Конкуренти от десетилетия, BMW и Mercedes до голяма степен се борят в едни и същи сегменти на пазара. Една от двете големи германски марки обаче отбелязва спад, докато друга записва ръст на продажбите, сочат последните данни, публикувани тази седмица.

Mercedes продаде 441 500 автомобила през третото тримесечие (плюс 83 800 микробуса), което е спад от 12% спрямо същото тримесечие на 2024. В същото време BMW записа 514 620 продажби на коли от марката, което представлява ръст от 5,7%. Ако се прибавят и другите две марки на BMW Group, включително Rolls Royce, BMW M и Mini, общите продажби достигнаха 588 300, или 8,8% повече, отколкото през юли-септември миналата година.
Любопитно е колко различно се представят двете марки на определени ключови пазари. В САЩ, които бяха засегнати от митата тази година, продажбите на Mercedes са спаднали със 17% до 70 800 единици. В същото време обаче, противно на логиката, BMW увеличава резултата си на този пазар с огромните 24,9% за същия период - до 297 247 автомобила.
Дори в Китай, където и двете марки, както и много западни автомобилни производители, изпитват трудности, Mercedes се справи много по-зле. Продажбите на марката спаднаха с шокиращите 27%, но BMW се измъкна със спад от 11%.
Електрическите (и електрифицираните) данни задълбочават разликите. За Mercedes доставките на електрически превозни средства с батерии (BEV) са равни с тези от преди година. Компанията е продала 42 600 BEV през третото тримесечие, като по същество остава стабилна на годишна база, тъй като се бори с натиска върху разходите, насрещните ветрове и засилващата се конкуренция за електромобили в Китай.
При BMW ситуацията е по-сложна. Електрифицираното портфолио на BMW Group (включително BEV + PHEV) показа стабилен растеж като цяло, като отчете 151 282 продажби през третото тримесечие - с 8% повече. В САЩ обаче те са намалели с 2,8%. Пълните продажби на електромобили през същия период са намалели с 0,6% до 102 864 единици в световен мащаб, въпреки че са нараснали с 10% от началото на годината.


1