IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Премиумът престана да бъде лукс – купувачите искат друго

Заради промените в индустрията марки като BMW и Mercedes загубиха част от най-сигурните си клиенти

Автомобилите Mercedes-Benz и BMW някога са били символ на успех и статус, но в наши дни богатите шофьори все повече ги заобикалят. Продажбите на първокласни седани падат, а по пътищата се появяват нови фаворити - от електрически автомобили до ексклузивни марки. Премиумът не е изчезнал, но значението му се променя - статусът вече се изразява не от логото на капака, а от индивидуалността и технологията.


Mercedes


Загуба на ексклузивност

Основната причина за спада на интереса към Mercedes и BMW е загубата на уникалност. Когато тези автомобили станаха масово произвеждани и достъпни на кредит, усещането за ексклузивност изчезна. Богатите клиенти не искат да управляват същите модели като офис мениджърите. Затова мнозина избират по-редки и по-модерни марки - Bentley, Rolls-Royce или спортни Ferrari и Lamborghini.

Все по-често елитът обръща внимание на първокласните електрически автомобили - Tesla, Lucid, NIO. Те се възприемат като символ на прогрес и екологично съзнание, докато традиционните флагмани като S-Class изглеждат остарели. Просто истинските богати хора не искат да карат кола, която прилича на кола на мениджър от средно ниво, а предпочитат нещо различно.

Забавяне на производството и проблеми с обслужването

Съвременните германски автомобили станаха твърде сложни. Турбо двигателите, десетките електронни системи, роботизираните кутии и мултимедията от следващо поколение ги правят по-малко надеждни и скъпи за поддръжка.

Различните проблеми с производството и доставката на резервни части през последните години също оказват влияние, тъй като богатите клиенти, свикнали с безупречно обслужване, просто не са готови да се примирят с подобни неудобства. В резултат на това някои собственици се отърват от своите BMW, Mercedes и Range Rover, преминавайки към по-прости и предсказуеми автомобили.

Нови приоритети за богатите купувачи

Младите милионери от ново поколение гледат на статуса по различен начин. За тях колата не е основният символ на успеха. Много по-важни са технологиите, инвестициите и комфортът. Те могат лесно да преминат към електрически автомобили, да използват бизнес таксита или да наемат кола по време на пътуванията си. Все повече богати хора инвестират в недвижими имоти, ИТ-стартъпи и изкуство, а не в гаражи с колекция от луксозни автомобили.

Бъдещето на премиум сегмента

Премиум не изчезва, той се преражда. Търсенето на класически Mercedes-Benz и BMW наистина е намаляло - в Китай и Европа продажбите на водещи седани падат с 25-30%. Но пазарът се измества към ултра-премиум и нови играчи. Купувачите вс е още избират скъпи автомобили, но сега това не са E-Class и 5-Series, а електрически автомобили, ексклузивен Maybach или Bentley в ограничен тираж.

Mercedes и BMW се опитват да си възвърнат позициите с електрическите модели и луксозните серии Maybach, но ерата на "златните стандарти" вече е зад гърба ни. Днес богатите избират не просто най-добрата кола, а отражение на начина им на живот - и премиум сегментът е принуден да се адаптира към това.


0 от 500
  • #20
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 дни )
    Добър ден , открихме топлата вода. Мерц отдавна е ширпотреба - поне от 1996 когато представи А-клас. Да, не е ролс ройс така че по спокойно с критиките. Колкото до цените - любимата ви тойота вече почти го настига по цени. Лексус отдавна е нагоре. Така е , пропагандата за нечупливата кола работи и ще плащате за японска дачия дебело
  • #19
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Баварец ( преди 1 месец )
    До 15: и какво е Тесла? Вярно е тесла
  • #18
    8 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Някой виждал ли е новите бмв отвътре? Пластмас и евро6+ рециклируеми мат'ряли отсекъде - лукс ама друг път. Останаха им едни двг и ако и тях махнат са аут.
  • #17
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Друг Гост ( преди 1 месец )
    Да продължа - някак двигател, инженеринг, дълголетие спряха да бъдат важни, а направиха важни материали в интериора и софтуер. Според мен, направиха това за да свалят моделите си надолу и да се опитат да запазят висок марж - Мерцедес с А класа и БМВ с 2 Active Tourer. Така те проправиха път на другите да станат "премиум" и сами си убиха предимствата. Фактор са и зелените политики, които наложиха downsizing
  • #16
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Друг Гост ( преди 1 месец )
    Според мен, един от проблемите е рекламата. Какво дадена марка рекламира като свое предимство. Като гледат рекламите хората и медиите започват да сравняват точно това. Сега китайците ги бият в тези "предимства". Дълго време се даваше предимство на качеството на интериора и сега се оказа, че китайците могат да слагат меки пластмаси и кожа. Напр. намерете ревю на последната Honda NSX - винаги забележките към нея са, че интериора изглеждал евтин в сравнение с германците.
  • #15
    6 rate up comment 4 rate down comment
    до 12 ( преди 1 месец )
    Ти верно си леко увреден да сравниш Тесла с недоразумението шкода
  • #14
    3 rate up comment 12 rate down comment
    До 10 ( преди 1 месец )
    На немските *** паци ли вярваш.България вече се напълни с всякакви модели Тесла.Отлично направени коли луфт няма всичко напаснато и вътре е като самолет няма копчета бутончета и тн *** луци като немските коли които са още в средата на 20 век
  • #13
    11 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Наистина ли сравняваме китайски микровълнови печки с автомобили доказали се от деситилетия. Той и телефон шаоми се зарежда бързо за 15 минути но на всеки е ясно че живота му е няколко месеца . Богатите хора не искат да бъдат видяни в китайска кола
  • #12
    6 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Я пак На какво се възприема тесла като символ , я пак? Тесла беше ексклузивна преди 10 години. Сега всеки знае че чисто нова тесла 3 струва колкото шкода. Тук всяка трета кола буквално е тесла. Новия москвич за народа.Сега ясно е че има класи при марките и мерцедес не е на върха откакто Хитлер се е возил в такъв. Ако приемем , че Мерцедес е Ролекс а БМВ- Омега тогава имаме ролс ройс , бентли и ферари на нивото на Патек филип и Вашерон К.
  • #11
    9 rate up comment 5 rate down comment
    Не искам лукс ( преди 1 месец )
    Аз харесвам стари коли от периода 1985-1999. Това беше златната ера на автомобилостроенето. През този период колите вече бяха сравнително напреднали технологично, имаха комфорт, динамика, сигурност и прилична икономия на гориво. Дизайна беше изчистен с класически линии и форми. По колите все още нямаше нищо излишно. И най готиното че по тези коли се работи лесно и могат да се правят много модификации и тунинг на достъпни цени. При съвременните коли всичко е много сложно и скъпо.