 месец )
    Ами не, не ти вярвам. Не смятам, че проблемите на немците са заради самия продукт. Икономиката в Европа се гърчи и затова европейците купуват по-малко автомобили. Не съм срещнал нито един човек който да каже "абе имам тук едни 150 хиляди лева за автомобил, обаче нищо на пазара не ми харесва". Проблемът не е в продукта, а в това, че хората нямат пари. Аз лично НИКОГА не бих си купил китайски автомобил. Въобще не ме интересува какви технологии имат. Автомобилът е емоция, а не лист спесификации.
  • #7
    8 rate up comment 2 rate down comment
    до долния ( преди 1 месец )
    Основната причина е залеза на дизела.Американците правят евтини ве8 двг там немците нямат шанс. За електрички и хибриди да не говорим
  • #6
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Хаха ( преди 1 месец )
    Що не споненаха Ауди хахаха
  • #5
    8 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Разбира се, че има голяма доза шовинизъм в причините, точно както в Япония, Германия, Италия, Гранция и САЩ. Но повярвай ми - ако немските бяха толкова по-добри от китайските, колкото бяха преди, продажбите им щяха да си вървят по мед и масло.
  • #4
    13 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Причините защо китайците минават на местни марки са комплексни и едва ли е защото БМВ и Мерцедес не се възприемат за лукс. Хората там избират своите производители за да поддържат своята икономика независимо от това дали китайският производител е по-добър или не. Плюс цените на китайските автомобили там са доста по-ниски. Факт е обаче, че в Европа традиционните марки продължават да са абсолютни лидери и марки като НИО са статистическа грешка в регистрите на КАТ.
  • #3
    11 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Тук не, но в Китай масово минават на местни марки и немските са с по 10-15% надолу всяка година. Там техните технологии се възприемат като недостатъчни за премиум марка. Масови китайски модели, по-евтини от Модел У вече предлагат зареждане 10-80% за 12 мин. Немците едва от другата година започват да предлагат същото за 15 (БМВ) и 18 (Мерцедес). Софтуерът им не е лош, но китайският е по-бърз, по-модерно изгледащ и с повече благинки.
  • #2
    16 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Отново приказки от 1001 нощ. Къде сте видяли богатите хора да са тръгнали да си купуват Тесли, китайско НИО или Лусид? Нека да погледнем фактите. БМВ са продали през 2024 общо 2,2 милиона автомобила, тук сте тръгнали да обяснявате как хората престанали да купуват БМВ и почнали да купуват Лусид които са продали 10 хиляди по автомобила за 2024 или НИО които са продали в Германия общо 398 автомобила за 2024 (НИО продават в Китай, но в Европа никой не ги купува).
  • #1
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Всички отказват да приемат простичкият факт че който си купи автомобил за четвърт милион лева /евро/долара ,няма да си купи още един следващите 2-3 години.Вярно пазарът на седани се понасити но сега са на мода джипообразните купета.