IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

BMW разбива големия си конкурент по продажби

Резултатите на баварците растат, докато Mercedes записва голям спад

Конкуренти от десетилетия, BMW и Mercedes до голяма степен се борят в едни и същи сегменти на пазара. Една от двете големи германски марки обаче отбелязва спад, докато друга записва ръст на продажбите, сочат последните данни, публикувани тази седмица.


Mercedes BMW


Mercedes продаде 441 500 автомобила през третото тримесечие (плюс 83 800 микробуса), което е спад от 12% спрямо същото тримесечие на 2024. В същото време BMW записа 514 620 продажби на коли от марката, което представлява ръст от 5,7%. Ако се прибавят и другите две марки на BMW Group, включително Rolls Royce, BMW M и Mini, общите продажби достигнаха 588 300, или 8,8% повече, отколкото през юли-септември миналата година.

Любопитно е колко различно се представят двете марки на определени ключови пазари. В САЩ, които бяха засегнати от митата тази година, продажбите на Mercedes са спаднали със 17% до 70 800 единици. В същото време обаче, противно на логиката, BMW увеличава резултата си на този пазар с огромните 24,9% за същия период - до 297 247 автомобила.

Дори в Китай, където и двете марки, както и много западни автомобилни производители, изпитват трудности, Mercedes се справи много по-зле. Продажбите на марката спаднаха с шокиращите 27%, но BMW се измъкна със спад от 11%.

Електрическите (и електрифицираните) данни задълбочават разликите. За Mercedes доставките на електрически превозни средства с батерии (BEV) са равни с тези от преди година. Компанията е продала 42 600 BEV през третото тримесечие, като по същество остава стабилна на годишна база, тъй като се бори с натиска върху разходите, насрещните ветрове и засилващата се конкуренция за електромобили в Китай.

При BMW ситуацията е по-сложна. Електрифицираното портфолио на BMW Group (включително BEV + PHEV) показа стабилен растеж като цяло, като отчете 151 282 продажби през третото тримесечие - с 8% повече. В САЩ обаче те са намалели с 2,8%. Пълните продажби на електромобили през същия период са намалели с 0,6% до 102 864 единици в световен мащаб, въпреки че са нараснали с 10% от началото на годината.


0 от 500
  • #12
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Sdf ( преди 1 месец )
    Единствено номер 2 тук знае как функционира света ..
  • #11
    2 rate up comment 1 rate down comment
    JAPAN ( преди 1 месец )
    Ами то *** бързо се размножават така ,че бмв ще процъфтява
  • #10
    2 rate up comment 1 rate down comment
    10LD-ДiN0-ДртiйМЕН! ( преди 1 месец )
    Следния цитат: В САЩ, продажбите на Mercedes са спаднали със 17% до 70 800 броя, докато обаче, противно на логиката, BMW увеличава резултата си на същия тоз пазар с огромните 24,9% за периода... посочва колко жалько и колко трагично се оформя РИЪЛ - ситуацията с техните ламаринени барачки, че вече никой разумно мислещ и умен човек не ги ЩЕ - изобщо дори да ги погледне същите тез противно и отблъскващо изглеждащи псевдо-продукти на ГЕРМАН. премиум-марка...
  • #9
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Повярвайте ( преди 1 месец )
    Само и единствено слабия дизайн при определени Модели на Мерцедес ,е основна бариера ,и в перспектива заплаха за бъдещето на компанията.Не можеш да продаваш премиум клас продукт,който няма нищо вълнуващо,да не говорим за ексклузивност .Мерцедес повече от 8 десетилетия е символ (беше),на най-доброто .Вече 15 години вървят прогресивно към дъното ....Жалко!
  • #8
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    BMW не разбива Mercedes по продажби. Последните сами се разбиват с поредица от безумни ходове като например: Отказ от по-евтини модели, и по-ниските класове което логично води до спад на продажбите, надуване безумно на цените на електричките им, което на практика ги направи нишов продукт, и дори и след 50% намаление в Китай, пак са непродаваеми. Даунсайзинг при най-производителните им модели, което обаче не се отрази на цената, и накрая изумително ниска надеждност, дори под тази на BMW.
  • #7
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    TESLA също (за първи път в историята си) минава Мерцедес Бенц Груп (включва вановете, AMG и Maybach) по продажби за третото тримесечие на 2025.Мерцедес са продали 441,500 автомобила през Q3/25. Tesla са продали 497,099 или с 12.6% повече. https://x.com/alojoh/status/197563067
  • #6
    5 rate up comment 0 rate down comment
    До 4 ( преди 1 месец )
    Е сега случва се да сгрешат 1, 2, 3, 4, 5 пъти на ден :D
  • #5
    6 rate up comment 2 rate down comment
    До 1 ( преди 1 месец )
    Дрънкаш пълни простотии изобщо не е до електромобилите където Мерц има дори по-богата гама и лесно може да сметне човек, че и при ДВГ Мерц пада, а БМВ расте. Всъщност обратното е - точно при електромобилите разликата в растежа е по-малка
  • #4
    19 rate up comment 2 rate down comment
    Хаха ( преди 1 месец )
    Mercedes са спаднали със 17% до 70 800 единициТова е за Q3. BMW увеличава резултата си на този пазар с огромните 24,9% за същия период - до 297 247 автомобила. Това е за Q1+Q2+Q3Пешо уточнявайки ги тези неща бе тапет.
  • #3
    14 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Принципно е странно, защото и на външен вид, и като интериор, БМВ-тата на нищо не приличат. Иначе Мерцедес яко се издъниха с моторите напоследък, ама това не мисля, че вълнува съвременните купувачи.